Gå til innhold

Hvor skal man klage på et uberettiget inkassokrav?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har fått et inkassokrav som er uberettiget. Gjelder et abonnement fra Get, der jeg betalte kravet med bankkort i hos Gets kundeservice.

 

Get sendte likegodt kravet til inkasso for inndrivelse. Jeg har klaget til inkassoselskapet (Lindorff) og sendt dem en utskrift fra min bankkonto som viser at kravet er betalt med bankkort hos Get. Hver gang jeg kontakter Lindorff, sender de min forespørsel til Get, som på sin side nekter å ha mottatt betaling.

 

Det tar 15 dager fra jeg forteller Lindorff om at jeg har betalt, til de får svar fra Get om at betaling ikke er mottatt. Jeg har klaget 4 ganger og sendt gyldig dokumetnasjon på at jeg har betalet.

 

Jeg er nå drittlei saken, og ønsker å bringe saken til neste instans. Jeg har hittil trodd at Inkassoklagenemnda var stedet å gå til, men når jeg leser om det nå, viser det seg at slike klager ikke skal til dem.

 

Er det noen som vet hvordan jeg bør gå videre?

 

Har selvfølgelig prøvd å kontakte Get direkte, men de henviser alt til Lindorff.

Endret av CrazyDog
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du forsøkt å ringe lindorff istedet for bare å sende brev? det hjeper ofte å ringe og å få snakke med en kundebehandler direkte. Da kan du også lufte problemene på en mer direkte og ikke minst mindre tidkrevende måte..

Lenke til kommentar

Jeg har både ringt, sendt e-post og brev. Har gitt opp, og vil at en tredjepart ser på min dokumentasjon så fort som mulig (har ikke hatt kabel-TV pga dette i 3 måneder, noe jeg betaler for...)

Endret av CrazyDog
Lenke til kommentar

Du skriver noe så enkelt som dette.

 

 

Vedrørende sak nr. xxxx/xxx

 

Viser til tidligere korrespondanse, og vil med dette atter en gang understreke at jeg anser kravet betalt ved bankkort den xx/xx- 200z kl xx.xx, jfr. bilag 1. Kravet skal derfor anses som omtvistet fra min side.

 

MVH

 

CrazyDog

 

Når det gjelder at du ikke har hatt get tv så skriver du følgende til dem:

 

Reklamasjon på tv- tjenester kunde nr. xxx-xxx

 

Hei.

 

Jeg vil med dette reklamere på at jeg ikke har fått tilgang til tv- tjenester som jeg har betalt for. Siden det har vært svart skjerm i tre månder og jeg har betalt for en tjeneste jeg ikke har fått, ber jeg om å få tilbakebetalt kr. xxx til min konto nr. 123 i x bank.

 

MVH

 

CrazyDog.

 

Når det gjelder inkassokravet må de enten frafalle det, eller ta saken til forliksrådet siden det er omtvistet. Fortsetter de deg å sende purringer og legge på salær, så skriver du bare krast tilbake at det har de ikke anledning til så lenge kravet er omtivtste og at de må sende kravet til forliksrådet hvis de vil inndrive dette.

 

Så vil du nok få en stevning til forliksrådet, og kan fremlegge din sak for dem.

 

Vinner du, er saken grei. Vinner du ikke, så må du betale regningen og omkostningene.

 

Husk at du burde samle alt av innbetalinger som du har gjort på tjenestene, slik at du kan dokumkentere at du har betalt alt riktig.

 

Kanskje kontakte et par avsier også? Spesielt siden du har ahtt svart sakjerm så lenge, og faktisk betalt for tjenestene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...