Mannen med ljåen Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Politiet sjekker fører- og vognkort ved rutine eller kjørt for fort. Bilen tilhører ikke deg, og heller ikke et familiemedlem som har samme etternavn. Hva gjør politiet? Ringer de han som står i vognkortet? Loggfører? Hvordan kan de vite at du ikke stjal den? PS. Hvis du krasjer inn i autovernet på glatt føre og politiet oppdager det, tar de lappen selv om det ikke er personskade? Endret 9. april 2008 av Gurin Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Det kommer vel an på situasjonen. En kamerat av meg skled av veien og rett inn i ett skilt i en rundkjøring. 2 forskjellige politibiler kjørte forbi og kikket dumt på dem uten å gjøre noe som helst Men så hadde de vel viktigere ting å foreta seg. Da var det heller ingen personskader. Lenke til kommentar
RMBB Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Ble stoppet med bilen til naboen min engang. Han spurte når han så at vognkort og sertefikat ikke stemte. Jeg forklare at jeg lånte bilen mens naboen var på ferie. Han gikk inn i bilen, sikkert for og sjekke om den var annmeldt, og kom tilbake. Kikket over bilen og ba meg ha en god tur videre Kræsj i autovernet vet jeg ikke noe om.. Lenke til kommentar
citronen Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Så lenge det ikke er lyst melding på bilen, har de ikke noe å holde deg for. Det er fult lovlig å kjøre bil som tilhører andre. Lenke til kommentar
eab Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Politiet kan beslaglegge førerkortet ditt selv om det ikke er personskade. Ja, selv om det ikke er noen skade i det hele tatt. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 jeg har blitt stoppet en bil som ikke er min, de lurte på hvem sin bil det var, jeg svarte på det og sa jeg lånte den, det var ingen problemer. jeg kræsjet også en gang med den bilen, fylte ut at jeg kjørte og hvem forsikringen stod på, ingen problemer der heller... Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Politiet sjekker fører- og vognkort ved rutine eller kjørt for fort.Bilen tilhører ikke deg, og heller ikke et familiemedlem som har samme etternavn. Hva gjør politiet? Ringer de han som står i vognkortet? Loggfører? Hvordan kan de vite at du ikke stjal den? PS. Hvis du krasjer inn i autovernet på glatt føre og politiet oppdager det, tar de lappen selv om det ikke er personskade? Greia med personskade er at politiet skal tilkalles hvis en personskade har oppstått. Er der ingen personskade, så kan de fortsatt tilkalles (eller de kan tilfeldigvis passere ulykkesstedet), og de kan fortsatt kjøre igang en etterforskning for å avdekke om en eller flere trafikkregler ble brutt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå