ltdata Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 hei Har i det siste fått sansen for litt spilling og da flightsimulator X. Men jeg trenger et bedre skjermkort enn det jeg har nå. Nå har jeg har et vifteløst gainward geforce 8500gt. Grensesnitt: PCI-Express. For meg er det viktig at skjermkortet er stille ved idle bruk av maskinen. Det kan gjerne bråke litt når jeg spiller. Har dere noen tips til bra skjermkort under 1500kr? Er det stor ytelsesforskjell mellom vifte vs vifteløst skjermkort til samme pris? Hvis ytelsesforskjellen ikke er stor foretrekker jeg et vifteløst. Og så lurer jeg på om prossesoren har noe å si for grafikken? eller er det bare hvor raskt grafikken kan vises? Takk. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Ytelsen er det samme på begge alternativene, men med vifte så er kortet mer overklokkvennlig. Etter ditt behov så vil et 8800GT klare jobben. 8800GT 3870 Endret 9. april 2008 av Duqe Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 Ytelsen er det samme på begge alternativene, men med vifte så er kortet mer overklokkvennlig. Etter ditt behov så vil et 8800GT klare jobben. 8800GT 3870 Jeg har ingen vifter i kabinetettet mitt, utenom strømforsyningen. Dritt pakke-pc. Vil det bli et problem for skjermkortet når det gjelder temperatur? Mye styr å bytte kabinett? må vel skru ut alt og sette på plass. uff Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Til trådstarter, han mener nok at skjermkortet han anbefaler har vifte i motsetning til 8500gt. Blir nok ikke noe problem med for høy temperatur i kabinettet Club3d Geforce 8800GT 512mb ram til 1375kr er mye for pengene! Det er viktig at du kjøper 8800GT med 512mb minne, ikke 256mb. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Til trådstarter, han mener nok at skjermkortet han anbefaler har vifte i motsetning til 8500gt.Blir nok ikke noe problem med for høy temperatur i kabinettet Høyt temp i kabinettet kan føre til at windows stopper opp pga komponenter som f.eks cpu og skjermkort blir overhetet. I trådstarterens tilfelle ville jeg nok montert vifter med viftekontroll til kabinettet og gått for et stillegående skjermkort med vifte. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 Kanskje et dumt spm, men hvor kan jeg sette diss kabinettviftene? ser ikke at kabinettet mitt har noen åpning. Jeg må vel bytte kabinett? Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Viktig at luftflyten går forfra og ut bak. Noen eksempler: Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 jo takk forstår. Men jeg har ingen luftåpninger til vifte på kabinettet mitt. Da må jeg vel rett og slett kjøpe et nytt kabinett med slike luftåpninger? Men er ikke så datakyndig og vet ikke om jeg greier å sette inn alle komponentene i et nytt kabinett. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Kan du ikke skrive ned hvilket kabinett merke og modell du bruker? Hender også at det er samme merke som psuen. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 jeg har en packard bell pc. står packard bell på kabinetett. Imedia 2415. skikkelig trangt og upraktisk kabinett. Oppgradering ikke lett. Både grafikk-kort og ny PSU måtte puttes inn med makt. Dvs bøye på deler i kabinettet som sto i veien. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Har nå søkt litt på google etter bilde for Imedia 2415 uten hell, men det er stort sannsynlighet at den har mulighet for 80cm eller 120cm vifte bak på kabinettet som på første bilde over. Hvordan det er foran aner jeg ikke, hvis ikke du har anledn. til å legge ut noen bilder? Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 (endret) Det skarru få vettu Endret 11. april 2008 av ltdata Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Ser ut til å gå ann å montere enn 12cm vifte på sidedøra, kunne du også tatt bilde innenfra? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Ettersom trådstarter etterspør en nogenlunde stillegående skjermkort, så er vel 8800GT med originalkjøler det værste alternativet som er å oppdrive. (det sparkle skjermkortet til 1750kr var vel litt i dyreste laget for å være et slikt kort, like greit å gå for et 8800GTS som yter bedre og er ganske stillegående) Faktisk er 8800GT et av dagens mest bråkete skjermkort på markedet. Prøver å ha en greit stillegående PC selv, og fikk sjokk da jeg satte i 8800GT. Nei jeg vil nok anbefale et annet 8800GT, eller legge i en 200kr for et 8800GTS. Viftene er så mye bedre at det kan ikke sammenlignes engang: https://prisguiden.no/product.php?productId=86558 Ps: Et godt viftekjølt skjermkort bråker som regel svært lite under IDLE bruk, og ganske greit under spilling. Jeg tror nok ikke det vil være noe sjokk med tanke på støy. (om du ser bort ifra 8800GT med standard kjøling) her er ivhertfal let 8800GT med bedre kjøler:: https://prisguiden.no/product.php?productId=89264 Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 takk andrull. Kunne du også bare slengt på et/flere alternativer til under 1000kr også? Da hadde jeg blitt glad. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Ettersom trådstarter etterspør en nogenlunde stillegående skjermkort, så er vel 8800GT med originalkjøler det værste alternativet som er å oppdrive. (det sparkle skjermkortet til 1750kr var vel litt i dyreste laget for å være et slikt kort, like greit å gå for et 8800GTS som yter bedre og er ganske stillegående) Faktisk er 8800GT et av dagens mest bråkete skjermkort på markedet. Prøver å ha en greit stillegående PC selv, og fikk sjokk da jeg satte i 8800GT. Nei jeg vil nok anbefale et annet 8800GT, eller legge i en 200kr for et 8800GTS. Viftene er så mye bedre at det kan ikke sammenlignes engang: https://prisguiden.no/product.php?productId=86558 Ps: Et godt viftekjølt skjermkort bråker som regel svært lite under IDLE bruk, og ganske greit under spilling. Jeg tror nok ikke det vil være noe sjokk med tanke på støy. (om du ser bort ifra 8800GT med standard kjøling) her er ivhertfal let 8800GT med bedre kjøler:: https://prisguiden.no/product.php?productId=89264 Helt enig at GTS512 har bedre kjøler og GT støyer veldig over 50%, men prisforskjellen er ca 500kr ikke 200kr, du finner 1700kr for gts512 i prisguiden, men det er dessverre feilpriset, billigste var hos onlinebutikken for ca1800kr. http://www.onlinebutikken.no/PartDetail.as...20;c:36132;r:pg Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Duqe: Mener du et bilde av innsiden av sidedøren? Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Duqe: Mener du et bilde av innsiden av sidedøren? Yep, der det ser ut som et filter med mange hull. Men også gjerne foran og bak innvendig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå