Spaitzo Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 hei sann Jeg har kansje ikke særlig peiling på data, rettere sagt så har jeg ikke noe peiling på data. men lurer på en ting angående noe her. Jeg har kabinetet Thermaltake SViking VA4000. I dette kabinettet så er det en liten tyn tempratur føler som er festet til den lille skjermen som kan sess i front av kabinettet. kan denne lille føleren settes mellom CPU og CPU-kjøler?? Så å si i kølepastaen. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Du treng ikkje nokon ekstra sensor for å måle CPU temp (om det var det du lurte på). Du kan til dømes bruke programmet Everest Ultimate Edition. Det følgde vel kanskje med eit program til hovudkortet ditt? Dersom sensoren er heilt flat slik som på mitt Striker Extreme, vil eg tru det skulle gå an Endret 9. april 2008 av Kalvegodt Lenke til kommentar
Spaitzo Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 den er grei. det er bare det at det er en alarm på dette kabinettet som sier i fra hvis tempen går over en viss fast satt grense som det selv går ann og å stille på. den vifte jeg har stiller jeg farte på ved hjelp fra noen stillbare "knotter" på kabinettet. så slipper jeg å høre på vifte som går i full speed helle tiden. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Hva du enn gjør: IKKE legg sensoren mellom CPU og CPU-kjøler. Det skal ikke være annet mellom disse flatene enn et tynt lag kjølepasta. Ddersom du legger noe mellom disse, mister du varmeoverføringsegenskapen til kjølepastaen og dermed kan du oppleve oveoppheting av prosessoren. Lenke til kommentar
Spaitzo Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Hva du enn gjør: IKKE legg sensoren mellom CPU og CPU-kjøler. Det skal ikke være annet mellom disse flatene enn et tynt lag kjølepasta. Ddersom du legger noe mellom disse, mister du varmeoverføringsegenskapen til kjølepastaen og dermed kan du oppleve oveoppheting av prosessoren. takk skal du ha. da stikker jeg den bare inn en plass som den passer. hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå