Core2Dude Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Jeg har en venn som nettopp kjøpte en pc i deler. Etter at han hadde bygd den sammen så startet PC-en greit men skjermen viste bare svart. NB: Første gang han har bygd pc! Delene han kjøpte var: - Gigabyte GA-P31-DS3L - [O] - Intel Core 2 Duo E6550 - [O] - AMD/ATI PowerColor HD 3870 - [O] - Corsair TWIN2X 2GB DDR2 - [O] - Silver Power PSU, 600W - [O] - Apevia X-Plorer ATX kabinett - [O] Resten av delene hadde han fra før... Han har testet 2 skjermer, og jeg har testet hans skjermkort og det funker fett! Ellers har han hatt den til noen amatør reperatører men de fant ikke ut av noe! PS: Skjermen var også koplet i ja Endret 9. april 2008 av Core2Duo_Dude Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Om dere har mulighet til å teste resten av komponentene så hadde det hjulpet et godt steg på veien. Test RAM og CPU i en annen PC også og er det fortsatt ikke liv så er det vel ganske sikkert hovedkortet. Dere brukte avstandsstykker når dere skrudde fast hovedkortet i PC-en ja..? Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Om dere har mulighet til å teste resten av komponentene så hadde det hjulpet et godt steg på veien. Test RAM og CPU i en annen PC også og er det fortsatt ikke liv så er det vel ganske sikkert hovedkortet. Dere brukte avstandsstykker når dere skrudde fast hovedkortet i PC-en ja..? Jeg er ikke helt sikker på om min venn fikk gjort dette, men skal høre mer med han imårra... Vil en pc rett og slett ikke starte med avstandsstykker? (eller i dette tilfelle ikke vise noe på skjermen?) EDIT: Fikk snakka med han og han hadde festet på slike ja... Endret 9. april 2008 av Core2Duo_Dude Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Den skal ha avstandsstukker, har den ikke vil det fort bli kortslutning mellom et eller flere punkt på hovedkortet og plata som den er skrudd fast i. Da vil du ikke få noe på skjermen slik du beskriver. Lenke til kommentar
bullfr0g Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 (endret) Dette ligner veldig på det jeg opplever for tiden med min selvbygde stasjonær-pc. Alle vifter (hk, skjermkort, cpu) starter opp som normalt, men ikke bilde på skjermen. Skjermkortet har jeg også testet i en annen pc, og det funker. Har ringt kundeservice hos komplett.no og de anbefaler meg å sende inn hele pcen dit, slik at de får sett på den. (inkl kabinett, psu, etc). Dette tar posten 690,- for. Denne eksperten hos komplett antydet at det kunne være en feilkobling, dvs bruk av feil kabel på feil enhet, kortslutning i kabinettet, eller rett og slett et defekt HK. Jeg har ikke sendt inn min enda, da jeg synes 690,- var en noe drøy pris å betale med min studentlommebok! Endret 10. april 2008 av bullfr0g Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå