Gå til innhold

Flaskehals, ikke håp? (3850AGP)

Moal

Anbefalte innlegg

Hei.

Har nettopp bestilt et 3850AGP kort til lillebroderns system. Han går i fra et X1600pro som leverete sakene rimelig bra.

Hans hardware er AMD 2600+ 2.083ghz, 512x2 ddr ram, 400watt psu.

Er det bare å avbestille eller er det håp i sortimentet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CPU vil holde ytelsen tilbake, om du tenker på nyere spill som f.eks Crysis, så krever de litt av resten av maskinen, ikke bare skjermkortet. CS1.6 er jo gammelt, så der vil det jo forøvrig gå fint. Hva slags merke/modell er PSU som sitter i forresten? 400W kan i utgangspunktet fungere med et HD3850 om det er en forsyning av ok merke.

Lenke til kommentar

Det kan være stor forskjell på strømforsyninger, noen kan levere det de er merket til, mens andre kommer til kort lenge før. PSU-kalkulatorer flest tar ikke direkte hensyn til dette. Man må også se hvor mye strøm PSU kan levere på 12V, da CPU og skjermkort (som trekker mest), er avhengig av denne.

Lenke til kommentar

Jeg tror pcen vil klare bf2142 osv helt greit med det nye skjermkortet, men ikke noe spill som er mer krevende enn det tror jeg..

Husker at Half Life 2 og Counter Striker Source gikk ganske greit med:

AMD Athlon 1.7GHz, 512MB(seinere 1024MB), og nvidia 6600GT 128MB, men det lagget litt i Battlefield 2. Husker at 6600GT følte jeg var litt over resten av specsa(jeg brukte også det skjermkortet i en pc med AMD Athlon [email protected] med 1GB ram osv). Det er mulig at resten av pcen til lillebror blir en ganske stor flaskehals for skjermkortet, men hvis han får dårlig ytelse i de spillene han har lyst til å spille, så er det jo verdt et forsøk! Du kan jo sende skjermkortet tilbake hvis dere ikke blir fornøyd ;)

Lenke til kommentar

Ja, da var skjermkortet innstalert og testet. Funket fint med 400watt, kanskje litt lite, men holder så lenge jeg ikke putter inn 3 harddisker og 5 120mm vifter.

Har ellers fått testet i cs 1.6, der den kjørte stort sett stabilt 100fps. Battlefield 2142 var det også stor framgang, kunne kjøre 2x AA 1024x768 medium på noe & 100 view distance.

Alt i alt helt greit, kan hende jeg velger å kjøpe et Asrock HK som støtter AGP og PCI-E, så slenger jeg inn skjermkortet og en billig dual core cpu.

Takk for alt.

Lenke til kommentar
Alt i alt helt greit, kan hende jeg velger å kjøpe et Asrock HK som støtter AGP og PCI-E, så slenger jeg inn skjermkortet og en billig dual core cpu.

Gjorde det samme for å kunne bruke mitt gamle X1950 Pro AGP og DDR1-minne i en reservemaskin som jeg hadde liggende fra mitt forrige oppsett. Kjøpte en E2160 som klokket til 2.7 GHz på det kortet. Traff veggen på 300 MHz FSB, som er ganske bra for et AsRock-kort, de er ikke så altfor overklokkingsvennlige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...