AmadeuSS Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 hallo! jeg leier en kjeller leilighet og lurer på om jeg kan få min egen linje ned i den? han jeg leier hos er litt "strikt" så trukke akkuratt han lar noen gå inn i huset hans for at jeg skal få meg en egen linje.. men jeg har en telefonkontakt her da, så det burde vel gå? lut lei av å sitte på den elendige trådløse linja hehe.. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Er det tlf uttak der så pleier det å gå. Ring en ISP og sjekk. har du kabeltv uttak så hør med dem som står for Kabeltv Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Sjekk linjekapasitet ved hjelp av kapaks: https://metro.telenor.no/metro2-application-kapaks-web/ Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Hvis den kontakta i hybelen din har vært i bruk før, er saken grei. Da er det bare å bestille internett. Er den ikke tilkoplet er det fortsatt bare å bestille internett til den adressa du bor på. Da må montøren trekke ny kabel fra nærmeste koplingspunkt og inn til hybelen din, noe du IKKE betaler ekstra for. Er lite sansynlig at montøren må inn til huseieren din, da nærmeste koplingspunkt stort sett sitter på utsiden av husveggen Bare bestill internett du, så ordner det seg (så lenge det er ledig ute i nettet). Lenke til kommentar
PerB Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Selv om det er telefonplugg på veggen, betyr ikke dette at den går ut av huset. Den kan like gjerne være/ha vært koblet til huseieres intrene telefonopplegg. Dermed må du bestille ny linje (som det må betales for). Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Dermed må du bestille ny linje (som det må betales for). Telenor står for linja frem til første kontakt, altså Telenor betaler. DU betaler for oppkoplinga og linjeleie, men ikke strekking av ny kabel. Lenke til kommentar
Andre1980 Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Dermed må du bestille ny linje (som det må betales for). Telenor står for linja frem til første kontakt, altså Telenor betaler. DU betaler for oppkoplinga og linjeleie, men ikke strekking av ny kabel. I teorien så trenger ikke telenor å levere lenger enn til første kontakt, så hvis du bor i en useksjonert leilighet så kan godt inntaket være hos huseier. Det han som sa at det sannsynligvis ikke gikk gjennom husers nett er bare vrøvl. stort sett er det 1 stk inntakskabel, og denne kan like godt komme inn som første punkt hos leietaker som hos huseiger. Praktisk sett blir kabelen strukket til et sted i nærheten av sikringsskapet hos huseiger. Når deg gjelder adsl er ikke telenor forpliktet til å levere det til deg, aå du vil bli fakturert for kabling fra inntak/kontakt hos huseiger til degselv. En huseiger kan i utgangspunktet ikke nekte å gi deg en telefonlinje. dette går på samme regelverk som leveringsplikten til telenor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå