Gå til innhold

Er det nok med 750W?

Anbefalte innlegg

Abit IP35 pro

Q9450

8GB mushkin PC8000

4HDD

1 dvd brenner og 1 blu-ray brenner

2x 3870x2 CrossFire

Pluss ganske mange Vifter (ca. 8-12) med viftestyring og LCD screen forran på pc.

Er det nok med en 750W?

Vil gjerne ha den i noen år og da må den ikke bli for liten om litt når jeg skal bytte ut Hardware!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skulle anta at 750w skulle holde. det er faktisk ganske mye effekt.

et fullt system med 1stk 3870x2 trekker omtrent 320w fra stikkontakten. bare se på testene av skjermkort jher på hardware.no, så vil du se at watt-målingene er for et helt system, ikke bare skjermkortet...

personlig liker jeg mist sine strømforsyninger da.. men corsair og thermaltake funker sikkert de og

Lenke til kommentar

corsair er faktisk hakket bedre enn mist slik jeg har forstått det. mist har lurt inn noen kondensatorere som ikke er helt i toppen.

thermaltake skal være bra det også, selv har jeg andre merker jeg foretrekker.

seasonic skal være veldig bra. noen av corsair psuene er laga av seasonic.

cwt er vel også bra. corsair tx 650/750 er cwt om jeg ikke husker feil.

uansett så klarer du deg lenge med 750 watt.

de watt kalkulatorene på nett er veldig overdrevet. det er flere på forumet her som har fått kalkulert sytemet sitt til å trekke 50-100watt mer enn den psuen de faktisk bruker skal klare.

vifter trekker nesten ikke strøm. 1-10 watt er normalt avhengig av størelse, leds og hastighet. disker peaker på kanskje 25watt under oppstart, normalt her er 10-15watt mener jeg å huske. samme gjelder dvd spillere.

ram vet jeg ikke forbruk på, men det er nok ikke så mye det heller.

cpu og skjermkort er de store forbrukerne her. jeg skulle tro du ville ligge på mellom 300-400watt load.

det som er viktig i mine øyne når det kommer til valg av psu er kvaliteten på komponentene framfor høy watt, og om psuen har en stor +12v rail eller flere små. de fleste i dag opplyser om 2-4 +12v rails, men noen har bare en stor alikevel. corsair er et av disse merkene.

en TX 750 watter er nok et valg du blir veldig fornøyd med.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...