Gå til innhold

Onlinespill via nettverkskabel

Anbefalte innlegg

Har hatt xbox360 i snart 1 1/2 år nå, og har vært innom ca 30 spill, men har aldri fått prøvd det ut online! Grunnen til dette er vel egentlig fordi jeg ikke har giddet å bruke 700 kroner på et trådløst nettverksadapter!

Men er vel kanskje muligheter for å koble til på andre måter, feks via den nettverkskabelen som fulgte med?

Nede i stuen står modemet, som igjen er koblet til en router. Oppe i andre etasje hvor xboxen er stasjonert, har jeg også en laptop som bruker det trådløse nettet. Spørsmålet mitt da er om det funker å dra en nettverkskabel fra ethernetporten på laptopen og inn i xboxen og få kontakt med internett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Finnes MANGE guides til hvordan man bruker laptop som trådløs nettverksadapter. Ta og søk litt, så finner du noen gode noen.

Er ganske greit, jeg gjør det samme; bare med en stasjonær pc da.

Trådløs router -> gir trådløst nett til PC -> gir xbox nett via kabel.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Bruk denne guiden om hvordan du skal stille inn PC-en.

Du kan bare bruke en helt vanlig TP.

Det gjør jeg hvertfall.

Endret av Skagen
La til Youtube-video etter forspørsel fra Lindquist =)
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Her skal du få en miniguide på norsk.

Hvordan gjøre en pc om til trådløs nettverskadapter for X360, Windows XP SP2

Du har to alternativer:

Delt internett-tilkobling/Internet Connection Sharing(ICS)

1. Kontrollpanel -> nettverkstilkoblinger.

2. Marker den trådløse forbindelsen -> høyreklikk -> egenskaper

3. Gå til Avansert(fanen øverst til høyre) -> marker boksen som sier "Tillat andre nettverksbrukere å koble seg til gjennom denne datamskinens internetttilkobling." -> OK

3. Marker den lokale tilkoblingen -> høreklikk -> egenskaper

4. Bla ned til du finner internett-protokoll (TCP/IP) -> egenskaper

5. Velg "Bruk følgende IP-adresse"

6. Sett Ip-adresse til 192.168.0.1

7. Sett nettverksmaske til 255.255.255.0

8. OK

Så er det å kolbe til X360'en til en pc med en vanlig nettverkskabel. Under "nettwork settings" på X360 settes alt til automatisk, og den skal klare å koble seg til nett. Eventuelt kan du gjøre det manulet. IP-adresse kan være 192.168.0.2, nettverksmaske/Subnet mask er 255.255.255.0, Gateway settes til 192.168.0.1, Primary DNS settes til 192.168.0.1

Nettverksbro:

1. Kontrollpanel -> nettverkstilkoblinger.

2. Marker den trådløse og lokag tilkoblingen du skal bruke, begge to skal være markert samtidg

3. Høyreklikk -> "opprett bro mellom tilkoblinger"

Sett nettverksinnstilingen på X360 på automatisk, og maskinen skal kunne kobles til nett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Skal fungere i Vista også, men siden jeg ikke har Vista selv kan jeg ikke gå i noen detaljer. Prinsippet skal være omtrent det samme.

Lenke til kommentar
Skal fungere i Vista også, men siden jeg ikke har Vista selv kan jeg ikke gå i noen detaljer. Prinsippet skal være omtrent det samme.

Okey, men jeg tror ikke oppsettet er helt likt i kontrollpanelet.

"1. Kontrollpanel -> nettverkstilkoblinger.

2. Marker den trådløse forbindelsen -> høyreklikk -> egenskaper"

Har ikke noe som heter "nettverkstilkoblinger", men regner med at det er det som heter "nettverks- og delingssenter". Når jeg kommer inn der så skjønner jeg ikke hvordan jeg skal markere den trådløse forbindelsen...

har skikkelig lyst til å få til dette her!! :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Tror du skal videre til "Administrer nettverkstilkoblinger", som ligger i kolonnen til venstre. Mulig du finner nettverkstilkoblinger under klassisk visning av kontrollpanelet også.

Lenke til kommentar
Tror du skal videre til "Administrer nettverkstilkoblinger", som ligger i kolonnen til venstre. Mulig du finner nettverkstilkoblinger under klassisk visning av kontrollpanelet også.

fikk det endelig til :D Tusen takk Camrot (og alle andre som hjalp meg!)setter stor pris på at dere tok dere tid til å hjelpe meg!

Lenke til kommentar

Okey, da var jeg inne på XboxLive, meneeee... nå kommer jeg jo ikke inn på internett på laptopen lenger :hmm: Tar jo 10 minutter og laste inn en side! hmm... noe jeg gjør feil, eller har jeg bare sinnsykt tregt internett?

Forresten så har jeg noen smårpoblemer på XboxLive, mister kontakten til nettet et par ganger i timen, og må logge inn og ut... noen som vet hva problemet kan være?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...