Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC starter, men ingenting viser på skjermen!

Anbefalte innlegg

Jeg har en venn som nettopp kjøpte en pc i deler. Etter at han hadde bygd den sammen så startet PC-en greit men skjermen viste bare svart.

NB: Første gang han har bygd pc!

Delene han kjøpte var:

- Gigabyte GA-P31-DS3L - [O]

- Intel Core 2 Duo E6550 - [O]

- AMD/ATI PowerColor HD 3870 - [O]

- Corsair TWIN2X 2GB DDR2 - [O]

- Silver Power PSU, 600W - [O]

- Apevia X-Plorer ATX kabinett - [O] ;)

Resten av delene hadde han fra før...

Han har testet 2 skjermer, og jeg har testet hans skjermkort og det funker fett! Ellers har han hatt den til noen amatør reperatører men de fant ikke ut av noe!

PS: Skjermen var også koplet i ja :p

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om dere har mulighet til å teste resten av komponentene så hadde det hjulpet et godt steg på veien.

Test RAM og CPU i en annen PC også og er det fortsatt ikke liv så er det vel ganske sikkert hovedkortet.

Dere brukte avstandsstykker når dere skrudde fast hovedkortet i PC-en ja..?

Lenke til kommentar
Om dere har mulighet til å teste resten av komponentene så hadde det hjulpet et godt steg på veien.

Test RAM og CPU i en annen PC også og er det fortsatt ikke liv så er det vel ganske sikkert hovedkortet.

Dere brukte avstandsstykker når dere skrudde fast hovedkortet i PC-en ja..?

Jeg er ikke helt sikker på om min venn fikk gjort dette, men skal høre mer med han imårra... Vil en pc rett og slett ikke starte med avstandsstykker? (eller i dette tilfelle ikke vise noe på skjermen?)

EDIT: Fikk snakka med han og han hadde festet på slike ja...

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar

Dette ligner veldig på det jeg opplever for tiden med min selvbygde stasjonær-pc.

Alle vifter (hk, skjermkort, cpu) starter opp som normalt, men ikke bilde på skjermen. Skjermkortet har jeg også testet i en annen pc, og det funker.

Har ringt kundeservice hos komplett.no og de anbefaler meg å sende inn hele pcen dit, slik at de får sett på den. (inkl kabinett, psu, etc). Dette tar posten 690,- for.

Denne eksperten hos komplett antydet at det kunne være en feilkobling, dvs bruk av feil kabel på feil enhet, kortslutning i kabinettet, eller rett og slett et defekt HK.

Jeg har ikke sendt inn min enda, da jeg synes 690,- var en noe drøy pris å betale med min studentlommebok!

Endret av bullfr0g
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...