Gå til innhold

Pc til Tv


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da er ddet sikkert HDMI ingang på TV. Da kan du enkelt å greit kjøpe en VGA HDMI overgang.

 

Også kan du kjøpe en S-VIDEO kabel, mener alle PC-er har en sånn også koble den inn på en et. dvd spelar. Så må du ha en Jack 2.0 til start kabel for lyd:)

 

Det er hdmi på tv'en ja men jeg finner ikke vga til hdmi vet du hvor jeg kan finne det.

Og det er en litt gammel data uten s-video.

Lenke til kommentar

Hm, jeg koblet PC-en min til tv'n via S-video i helgen. Fikk opp pc bildet på tv'n men da jeg skulle spille av en film så kom kun filmen på PC-en og ikke tv'n...Er ikke s-video noe godt alternativ for overføring av bilde fra pc til tv?

 

Har HDMI også både på pc og tv men det er så knotete å komme bak på tv'n uten å måtte løfte den ned fra veggen.

Lenke til kommentar

Ja det som fremgikk av desktop'en var ikke imponerende nei....

 

Tv'n min, Sony KDL40W2000 har en egen pc inngang (dvi tror jeg det er) samt hdmi. Hvilken av disse vil det være best å bruke?

 

Noen som forresten vet hvorfor jeg fikk opp desktopen på tv'skjermen men gikk i svart da filmen startet? Har ikke så veldig peiling på datamaskiner!!

Lenke til kommentar

Ok, så den inngangen som er beregnet på pc vil også gi et dårligere bilde enn HDMI altså?

Får kjøpe meg en kort hdmi ledning og teste ut dette jeg da. Har aldri forsøkt å koble tv'n til pc tidligere så jeg roter litt rundt med primærskjerm/sekundærskjerm, oppløsninger osv. Håper å få det til etterhvert...

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar

Men er dere sikker på at det fungerer med en VGA-DVI overgang, for så å bruke en DVI-HDMI overgang?

 

Vga er jo analogt. DVS at du må bruke en VGA-DVI-A overgang. Men det finnes ingen DVI-A-HDMI overgang, kun DVI-I-HDMI overgang..så da er man like langt :(

 

Det du kan kjøpe er en VGA-COMPONENT overgang. Analogt begge deler og fungerer utmerket:D

 

Marius

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...