Gå til innhold

Nokia taper terreng til Sony Ericsson

Anbefalte innlegg

Bullshit, det handler om smak og behag. Både S40 og SEs OS for "dumme" telefoner er gode OS, vurderingen er helt individuell og gir ingen rom for fasitløsninger som "da skjønner du fort hvorfor man velger..". Stop brainfarting.

At SE nå selger flere telefoner kan være en effekt av at barn nå får mobiltelefoner til 6-årsdagen. DET markedssegmentet er jeg helt enig i at ikke trekkes mot smarttelefoner. Ennå. Men for nå ser SE ut til å være bedre enn Nokia på å treffe basisbrukerne og de nye brukerne. Som noen sier så kan dette være eksempelvis grunnet Walkman og andre merkenavn. Har selv vært vitne til kjøp av telefon til 8-9 åringer som har blitt ledet rett på en Walkman-telefon som resultat av at foreldrene ville at telefonen også skulle kunne brukes som mp3-spiller.

Series40 sammenlignet med SE sitt OS er mye tregere, mye mer tafatt å se på, mye mindre logisk og rett og slett mange rare dårlige løsninger. Det har ingenting med smak og behag å gjøre. Det er rett og slett fakta.

Og hvem påstår at SE selger flere telefoner? Les artikkelen en gang til du ;)

Endret av poe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Series40 sammenlignet med SE sitt OS er mye tregere, mye mer tafatt å se på, mye mindre logisk og rett og slett mange rare dårlige løsninger. Det har ingenting med smak og behag å gjøre. Det er rett og slett fakta.

Gi noen eksempler (eller list opp alle eksemplene du kommer på).

Å skrive "fakta" uten å komme med noe konkret er ikke akkurat overbevisende argumentasjon. Å skrive "fakta" om "mer tafatt å se på" er, eh.. uheldig :D

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Gi noen eksempler (eller list opp alle eksemplene du kommer på).

Å skrive "fakta" uten å komme med noe konkret er ikke akkurat overbevisende argumentasjon. Å skrive "fakta" om "mer tafatt å se på" er, eh.. uheldig :D

Hvis du spør en av dine kompiser får du helt sikkert låne hans SE, slik at du får oppleve dette med egne øyne. Lykke til! ;)

Lenke til kommentar

Jeg TROR Sony Ericsson selger flere telefoner til basisbrukere og nye brukere, men veit ikke. Veit at flesteparten av de jeg kjenner i de gruppene har SE.

Ikke kom å prat om fakta med mindre du kan vise til relevant, entydig empiri. Er så drittlei sånt "..rett og slett fakta"-piss. Fakta baseres på objektive, verifiserbare obervasjoner. Om du klarer å stille med en eneste ekstern, objektiv observasjon hvor to telefoner med samme spesifikasjoner (minne, prosessor, ledig minne osv) er testet mot hverandre og beviser at S40 er mer tafatt å se på, mindre logisk og har rare, dårlige løsninger skal jeg virkelig applaudere deg. På det beste er utspillet ditt bare nok en subjektiv brainfart.

Lenke til kommentar

Jeg TROR Sony Ericsson selger flere telefoner til basisbrukere og nye brukere, men veit ikke. Veit at flesteparten av de jeg kjenner i de gruppene har SE.

Ikke kom å prat om fakta med mindre du kan vise til relevant, entydig empiri. Er så drittlei sånt "..rett og slett fakta"-piss. Fakta baseres på objektive, verifiserbare obervasjoner. Om du klarer å stille med en eneste ekstern, objektiv observasjon hvor to telefoner med samme spesifikasjoner (minne, prosessor, ledig minne osv) er testet mot hverandre og beviser at S40 er mer tafatt å se på, mindre logisk og har rare, dårlige løsninger skal jeg virkelig applaudere deg. På det beste er utspillet ditt bare nok en subjektiv brainfart.

Hva i alle dager får deg til å tro at jeg gidder å bruke tid på å prøve å omvende deg? Lev med din Series 40 du, men vær nå voksen nok til å innrømme at andre kan ha bedre løsninger enn din kjære Nokia...

Lenke til kommentar
Hva i alle dager får deg til å tro at jeg gidder å bruke tid på å prøve å omvende deg? Lev med din Series 40 du, men vær nå voksen nok til å innrømme at andre kan ha bedre løsninger enn din kjære Nokia...

Både S40 og SEs OS for "dumme" telefoner er gode OS, vurderingen er helt individuell og gir ingen rom for fasitløsninger som "da skjønner du fort hvorfor man velger..".

Her trengs ingen omvending som du ser. Er heller ikke så overbevist om at en av OSene er entydig best på noen måte hva "fakta" angår, det er der du så bombastisk stuper i salaten med stoltheten først. Har imidlertid ikke Nokia "kjært" over hode. Så fort det dukker opp en telefon som appelerer til meg i større grad enn min nåværende er jeg den første til å bytte, helt uavhengig av produsent og tidligere brukte OS. Telefonen må selvfølgelig passe MEG. "Smak og behag"-prinsippet nok en gang.

At du helt ukritisk prøver å få allmennheten til å tro at det finnes et OS til mobiltelefon som uten forbehold er det beste OSet for alle, på toppen av at du mener markedet som en helhet er på vei helt bort fra smarttelefoner sier sitt, og jeg gremmes noe over at jeg lar meg dra ned på dette nivået her. Men når du i tillegg lirer av deg at ditt subjektive syn på saken er fakta og fortsetter å svare som du gjør når noen påpeker at det er feil det får meg til å lure veldig. Er du bare ute etter å provosere?

Dette blir for dumt.

Lenke til kommentar

Både S40 og SEs OS for "dumme" telefoner er gode OS, vurderingen er helt individuell og gir ingen rom for fasitløsninger som "da skjønner du fort hvorfor man velger..".

Her trengs ingen omvending som du ser. Er heller ikke så overbevist om at en av OSene er entydig best på noen måte hva "fakta" angår, det er der du så bombastisk stuper i salaten med stoltheten først. Har imidlertid ikke Nokia "kjært" over hode. Så fort det dukker opp en telefon som appelerer til meg i større grad enn min nåværende er jeg den første til å bytte, helt uavhengig av produsent og tidligere brukte OS. Telefonen må selvfølgelig passe MEG. "Smak og behag"-prinsippet nok en gang.

At du helt ukritisk prøver å få allmennheten til å tro at det finnes et OS til mobiltelefon som uten forbehold er det beste OSet for alle, på toppen av at du mener markedet som en helhet er på vei helt bort fra smarttelefoner sier sitt, og jeg gremmes noe over at jeg lar meg dra ned på dette nivået her. Men når du i tillegg lirer av deg at ditt subjektive syn på saken er fakta og fortsetter å svare som du gjør når noen påpeker at det er feil det får meg til å lure veldig. Er du bare ute etter å provosere?

Dette blir for dumt.

Tja, har du gjort det jeg bad deg om? Før du lirer av deg flere kommentarer kan du jo prøve å sammenligne de 2 os-ene. Jeg blir ikke å gjøre jobben for deg. Det med smarttelfoner er det enkelte analytikere som har sagt, ikke jeg. Du må huske at iPhone ikke er en smarttelefon, men hvor mye den drar i markedet vet jeg ikke. Men hadde det nå vært slik som du påstår, så hadde vel de spurte i denne undersøkelsen svart at de foretrekker en leverandør med rikt utvalg av "smart"-telefoner, fremfor en leverandør med veldig få smart-telefoner?

Lenke til kommentar

Skal vi se..

• Om det du ba meg om er å låne en SE av en kompis er svaret nei
  • Om det du ba meg om var å lese artikkelen er det irrelevant for "fakta"-spørsmålet
  • Enkelte analytikere? Mer "fakta"?
  • iPhone tipper ikke lasset
  • Og undersøkelsen gjort av Habbo som spør tenåringer hva slags telefoner de foretrekker er adapterbar til hele markedet for mobiltelefoner?

Er Habbos undersøkelse virkelig egnet til å krysskoble tenåringers bruksmønster og den generelle etterspørselen etter smarttelefoner? Har du overhode noe begrep om reliabilitet og feilkilder?

Jeg har forresten en k850i liggende, brukt for ca 2 uker siden. Så sammenliknet har jeg, uten at min observasjon verken er objektiv eller allmennt reliabel. Smak og behag once more. Jeg kårer heller ingen uforbeholden vinner.

EDIT: Jeg tror jeg setter sluttstrek for min del her, dette er jo bare OT. Det er ditt forvirrede begrep om "fakta" som driver denne diskusjonen, ikke artikkelen diskusjonen er ment å omhandle.

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar
Skal vi se..
  • Om det du ba meg om er å låne en SE av en kompis er svaret nei
  • Om det du ba meg om var å lese artikkelen er det irrelevant for "fakta"-spørsmålet
  • Enkelte analytikere? Mer "fakta"?
  • iPhone tipper ikke lasset
  • Og undersøkelsen gjort av Habbo som spør tenåringer hva slags telefoner de foretrekker er adapterbar til hele markedet for mobiltelefoner?

Er Habbos undersøkelse virkelig egnet til å krysskoble tenåringers bruksmønster og den generelle etterspørselen etter smarttelefoner? Har du overhode noe begrep om reliabilitet og feilkilder?

Jeg har forresten en k850i liggende, brukt for ca 2 uker siden. Så sammenliknet har jeg, uten at min observasjon verken er objektiv eller allmennt reliabel. Smak og behag once more. Jeg kårer heller ingen uforbeholden vinner.

EDIT: Jeg tror jeg setter sluttstrek for min del her, dette er jo bare OT. Det er ditt forvirrede begrep om "fakta" som driver denne diskusjonen, ikke artikkelen diskusjonen er ment å omhandle.

Selv strør du rundt deg med påstander som du selvfølgelig ikke kan stå inne for, ettersom du blir forvirret hver gang noen faktisk kan stå inne for sine meninger. Når man krydrer en uttalelse med fakta, så er det selvfølgelig subjektivt. Trodde kanskje du skjønte såpass, men der tok jeg jammen feil. Men jeg må få minne om at det ofte er tenåringer som peker ut den videre veien i markedet, uansett om du liker det eller ikke. Den gang Nokia innførte "tyggisautomatutssende", med utskiftbare deksler og annet dall, var det nettopp for å fange tenåringer. Kvaliteten på telefonene var mildt sagt en katastrofe, uten at det fikk noen som helst betydning for resultatet. Alle kjenner til hvordan det gikk...

Lenke til kommentar
Selv strør du rundt deg med påstander som du selvfølgelig ikke kan stå inne for, ettersom du blir forvirret hver gang noen faktisk kan stå inne for sine meninger.

Det begynner å bli personlig nå forstår jeg.

Hva er det jeg ikke har stått inne for? Nevn EN ting. Når påstår jeg at jeg blir forvirret av at du står inne for meningene dine? Nevn EN ting. Det er "faktaene" du serverer jeg prøver deg på, og du feiler misserabelt på ethvert forsøk på å forsvare dem. Er det subjektivt når noen "krydrer" noe med "fakta"?! Fakta er ikke subjektivt. Fakta er et resultat av objektive og verifiserbare observasjoner, som påpekt tidligere. Hvem av oss er det som ikke forstår? Du krydrer ikke med fakta, du krydrer med ukvalifisert sprøyt.

Du skal få lov til å MENE mer og pissprate mindre. Å kalle dine subjektive meninger fakta på bakgrunn av at dine meninger bare er dine meninger er piss. Om dine meninger hadde sammenfalt med FAKTISKE vitenskapelige fakta, kunne du kalt det akkurat det.

Men jeg må få minne om at det ofte er tenåringer som peker ut den videre veien i markedet...

Jeg spør igjen: Er resultatene av Habbos undersøkelse reliable som et mål på det totale mobilmarkedets utvikling? Hvilke vitenskapelige kriterier ligger til grunn for denne undersøkelsen som gjør den så god til det? Eier du forståelse for vitenskapelig metode er dette tidspunktet å briefe på.

..., uansett om du liker det eller ikke.

Spar deg nå.

Den gang Nokia innførte "tyggisautomatutssende", med utskiftbare deksler og annet dall, var det nettopp for å fange tenåringer. Kvaliteten på telefonene var mildt sagt en katastrofe, uten at det fikk noen som helst betydning for resultatet. Alle kjenner til hvordan det gikk...

Alle kjenner til hvordan det gikk? Hvordan gikk det da? Mer "fakta"? Du er proppfull av informasjon som dette du? Det bare drypper visdom av deg så fort du berører tastaturet? Forskjellen på meg og deg er at jeg understreker mine usikre utspill med "jeg tror" osv, mens du spikrer tankene dine fast som fakta. Ikke veit du hva fakta er, ikke forstår du gangen i en vitenskapelig undersøkelse, ikke har du respekt for andres meninger (du fornekter alt plent og fastslår helt ukritisk det stikk motsatte som fakta) og ikke er du i stand til å besvare direkte spørsmål om dine tanker rundt et diskusjonsemne. Ikke EN gang har jeg fornektet dine meninger. Jeg prøver imidlertid etter beste evne å påpeke alle dine "fakta". Men jeg skal ikke gi deg opp helt enda, her er en sjanse nr 2.:

1. Er du bare ute etter å provosere?

2. Er Habbos undersøkelse virkelig egnet til å krysskoble tenåringers bruksmønster og den generelle etterspørselen etter smarttelefoner?

3. Har du overhode noe begrep om reliabilitet og feilkilder?

Se forøvrig spørsmål i teksten over!

Bonusspørsmål:

Hvor gammel er du egentlig, og hva gjør du til daglig?

Prøv å svare for deg nå, istedenfor å gå på trynet med halvhjertede sarkasmer. Svar også på mandelas innlegg og svar for "faktaene" dine istedenfor å gulpe opp flere av dem helt ukritisk.

Lenke til kommentar
Selv strør du rundt deg med påstander som du selvfølgelig ikke kan stå inne for, ettersom du blir forvirret hver gang noen faktisk kan stå inne for sine meninger.

Nei. Hva i aller dager får deg til å tro noe så banalt?

Dessuten er du meget inkonsekvent, du sier du avslutter debatten, men vips så er du tilbake. Videre så klarer du ikke annet en å gjenta deg selv, til det kjedsommelige. Videre prøver du å dra debatten over på et nytt lavmål, når du patetisk nok, prøver å insinuere at jeg er yngre enn deg. Videre så lurer du på hva mitt daglige gjøremål er, noe som igjen vitner om at du har unormalt høye tanker om deg selv.

Denne debatten tapte du da du sa du ikke lengre ville delta i den, men allikevel deltar. Patetisk!

Videre til sakens kjerne:

http://www.amobil.no/artikler/dette_er_folkemobilen/50667

Endret av poe
Lenke til kommentar

Nei. Hva i aller dager får deg til å tro noe så banalt?

Fordi du gir uttrykk for at du ikke vil svare på spørsmål som blir stilt deg, men er mer ivrig på å angripe dine meddebatanter. Jeg tar høyde for at jeg kan ta feil, sier ikke det er fakta eller noe.

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar
...

Dessuten er du meget inkonsekvent, du sier du avslutter debatten, men vips så er du tilbake. Videre så klarer du ikke annet en å gjenta deg selv, til det kjedsommelige. Videre prøver du å dra debatten over på et nytt lavmål, når du patetisk nok, prøver å insinuere at jeg er yngre enn deg. Videre så lurer du på hva mitt daglige gjøremål er, noe som igjen vitner om at du har unormalt høye tanker om deg selv.

Denne debatten tapte du da du sa du ikke lengre ville delta i den, men allikevel deltar. Patetisk!

Skal jeg sitte å la meg angripe, er det det du mener? Ja, du skal ha det at du er bedre enn meg til ikke å gjenta det man sier. Med unntak av at jeg nå fortsetter diskusjonen er jeg ihvertfall konsekvent, du bare fortsetter å produsere ukritisk mas. Jeg spurte hvor gammel du er og hva du driver med til vanlig fordi jeg var nysgjerrig på din bakgrunn. Du legger tross alt fram en god del tilsynelatende utestede "fakta" her, kanskje du har en bakgrunn som tilsier at du har en del erfaring på området som om ikke annet kan heve påstandene dine fra "ukvalifisert sprøyt" til "kvalifiserte meninger". Fakta er det uansett ikke. Om spørsmålene støtet deg på noen måte beklager jeg det.

Så slenger vi ut en undersøkelse som tester hvor mange av hver telefon det finnes i Netcoms nett ja? Score. Mer vitenskapelig metode på høyt nivå.

Nok en gang feiler du på å svare på spørsmålene mine.

Lenke til kommentar
...

Skal jeg sitte å la meg angripe, er det det du mener? Ja, du skal ha det at du er bedre enn meg til ikke å gjenta det man sier. Med unntak av at jeg nå fortsetter diskusjonen er jeg ihvertfall konsekvent, du bare fortsetter å produsere ukritisk mas. Jeg spurte hvor gammel du er og hva du driver med til vanlig fordi jeg var nysgjerrig på din bakgrunn. Du legger tross alt fram en god del tilsynelatende utestede "fakta" her, kanskje du har en bakgrunn som tilsier at du har en del erfaring på området som om ikke annet kan heve påstandene dine fra "ukvalifisert sprøyt" til "kvalifiserte meninger". Fakta er det uansett ikke. Om spørsmålene støtet deg på noen måte beklager jeg det.

Så slenger vi ut en undersøkelse som tester hvor mange av hver telefon det finnes i Netcoms nett ja? Score. Mer vitenskapelig metode på høyt nivå.

Nok en gang feiler du på å svare på spørsmålene mine.

Dette er rett og slett komisk, og, om ikke annet, god underholdning for de som er tilskuere. Hva har nå du å fare med? Tomt pjatt og gjentatte påstander uten et snev av dokumentasjon. Dine svar er sågar så intetsigende at jeg tar meg selv i kun å skumlese dem. Nå er det da ikke jeg som har skrevet artikkelen om hvilke mobiltelefoner som er hyppigst i Netcom sitt nett, men det er da enda en pekepinne på at mobilverden ikke er slik nerdene her på amobil tror? Det er ikke slik at hvermansen går rundt med en stor, klumpete, upraktisk, batterislukende "smart"-telefon. Nei, hvermansen går rundt med en Sony Ericsson. ;)

Lenke til kommentar
Dette er rett og slett komisk, og, om ikke annet, god underholdning for de som er tilskuere. Hva har nå du å fare med? Tomt pjatt og gjentatte påstander uten et snev av dokumentasjon. Dine svar er sågar så intetsigende at jeg tar meg selv i kun å skumlese dem. Nå er det da ikke jeg som har skrevet artikkelen om hvilke mobiltelefoner som er hyppigst i Netcom sitt nett, men det er da enda en pekepinne på at mobilverden ikke er slik nerdene her på amobil tror? Det er ikke slik at hvermansen går rundt med en stor, klumpete, upraktisk, batterislukende "smart"-telefon. Nei, hvermansen går rundt med en Sony Ericsson. ;)

Hvilket tomt pjatt, og hvilke gjentatte påstander uten snev av dokumentasjon? Svar på det nå, ikke rot deg bort.

Lenke til kommentar

Hvilket tomt pjatt, og hvilke gjentatte påstander uten snev av dokumentasjon? Svar på det nå, ikke rot deg bort.

At SE nå selger flere telefoner kan være en effekt av at barn nå får mobiltelefoner til 6-årsdagen.

Som noen sier så kan dette være eksempelvis grunnet Walkman og andre merkenavn.

iPhone tipper ikke lasset

Forskjellen på meg og deg er at jeg understreker mine usikre utspill med "jeg tror" osv

Ikke veit du hva fakta er, ikke forstår du gangen i en vitenskapelig undersøkelse, ikke har du respekt for andres meninger

og ikke er du i stand til å besvare direkte spørsmål om dine tanker rundt et diskusjonsemne.

Mrsmt....

Lenke til kommentar
Dette er rett og slett komisk, og, om ikke annet, god underholdning for de som er tilskuere.

Jeg syns dette er en dårlig fredag's fyll. Det begyner å bli en gjentagelse av dette hver fredag.

Men dårlig er det, det er helt sikkert.

Taes til etterretning. :)

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...