Gå til innhold

To nye telefoner ( en smartphone og en "vanlig" telefon)

Anbefalte innlegg

Hei

Siden jeg begynner i ny jobb trenger jeg da to nye telefoner som skal brukes med tvillingsim.

Fint om telefonene er av samme merke slik at jeg kan bruke samme tilbehøret på begge.

Trenger da en smart phone gjerne med windows mobile eller symbian. denn trenger ikke å kunne så mye men må ha hsdpa, edge og wlan + bra batteri. Selvsagt må det også være en god telefon

Den andre ønsker jeg et godt kamera på og så liten størrelse som mulig godt batteri er et must og en grei mp3 spiller.

Håper noen har noen fornuftie svar

mvh

..Christer..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du vil bruke samme tilbehør til telefonene, og ha godt batteri forslår jeg noen Sony Ericsson telefoner.

P1i - Til jobb telefon.

HSPDA? Ja. EDGE? Ja. WLAN? Ja. Bra batteri? Ja.

Som andre telefonen kan du ha enten..

K850i - Godt kamera, har MP3 spiller, godt batteri, og størrelsen syntes jeg er helt grei.

Ellers kan du også ha K810i som blir en rimligere variant.

T650i er tynnere, annet design, men også greit kamera og MP3 spiller.

Om musikk delen er viktigere enn bilde så har du f.eks W910i..

Men er mange og velge i, hvor mange av de største forskjellene går på smak og behag ;)

Lenke til kommentar

Jeg ville sterkt vurdert en HTC telefon. Etter min mening er det de som passer best til det som virker som det formålet du skal bruke den til.

Kommer litt ann på hva slags størrelse du ønsker, og hvorvidt du ønsker med eller uten trykkfølsom skjerm. Her følger et par personlige forslag.

HTC S730: En Smartphone i standard candybar format som er fullstappet med teknologi men mangler touch-screen og som kjører Windows Mobile 6 Standard. (WM6.1 er rett rundt hjørnet, kommer nok oppgradering).

HTC TyTnII: En smartphone med relativt stor fysisk størrelse, men som frister med fult qwerty tastatur og stor, klar skjerm. I tillegg har den mer eller mindre alt av tilgjengelig mobil teknologi med uendelige mulighter.

HTC Touch Cruise: En smartphone med mange paraleller til TyTNII, men uten tastatur, mindre fysisk størrelse, samt GPS.

Ellers er jo Nokia N95/85 gode valg.

Lenke til kommentar

Vel, for å være helt ærlig ser jeg ikke helt hvorfor du skulle trenge en telefon ved siden av, men sett at du gjør det ville jeg valgt en relativt liten og enkel telefon med godt kamera, siden det er disse kvalitetene Touch Cruise ikke har (den er jo verken liten eller enkel/dum).

Her er det jo et hav av telefoner, men som en retningslinje vill jeg sett litt på Sony Ericsson telefoner.

Problemet er at hvis du skal ha en telefon med meget godt kamera, blir det jo fort en litt dyr investering. Så et bedre alternativ er å kjøpe Touch Cruise, som funker meget fint som en MP3 spiller i tillegg, og så kjøpe et digitalt kompaktkamera ved siden av kanskje?

Lenke til kommentar

Ja, jeg ser poenget ditt. Men Touch Crusie er for eksempel ikke så mye større enn en "liten" telefon at det er vits å bruke mangfoldige tusen kroner på en til?

Men det er jo din vurdering, ikke min.

Hvis ikke kamera hadde vært viktig ville jo Neonode vært midt i blinken :)

Ellers har du jo telefoner som K850i, eller mindre varianter som K660i osv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...