elo_ Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 (endret) Er det flere enn meg som har sett I Am Legend med Will Smith som synes filmen var bra, men ble skuffet over den middelmådige slutten? Istedenfor å følge opp den røde tråden igjennom hele filmen med at her er det en mann som virkelig vill prøve å overleve uansett hva og ikke gi seg før han har klart å finne en kur, så velger man altså , i sørgelig Hollywood-tradisjon, å unødvendig snu slutten fullstendig opp-ned til noe som overhode ikke matcher resten av filmen. Man føler seg nesten snytt for en verdig slutt. Heldigvis kommer DVD-utgivelsen med en alternativ slutt som etter min mening er mye bedre. Du kan se den alternative slutten her (7min) . Endret 10. april 2008 av elo_ Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Veldig bra alternativ slutt, jeg likte den mye bedre. Jeg ble så irritert når han absolutt skulle dø. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Synes også denne slutten kokte over av Holllywood-faktor. Tror jeg kommer aldri til å bli fornøyd med slutten i I Am Legend. Mener også å huske at Neville (Smith) rapporterte om at "monstrene" hadde mistet alle sosiale evner, og jeg fikk ikke følelsen av at de hadde følelser (for noe/n). Lenke til kommentar
samebob Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Trodde jeg komme til å like denne bedre, men det gjorde jeg ikke andren var mye bedre. Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Oi.. bedre. . syntes den andre slutten var litt lame. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Horribelt at filmen ikke beholdt avslutningen til boka. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Kan du slenge opp et kort referat av slutten til boka CollectTheCheck? (I en spoiler selvsagt) Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 I filmen blir Will'ern legende fordi han fant en kur som reddet menneskeheten. I boka er han en legende fordi de infiserte (vampyrene) ser på han som skapningen som går rundt og dreper dem ned for fote. Altså har han tatt over rollen som legenden vampyrene en gang hadde. Men det blir jo relativt tidlig klart at filmen ikke tar den retningen, da bla. det faktisk finnes mennesker som har overlevd. Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Egentlig synes jeg den alternative slutten faller litt mellom to stoler. Hvis filmen skulle hatt den slutten måtte de gått mer etter boka i resten av filmen også. Så det hjelper lite at den alternative slutten passer bedre til boka når den kanskje ikke passer så bra inn i filmen. Men jeg har egentlig ikke gjort opp en mening om hvem slutt jeg liker best egentlig. Må få sett hele filmen igjen tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå