Akidon Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Min HP pavilion zt3330 ser ut til å ha tatt kvelden. Den har følgende symtomer: -Power led lyser når den slåes på. -Viften går i ca 2 sekunder. -Skjerm er død. -Caps lock funker ikke. -Optisk drev reagerer ikke. -Led for av/på trådløst nett reagerer ikke når jeg trykker på knappen. -Ekstern skjerm fungerer ikke. Har prøvd å ta ut cmos batteri, men det hjalp ikke heller. Noen som tror jeg kan fikse dette eller er det bare å bestille ny? Edit: I ren frustrasjon prøvde jeg sleggemekaniker metoden etter jeg hadde skrevet innlegget, noe som fungerte. Riktignok så ikke oppstartskjermen helt god ut, men jeg er inne i windows. Men hadde fremdeles vert greit å vite hva som er galt. Slegge mekaniker metoden er nok ikke så lur å bruke hver gang. Endret 15. april 2008 av Akidon Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Og hva er sleggemekaniker metoden? Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 Knytteneveslag i skjermen når skjermen var igjen og laptoppen av :!: Slo ganske hardt også... Lenke til kommentar
JaBBe Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Hører du noen rare lyder fra disken`? Ikke lenge siden jeg var borte i samme problem. Den klarte ikke poste fordi den ikke fikk kontakt med disken. Noen ganger kom jeg inn i windows, men var helt ustabilt. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 Nei er ganske stille. Eneste lyden er omtrent viften 2 sekunder i starten. Men selv om hardisken er litt fucka. Skulle det vel blitt bilde i starten før den laster OS. Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Bump. Min samboer har samme problem med sin HP Pavilion dv6000, tror jeg. Den har ett symptom til da, den skrur seg av og på, så hele den prosessen du beskriver går i loop Heller ikke noe skjermbilde... Lenke til kommentar
JAPCU Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 (endret) Hvordan ser oppstartsskjermen ut? Er den helt svart? Eller en blanding tilfeldige farger? Kan være noe galt med grafikkbrikken. Artifacts pga dårlig kjøling... mye støv i maskinen? Kan kjøleribben i en laptop løsne så mye at kjølingen blir for dårlig? Skal vel ikke løsne så mye før den mister kontakt med cpu & grafikk og da booter ikke maskinen.. Har du prøvd å starte maskinen opp ned, på siden elns? Tviler på at det er disken da den ikke har noe med oppstartsbilde å gjøre. Endret 10. april 2008 av JAPCU Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Er helt svart. Har faktisk prøv opp ned osv. Men var altså et slag som skulle til. Er forresten kald start så skulle ikke tro den fikk tid til å bli overopphetet på tiden det tar å vise det første bildet. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 I dag hjalp det ikke med ett par vennlige klapp lenger. Åpnet hele pcen og tok den fra hverandre i håp om at det var en dårlig kontakt på prossesor, ram eller lignende. Skrudde sammen igjen og trykket på knappen i spenning. Men nei det skjedde ingenting. Ikke en gang ett lite lys for power on som det pleier å gjøre. Lot den ligge en stund mens jeg så etter en ny brukt laptop på finn.no og bruktmarkede. Men er lite som er av intresse. Anyways etter en stund bestemte jeg meg for ett siste forsøk med sleggemetoden. Ga laptoppen en strak høyre, fikk litt vondt i hånden, men den skjønte alvoret og ca ett sekund etter jeg trykte på påknappen hørte jeg den deilige lyden av hardisken som startet. Herregud så deilig lyd det er. Laptoppen bootet normalt og alt fungerer ok nå. Men må da vere en løsning på dette. Kan ikke skjønne hva som er galt annet enn at det antagelig er en dårlig kontakt. Begynner å se litt dumt ut at jeg fyrer til laptoppen ver gang jeg skal starte den i klasserommet. Må da vere noen her inne som har noe idee om hva som kan vere galt. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Du kan si vel si ganske sikkert at det er noe veldig galt maskinvaren. Jeg kan bare tenke meg at disse triksene med å "klapse" til bærbaren ikke vil fungere så veldig lenge. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Var akkurat det jeg tenkte og, men hvilke del kan det vere? Så veldig gale kan det ikke vere siden den fungerer bra når den først kommer over den første kneiken. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Vel det virker jo som den sliter med å få levert strøm skikkelig da. Du sa at power on indikatoren ikke slo seg på---lyste indikatoren som forteller deg at den får strøm fra adapter da? Som regel er feil i bærbare som plutselig fungerer og ikke fungerer alt etter hva man gjør med dem helt håpløse og feilsøke da man som regel ikke ser noe åpenbare feil ved grundig visuell inspeksjon. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Ja er nok dessverre litt komplisert. Strømmen kommer å går litt som den vil igrunn. Er tre forskjellige scenerioer: -Ingen reaksjon what so ever. -Det blir lys på strømindikator og av/påknapp. Vifte går. -Samme som forige punkt. Men harddisk starter i tilleg. Og systemet starter. Blir vell nye pc etterhvert. Det kjipe er at jeg gjerne vil ha parallell port og xp. Noe som ikke er så lett å finne i dag. Lenke til kommentar
stianh92 Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Hører du noen rare lyder fra disken`? Ikke lenge siden jeg var borte i samme problem. Den klarte ikke poste fordi den ikke fikk kontakt med disken. Noen ganger kom jeg inn i windows, men var helt ustabilt. hvordan fikset du dette problemet? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Om man hører klikkelyder fra harddisken er oftest pga en mekanisk feil i harddisken. Dette kan egentlig ikke fikses selv om det finnes enkelte "triks" for å prøve å få den til å fungere midlertidlig igjen. Lenke til kommentar
stianh92 Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 (endret) samme problem her ass Endret 15. april 2008 av stianh92 Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Hører du noen rare lyder fra disken`? Ikke lenge siden jeg var borte i samme problem. Den klarte ikke poste fordi den ikke fikk kontakt med disken. Noen ganger kom jeg inn i windows, men var helt ustabilt. Hvordan fikset du dette problemet? med en strak høyre? Nedkjøling eller oppvarming av disken har kunnet gjennopplive enkelte harddisker i en kortere periode. Dog bør dette være siste utvei men har opplevd å fått liv i harddisker på denne metoden. Lenke til kommentar
stianh92 Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Hører du noen rare lyder fra disken`? Ikke lenge siden jeg var borte i samme problem. Den klarte ikke poste fordi den ikke fikk kontakt med disken. Noen ganger kom jeg inn i windows, men var helt ustabilt. Hvordan fikset du dette problemet? med en strak høyre? Nedkjøling eller oppvarming av disken har kunnet gjennopplive enkelte harddisker i en kortere periode. Dog bør dette være siste utvei men har opplevd å fått liv i harddisker på denne metoden. Hvordan oppvarming eller nedkjøling da? Har latt den stå i hundre år, men skjer ikke noe:S er det noen deler som må byttes og vil dette ende med tap av alle data`? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Hører du noen rare lyder fra disken`? Ikke lenge siden jeg var borte i samme problem. Den klarte ikke poste fordi den ikke fikk kontakt med disken. Noen ganger kom jeg inn i windows, men var helt ustabilt. Hvordan fikset du dette problemet? med en strak høyre? Nedkjøling eller oppvarming av disken har kunnet gjennopplive enkelte harddisker i en kortere periode. Dog bør dette være siste utvei men har opplevd å fått liv i harddisker på denne metoden. Hvordan oppvarming eller nedkjøling da? Har latt den stå i hundre år, men skjer ikke noe:S er det noen deler som må byttes og vil dette ende med tap av alle data`? Hehe da snakker jeg faktisk om en omgang i fryseren! Fagfolk som jobber med diskredding som har det rette utstyret (Og omgivelsene for den sags skyld) kan åpne opp en harddisk og få flytter over diskplatene inn i en frisk disk og få lest av dataen på denne måten. Lenke til kommentar
stianh92 Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Hører du noen rare lyder fra disken`? Ikke lenge siden jeg var borte i samme problem. Den klarte ikke poste fordi den ikke fikk kontakt med disken. Noen ganger kom jeg inn i windows, men var helt ustabilt. Hvordan fikset du dette problemet? med en strak høyre? Nedkjøling eller oppvarming av disken har kunnet gjennopplive enkelte harddisker i en kortere periode. Dog bør dette være siste utvei men har opplevd å fått liv i harddisker på denne metoden. Hvordan oppvarming eller nedkjøling da? Har latt den stå i hundre år, men skjer ikke noe:S er det noen deler som må byttes og vil dette ende med tap av alle data`? Hehe da snakker jeg faktisk om en omgang i fryseren! Fagfolk som jobber med diskredding som har det rette utstyret (Og omgivelsene for den sags skyld) kan åpne opp en harddisk og få flytter over diskplatene inn i en frisk disk og få lest av dataen på denne måten. Kan ikke det være skadelig for laptopen, med tanke på fuktighet. Noen som vet om dette problemet går på garantien? Føler også at jeg må g en nærmere beskrivelse av hva som skjer, jeg får bare opp en svart skjerm med musa på, når innloggings vindu skal komme opp, får heller ikke frem den windows lyden.:S kanskje/forhåpentlig vis har jeg et annet problem takk for all hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå