DaddyYankee Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Hei kjøpte nettopp Canon 400D. Men trenger litt hjelp.. Hvordan slår jeg av Flash'n? Og hvordan kan jeg gjøre sånn at den bilder rett etter hverandre mens jeg holder knappen? Takk Trenger Svar Fortest mulig. Har lest litt bruksanvisning.. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 (endret) flashen skrur seg kun på når du kjører på automode, og alle de forhåndsinstillte modusene. Sett den til manuellmode eller vri hjulet til modusen som har et bilde av et lyn med en strek over. da får du automatiske insillinger uten flash. Knappen som er over til venstre for ISO knappen skal ha et bilde av en stoppeklokke og 3 firkanter. trykk på denne og sett til kontinuerlig. da tar den 3 bilder i sekundet.. Endret 9. april 2008 av Hille Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 flashen skrur seg kun på når du kjører på automode, og alle de forhåndsinstillte modusene. Sett den til manuellmode eller vri hjulet til modusen som har et bilde av et lyn med en strek over. da får du automatiske insillinger uten flash. Knappen som er over til venstre for ISO knappen skal ha et bilde av en stoppeklokke og 3 firkanter. trykk på denne og sett til kontinuerlig. da tar den 3 bilder i sekundet.. Tusen takk =) Fikk det til =).. Noen andre tips dere kan anbefale? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Noen andre tips dere kan anbefale? Les manualen nøye og prøv ut funksjonene som står der. Bruk P fremfor grønn firkant. Les en god fotobok. Når du har lært en del, bruk Av eller M (eller Tv). Bruk RAW (eller RAW+JPEG) når du tar viktige bilder. Bruker du blitz i Av, så vil kameraet allikevel kunne velge lang lukkertid. Les manualen. Det er ikke en roman av en spansk forfatter ... Tom Endret 9. april 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 Noen andre tips dere kan anbefale? Les manualen nøye og prøv ut funksjonene som står der. Bruk P fremfor grønn firkant. Les en god fotobok. Når du har lært en del, bruk Av eller M (eller Tv). Bruk RAW (eller RAW+JPEG) når du tar viktige bilder. Bruker du blitz i Av, så vil kameraet allikevel kunne velge lang lukkertid. Les manualen. Det er ikke en roman av en spansk forfatter ... Tom k, Takk. Men når jeg skal bytte kvaliteten, finner jeg ikke RAW. Hvor kan jeg velge det i fra? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Noen andre tips dere kan anbefale? Les manualen nøye og prøv ut funksjonene som står der. Bruk P fremfor grønn firkant. Les en god fotobok. Når du har lært en del, bruk Av eller M (eller Tv). Bruk RAW (eller RAW+JPEG) når du tar viktige bilder. Bruker du blitz i Av, så vil kameraet allikevel kunne velge lang lukkertid. Les manualen. Det er ikke en roman av en spansk forfatter ... Tom k, Takk. Men når jeg skal bytte kvaliteten, finner jeg ikke RAW. Hvor kan jeg velge det i fra? I tillegg til bedre kontroll over blitsen, så er dette nok en grunn til: Bruk P, ikke grønn firkant. Grønn firkant er fy på lanken og dask på øret . Tom Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Men når jeg skal bytte kvaliteten, finner jeg ikke RAW. Hvor kan jeg velge det i fra? I grønn firkant kan du ikke få Rawformat. så kamera må stå i en annen innstilling,da får du Raw fram på skjermen der du finner Jpgformatene. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Takk. Men kamera har forskjellig funksjoner.. ( P ) ( Tv ) (Av) ( M ) ( A-DEP ) Hva er de forskjellige funksjonene for? trenger kort forklaring =) Bruksanvisning følger med på Engelsk, Svensk, og Dansk, er ikke akkurat proff med de språkene. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 (endret) Takk. Men kamera har forskjellig funksjoner.. ( P ) ( Tv ) (Av) ( M ) ( A-DEP ) P - program - automatikk, men mulighet for å modifisere innstillinger Tv - lukkerprioritet - du bestemmer lukkertid og ISO-verdi, kameraet bestemmer blender Av - blenderprioritet - du bestemmer blender og ISO-verdi, kameraet bestemmer lukkertid M - manuell - du bestemmer alt selv. A-dep - auto-dybdeskarphet, kameraet beregner det nærmeste og fjerneste objektet i søkeren og prøver å sørge for at alt blir skarpt. Ikke mange som bruker denne... Når du lærer deg hvordan lukkeren, blenderen og ISO-verdiene henger sammen (hint: fotokompendiet linket til fra speilrefleksforumet), vil du nok som de fleste andre ende opp med å i all hovedsak bruke blenderprioritet og lukkerprioritet. I tillegg bør du bruke eksponeringskompensasjon for å justere inn eventuelle avvik. Manuell kan også brukes, da du vil ha lysmåling allikevel, så du kan se på en skala i søkeren for å justere inn eksponeringen, evt. korrigere den manuelt. Endret 10. april 2008 av k-ryeng Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Takk. Men kamera har forskjellig funksjoner.. ( P ) ( Tv ) (Av) ( M ) ( A-DEP ) Hva er de forskjellige funksjonene for? trenger kort forklaring =) Bruksanvisning følger med på Engelsk, Svensk, og Dansk, er ikke akkurat proff med de språkene. Hei ! Du burde lese denne som er laget av Zaft, den er lagt for 400D.Last ned den der står alt du lurer på greit fortalt. Lommeguide("nybegynner"/"amatør")har du tips/forslag? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=867287 Også denne er grei og lese Fotokompendium på norsk https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=490679 Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Tusen takk! Lenke til kommentar
sulfur Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Helt enig. Dette var konge for en nybegynner med 400D! Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 12. april 2008 Forfatter Del Skrevet 12. april 2008 Takk alle sammen =) Fikk en god del hjelp her =).. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Ellers følger det vel forsåvidt en lommeguide med disse kameraene fra Canon. Les svensk eller dansk som norsk så forstår du ihvertfall 90% (bokmål er jo tross alt bygget på dansk) om manualen ikke følger på norsk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå