Gå til innhold

Scaffolding tool (eller lignende)

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er på jakt etter et slags "scaffolding"-script eller lignende, som gjør at jeg får opp en standard form for å fylle ut info til en MySQL-database. Slik som phpMyAdmin, men kun for å legge til, slette eller redigere. Noe slikt som CodeIgniter bruker (for dere som vet det), men jeg er ikke interessert i å bruke et helt rammeverk.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Hei loathsome

Har lagd et slikt scaffolding-verktøy du er ute etter. Jeg lagde det opprinnelig for rammeverket mitt, så jeg har endret det en smule. Det skal etter alt å dømme funke rimelig greit. Har ikke testa det så alt for mye.

Scriptet er ikke alt for godt kommentert, men tror du skal skjønne det. Det er i all hovedsak bare hvilken tabell du ønsker å operere mot som må endres (settes i konstruktøren)

Ting som (kanskje) skal komme (men ikke er der nå):

* Radiobuttons/select for ENUM.

* Datovelger/Dedikerte datofelter for DATETIME.

* Renere kode.

I zip-fila ligger selve klassen, en View-klasse for å håndtere templates, samt template-filer.

Scriptet krever PHP5 og MySQLi.

Versjon 0.1:

Scaffold.zip

Versjon 0.2 (nyeste):

Scaffold_0.2.zip

Endret av Ultraskarp
Lenke til kommentar

Et verktøy for å enkelt kunne endre innholdet i en tabell.

Fikk blod på tann og har viderutviklet den ytterligere. Har lagt til radio-buttons for enum-felter, lagt til en JS date-picker til datetime-felter, kommentert koden bedre, samt litt endringer i kodebasen og template-filene. (legger ut på forumet snart)

Hyggelig om du rapporterer om eventuelle bugs, loathsome.

:)

Endret av Ultraskarp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...