Heilage Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Hei. Våknet i dag til at maskina mi hadde klikket totalt og kontinuerlig prøvde å boote med en eller annen type feil. Alt går bra helt til man skal inn i OSet, etter bootscreenen ser jeg et glimt av BSOD og maskina rebooter av seg selv. Når jeg sjekket Systemgjenoppretting hadde maskinen laget et restore point før noe kalt Software Distribution Service 3.0 hadde blitt installert/oppdatert seg. Litt googling hjalp meg til å finne ut at dette er en Windows-service, og at den har hatt en tendens til å rote til flere maskiner. Andre som har hatt problemer med dette, eventuelt noen råd og vink å gi meg? EDIT: Systemgjenoppretting hjalp ikke. Har allerede foretatt en full virusscan, har ingen virus på maskinen. Råd? Endret 9. april 2008 av Marley Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Blåskjermen lagrer en minnedump som forteller nøyaktig hva som er problemet---feilsøk med Windbg. Guide for Windbg finnes her Endret 9. april 2008 av fenderebest Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Skal prøve det. EDIT: Det funka dårlig gitt. Jeg får ikke engang installert debuggeren, da jeg kun kan komme inn i safe-mode. Andre tips? Endret 9. april 2008 av Marley Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Vel du behøver jo ikke kjøre Windbg på den maskinen som det er noe feil med, du trenger jo bare å kopiere ut denne minnedump fila og deretter feilsøke med Windbg på en annen maskin. Lenke til kommentar
yates56 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Du kan jo alltidssende inn PC-en din til der du kjøpte den:) Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Nå tar vi i betraktning at han er over gjenomsnittsbruker da han faktisk gidder å prøve selv. Da finner jeg innlegget ditt litt unødig, men. Du kommer inn i sikkerhetsmodus, eller tar jeg helt feil? Dersom du gjør, så har du jo anledningen til å ta kopi av filene, for så å formatere. Videre har du jo repareringsmodulen på Windows platen. Egentlig er det jo bare ledetekst på CD, men du kommer jo i alle fall inn på systemet på den måten. Jeg har reddet flere maskiner med dette, men du må vite nøyaktig problemet.. Lenke til kommentar
yates56 Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Hehe, du har nok rett i det du sier. Men det å formatere harddisken burde nok hjelpe. (Har måtte gjøre dette selv en del ganger:P) Lykke til! Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 12. april 2008 Forfatter Del Skrevet 12. april 2008 Du kan jo alltidssende inn PC-en din til der du kjøpte den:) Gidder ikke å sende i posten til meg selv. Nå tar vi i betraktning at han er over gjenomsnittsbruker da han faktisk gidder å prøve selv. Da finner jeg innlegget ditt litt unødig, men.Du kommer inn i sikkerhetsmodus, eller tar jeg helt feil? Dersom du gjør, så har du jo anledningen til å ta kopi av filene, for så å formatere. Videre har du jo repareringsmodulen på Windows platen. Egentlig er det jo bare ledetekst på CD, men du kommer jo i alle fall inn på systemet på den måten. Jeg har reddet flere maskiner med dette, men du må vite nøyaktig problemet.. Jeg har løst problemet. Nå fikk jeg ikke debugget OSet via sikkerhetsmoduset. Derimot fikk jeg rekonstruert en tidligere fungerende versjon (merkelig, med oppstartsvalget "sist fungerende konfigurasjon). Ser ut som om problemet lå i bootprosessen. Jeg hadde herjet litt med noen filer og endret bootscreenen, etter at jeg fikk fjernet bootscreenen og rekonstruert stock bootfiler funket alt fint igjen. Forøvrig, jeg er heldig nok til at jeg ikke trenger å ta vare på noen filer om jeg formaterer. Alt annet enn OSet ligger på separat partisjonert. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Godt å høre at du fikk orden på det. Ja det går ofte slik.. Har opplevd det mange ganger selv, en blir bare så lei av Windows XP logoen og bare MÅ skifte.. Vel, du fikk jo løst det slik, men Windows har også en gjenopprettingskonsol (denne brukte du ikke, eller?) som gjør det mulig å kopiere originalen av disse filene tilbake, da Windows har kopi av flere. Det lærte jeg for ikke så lenge siden, og det har reddet meg flere ganger nå. Men du har jo separerte partisjoner, det er jo egentlig den beste måten å jobbe på. Slipper å gå å være redd for å miste ting alltid.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå