kribjo Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Hei. På fredag kjøpte og betalte jeg en scooter privat etter å ha sondert annonsemarkedet. Denne scooteren viser det seg nå at det er heftelser på. I annonsen stod det et registreringsnummer som det ikke var heftelser på. Forskjellen mellom registreringsnummerene er på en bokstav. Jeg sjekket ikke nærmere når vi skrev kontrakt, men ser i kontrakten på et senere tidspunkt (NAF sin kontrakt om kjøp av brukt motorsykkel og moped mellom private) at det står et annet registreringsnummer. Det riktige, og det har heftelser. Selger har krysset av for at kjøretøyet selges fritt for økonomiske heftelser. Jeg konfronterte selger med dette og enden på visa var at selger ville annullere salget. Greit nok, men jeg har fortsatt ikke mottatt kjøpesummen. Hvilke rettigheter har jeg hvis selger ikke gjør opp for seg? Scooteren står fortsatt hos selger. Jeg har nøklene. Jeg har ikke lyst å levere nøklene fra meg før jeg får tilbake kjøpesummen, men jeg ønsker å opptre korrekt. Hvis jeg må gå til advokat må jeg vel dekke advokatkostnader selv? Bjørn Endret 9. april 2008 av kribjo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå