Gå til innhold

Dårlig bilde på min "nye" Philips 32

Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte en Ny philips 32PFL7772D

Og anskaffet meg en digital dekoder...

men syns bildet er dårlig i film/vanlig tv, syns det vises for mye piksler, og i fotball kamper så er det et statisk felt rundt spillerene.. noe som irriterer meg grenseløst..

har en monster scart, og byttet ut alt av antenne ledninger osv.. men ingen bedring gitt.. det skjer jo på DVD filmer og så skjønner ikke helt

var og prøvde den hos expert, og der var den etter hva jeg så helt fin... men ja den er ikke helt fin, og jeg tror rett og slett det bare er en liten feil eller noe som forårsaker dårlig bilde.. men gud vet hva^^

Takker for den hjelpen jeg kan få her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SD signaler på en lcd blir som regel ganske dårlig. Hvis du har hatt en meget bra crt tideligere så er fallet virkelig stort. Lcd er rett og slett ikke laget for den lave oppløsningen SD signaler har. Den må derfor skalere bildet og der har du alle pikslene dine. Fotballkamper er der du vil se det best. All bevegelse og alle de små spillerene blir for mye for tv-en. I butikkene viser de som regel dekoder signaler via hdmi. I tillegg kjører de HD kanaler slik at det skal se innmari bra ut. På Philips shop i oslo så viser de spesial lagde dvd-er som skal gjøre det beste med de signalene tv-en gir. Hvis dette plager deg og billed kvaliteten står i sentrum så burde du seriøst vurdere en plasma skjerm. Disse har langt bedre sortnivå, kontrast og bilde. De takler også lav oppløsning på en god måte...

Det er lett og la seg rive med av denne hypen så det kan være lurt å gjøre grundig research før du kjøper ny tv...

Endret av Bava
Lenke til kommentar
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=336755 den er en "billig" med har 15000:1

også denne da http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334547 , men den har bare 10000:1

Bare 10000:1? Det finnes ingen standard for hvordan man oppgir kontrast på en flatskjerm. Gråtoneskalaen på en plasma er høyere enn på hvilken som helst lcd. Som regel oppgir de den dynamiske kontrasten! En lcd må ha baklys og dette hemmer mildt sagt kontrasten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...