bosannes Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Er PCI IDE kontrollere tregere enn å koble enheten rett på hk? Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Er PCI IDE kontrollere tregere enn å koble enheten rett på hk? Nei. IDE går i utgangspunktet på PCI-bussen. Promise påstår at PCI-kortene deres er opp til 33% raskere enn onboard-IDE-kontrollere. Hvor vidt det stemmer kan jeg ikke svare på, men med tanke på at både Promise og Highpoint leverer onboard IDE-kontrollere er nok ikke forskjellen stor. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Det skulle det ikke være noen grunn for. Både PCI og ATA er koblet til South bridge, så de har samme båndbredde til FSB. Og PCI bussen er mer enn rask nok for ATA. Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 skal du ha det kjappt vil eg anbefale SCSI... Glimrande te bruk ved brenning og (scsi - scsi) Ved vanlig IDE belastes CPUen høyere.. SCSI går litt på si av CPUen da kan en si. Noe dyrere men... gudd damnet det går fort. det merkes når pc'en skal laste inn alt sjiden du har i verktøy linja di og.. det går fort gitt menne.. kosta penga.. kosta penga Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Jeg kjører nå med en pci raidkontroller (ide) hadde før en integrert og må si at pcikontrolleren er en del raskere enn den integrerte, bruker de samme diskene nå som jeg gjorde da. Når jeg bytta hk så var det bare sata raid integrert så jeg kjøpte like gjerne en pci raikontroller istedet for ide-sata converter da det ble billigere, kan jo snart få bruk for sata raid (vil ha 2xWestern digital 10k sata disker i raid0)Kult med 2 raid på en pc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå