Gå til innhold

Kjøp av XP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OEM betyr at dersom f.eks. hovedkortet ditt blir ødelagt sånn at det må byttes ut, så må du også kjøpe deg en ny windows utgave. Og du kan heller ikke bruke denne windows utgaven på en annen pc, hvis du ombestemmer deg. Så det er på en måte windows på utlån.

Lenke til kommentar

i XP's tilfelle trodde jeg det var HOME som tillatte ett hovedkort-skift, mens PROFESSIONAL tillatte 5 :ermm:

Jeg har hvertfall professional kjørende og jeg har byttet hovedkort 2 ganger uten å måtte reinstalere annet enn drivere :thumbup:

Endret av khaffner
Lenke til kommentar

Fakta er at xpproduktene som man kan laste ned ulovlig er direkte bedre enn de du kan kjøpe.

Laster du for eksempel ned TinyXP platinum 2 (tror jeg er den nyeste) så får du en xp rensket for mye gammelt tull som du ikke trenger (xp er trossalt 7 år gammelt), du kan velge og ikke innstallere IE, outlook, osv. Det følger med myye mer drivere, det tar mindre innstallasjonsplass, innstalleringen er mye raskere og mye greiere. I tillegg følger det med en hel del nytteprogrammer som antivirus, winrar, etc som man kan innstallere med et dobbeltklikk fra cden. Det følger også med themes slik at pcen ser ut som OSX, vista, linux(gnome) eller vanlig XP.

Så ja, er mer eller mindre en luxusversjon av xp. Du kan jo såklart kjøpe en xplisens i tillegg for å dekke over samvittigheten hvis du trenger det :)

Lenke til kommentar
OEM betyr at dersom f.eks. hovedkortet ditt blir ødelagt sånn at det må byttes ut, så må du også kjøpe deg en ny windows utgave. Og du kan heller ikke bruke denne windows utgaven på en annen pc, hvis du ombestemmer deg. Så det er på en måte windows på utlån.

Dette er ihvertfall helt feil. Har brukt samme XP-cd på ihvertfall 4 forskjellige hovedkort. Eneste jeg måtte gjøre (på de 2 siste=) var å ringe Microsoft for aktivering. Funker like bra enda...

Pantera

Lenke til kommentar

Dette er ihvertfall helt feil. Har brukt samme XP-cd på ihvertfall 4 forskjellige hovedkort. Eneste jeg måtte gjøre (på de 2 siste=) var å ringe Microsoft for aktivering. Funker like bra enda...

Pantera

Det er egentlig riktig, men det forskjell på teori og praksis. MS er blitt ganske forstående på lisensen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...