pappa67 Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 noen som har lest eragon :? beste boka.... Lenke til kommentar
Losmios Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Jepp Jepp. Anbefales til de som ikke har lest dem. Har blitt ferdig med den tredje boka og hungrer for den neste Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Lest den, ja. Beste bok, milevis unna. Platte karakterer (bare Saphira og Roran viser tilnærmelse til interesange karakterer), tidvis kjedelig plott, tidvis store kjedelige seksjoner (vet om i alle fall 200 sider som kunne elegang vært kuttet vekk fra Birsingr uten problemer) og en forfatter med stor trang til å være "stor" i ordvalget uten at dette hjelper for fem flate øre. Det er en helt OK bokserie, men det er alt, OK. Har man lest noe fra f.eks Eddings ser man raskt at det er en forfatter som har latt seg inspirere kraftig, for kraftig, av enkelte bøker. F.eks er magisystemet til Paolini veldig likt Edding's magisystem (The will and the word) og Palolinis "beskrivelse" av Eragon's tanker strømmer ut for å oppfange personer i området er så tilnærmet identisk Edding's beskrivelse når Polgara gjør det samme at det er litt irriterende. Som sagt, OK bokserie men that's it. Lenke til kommentar
Sp1ke Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Liker bøkene kjempegodt eg! Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Ganske enig med deg, Bear, sånn sett bort ifra at jeg ikke har lest disse bøkene av Eddings som du snakker om, da. Likte bok en ganske godt. Men jeg synes historien har utviklet seg til å bli litt for voldsomt egentlig. Eragon som er med i gigantslag etter gigantiske slag, hele tiden. Dessuten har jeg dette i fantasi-senteret i hjernen når jeg leser Eragon-bøkene: Et nesten fullstendig tomrom. Bøkene er praktisk talt uten en eneste skildring. Paolini tar KUN for seg det som SKJER, ikke hvordan noe ser ut. Og når han tar for seg det som skjer, så tar han for seg ALT. Og det er så sykt kjedelig å sitte og lese om alt ned i minste detalj. Blæh. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Ikke lest boka, holder meg langt unna alt som heter fantasy. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Jeg leste Lord of The Rings en gang. Det er egentlig nok fra den sjangeren. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Leste de to første for en tid tilbake. Likte dem da, men jeg har ikk lest den tredie enda. De virker ikke like bra lenger når jeg tenker til bake. Er mange andre bøker på som jeg har på lista først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå