Gå til innhold

Er vi mange kampsportutøvere på forumet? (Oppdatert)


Vi finner ut av aktivitetsnivået!  

139 stemmer

  1. 1. Trener du kampsport aktivt?

    • Ja
      108
    • Nei
      30
    • Bare Mortal kombat, tekken og SF IV
      2
  2. 2. Hvor lenge har du trent kampsport?

    • Under 1 år
      37
    • 1-5 år
      64
    • 5-10 år
      25
    • 10+ år
      14
  3. 3. Trener du selv, eller instruerer du?

    • Trener bare selv
      102
    • Instruerer stort sett
      5
    • Både trener og instruerer om hverandre
      33
  4. 4. Hvilke(n) kampsport(er) trener du nå? (litt sekkeposter under, for å redusere antal valg :p )

    • Karate
      26
    • Judo
      13
    • Ju-Jutsu / Ji-Jutsu / Ji-Jitsu / Brasiliansk jujutsu
      29
    • Aikido
      12
    • Kung Fu
      6
    • Boksing
      17
    • Tae Kwon Do
      38
    • Hapkido
      4
    • Iaido / Batto
      2
    • Kickboxing
      27
    • Thaiboxing
      19
    • WMA / MMA
      21
    • Krav Maga
      14
    • Kendo
      4
    • Andre (som jammen meg burde stått her!!!)
      14
    • 0
    • 0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis det kun er ordet "ryu" du tenker på, så kan det bety "skole" på japansk ;)

 

Det betyr flere ting, men det vanligste er skole (i alle fall i kampsportsammenheng)

 

Wado-ryu betyr "Fredens veis skole", noe løst oversatt. Legger du på Karate-Do, betyr vel det hele noe slik som "Fredens veis skole, tom hånd-skole" :p

 

Trener karate på norges beste karateklubb, Mizuchi :new_woot:

 

Yeah, mange gode konkuranseutøvere fra Mizuchi :)

Lenke til kommentar

Trener på Fitness First i Bergen. 2 timer Muay Thai i uken, litt vanlig boxing og kickboxing og litt grappling med en kamerat. Skulle begynt med Krav Maga for 2 uker siden men har vært litt syk så har ikke trent mer enn nødvendig. Skal delta i NM i cheerleading 21-22 mars så da gjelder det å være frisk :p

 

Ellers skulle jeg ønske jeg ikke trengte å jobbe for å tjene penger. Det er så mange kampsporter jeg vil prøve. Har vært innom Jiu Jitsu som jeg har veldig lyst å fortsette med. Kali og pencak silat virker sykt spennende.

 

Men thai boxing kommer jeg til å fortsette med uansett. Blir trent av selveste Trevor "The Chill" Ambrose :D

 

Edit: Glemte å skrive hvor lenge jeg har trent. Men det er ikke lenge. Har holdt på i 4 måneder nå. Trente 2 timer i uken frem til nyttår. Etter det har det vært 5-6 timer i uken

Endret av kevz0r
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Trente tradisjonell Tae Kwon Do i nesten fem år, men sluttet for ganske lenge siden pga skade. Føler egentlig ikke noen trang til å begynne igjen heller, for å være ærlig :)

 

Velkommen til forumet!

 

Er det noen grunn til at du ikke savner det?

 

Trente tradisjonell Tae Kwon Do i nesten fem år, men sluttet for ganske lenge siden pga skade. Føler egentlig ikke noen trang til å begynne igjen heller, for å være ærlig :)
Lenke til kommentar
Trente tradisjonell Tae Kwon Do i nesten fem år, men sluttet for ganske lenge siden pga skade. Føler egentlig ikke noen trang til å begynne igjen heller, for å være ærlig :)

 

Velkommen til forumet!

 

Er det noen grunn til at du ikke savner det?

 

 

Vel, jeg tror det har veldig mye å gjøre med de personene som gikk der. Det var rett og slett folk som jeg ikke var helt på bølgelengde med (de var ikke slemme eller noe, bare en helt annen type enn meg:p). Dessuten er det få/ingen konkurranser i området, og jeg syntes det ble veldig kjedelig å kun terpe til gradering en gang i halvåret.

 

Gav meg på 2.cup, faktisk, så jeg var jo kommet et godt stykke.

Lenke til kommentar
Da kan det jo være spennende å sjekke ut annet kampsportmiljø i nærområdet, og teste et par klubber. Gitt at du tror kampsport vil være gøy å drive med videre da.

 

Og gitt at det finnes andre kampsportmiljø i nærområdet. For øyeblikket er ikke det tilfellet, så vidt jeg vet. Var en Jiu jitsu-klubb her, men den er nedlagt. Og så har det vært snakk om boksing ganske lenge, men det kommer visst aldri i gang.

 

Har lenge hatt lyst til å prøve kickboksing, men det blir i alle fall ikke før jeg flytter bort herfra til høsten. Så får vi se:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har 2 års bakgrunn i Shotokan. Nådde fram til blått belte før jeg innså hvor lite sparring og praktisk selvforsvar dette innebærte. Altså kataene osv. var pene og det var en fin kulturopplevelse av "oldtidens" Japan, men jeg er praktisk rettet av meg, så en "teoretisk" stilart passet dårlig til meg.

 

Da gikk jeg videre til en stilart som tenker rett på sak, få teknikker og få mønstre/former, hvor poenget er at man skal kunne lage applikasjoner selv. Men trente lite av det pga skole og jobb. Nå trener jeg for meg selv, på det jeg har lært. Har en sambis som har tilgang til treningssal så jeg slenger meg på. Får noen ganger veiledning av ham siden han er hovedinstruktør i sin klubb. Plukker mye annet fra andre stilarter også, når jeg ser noe praktisk som kan funke i virkeligheten, så tar jeg det gjerne. Kanskje MMA spøkelset banker på døra mi :ph34r:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...