Gå til innhold

Isolere komponenter?

DraZeN

Anbefalte innlegg

Når er det nødvendig å isolere komponenter?

Viss jeg har vannavkjøling og jeg og en kompis sitter i en kjeller hvor det er veldig kaldt , ikke minusgrader da men .....

Blir vannet da så kaldt at det er nødvendig med isolering av hk skjermkort osv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir vannet da så kaldt at det er nødvendig med isolering av hk skjermkort osv?

Nei.

Spørsmålet er aldri hvor kaldt vannet er, men hvor kaldt vannet er i FORHOLD til lufta (og fuktigheten). Bruker du en radiator med vifte på, så er altid vannet varmere en lufta, og vannkjølinga din vil faktisk være "antikondens"!

Tommelfinger regel: Ingen isolasjon er nødvendig før vannkjølinga er 5-10 grader kaldere en lufta.

Lenke til kommentar

hehe, hvis dere hadde visst hva kondens er, hadde dere hatt løsningen alle sammen...

å blåse kaldt på varmt vil ikke gi kondens, siden kondens dannes av vanndamp i luften som går over til flytende form (vann). :roll:

Lenke til kommentar

Geeeez, hvem i helvete snakket om å blåse luft på en flate? Ikke jeg i hvertfall!

Ta og sett en varm gjenstand i et kaldt rom, og du for kondens på de kalde veggene. Sett noe kaldt i et varmt rom, og du for kondens på? Ja, riktig, det kalde :roll:

(såfremt det er fuktighet nok)

Hvor vanskelig har dere tenkt å gjøre dette? :grumpy:

Lenke til kommentar

Ta det med ro.

Det må være uhyre kaldt før det skal begynne å bli noe kondes som skaper problemer. hvis du sitter i en kjeller. er det nok ikke kaldt nok, ihvertfall ikke hvis dere orker å sitte nede der uten jakke osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...