loathsome Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Hei, Jeg er på jakt etter et slags "scaffolding"-script eller lignende, som gjør at jeg får opp en standard form for å fylle ut info til en MySQL-database. Slik som phpMyAdmin, men kun for å legge til, slette eller redigere. Noe slikt som CodeIgniter bruker (for dere som vet det), men jeg er ikke interessert i å bruke et helt rammeverk. Takk for svar Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 Bump! Noen som vet noe? Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 (endret) Hei loathsome Har lagd et slikt scaffolding-verktøy du er ute etter. Jeg lagde det opprinnelig for rammeverket mitt, så jeg har endret det en smule. Det skal etter alt å dømme funke rimelig greit. Har ikke testa det så alt for mye. Scriptet er ikke alt for godt kommentert, men tror du skal skjønne det. Det er i all hovedsak bare hvilken tabell du ønsker å operere mot som må endres (settes i konstruktøren) Ting som (kanskje) skal komme (men ikke er der nå): * Radiobuttons/select for ENUM. * Datovelger/Dedikerte datofelter for DATETIME. * Renere kode. I zip-fila ligger selve klassen, en View-klasse for å håndtere templates, samt template-filer. Scriptet krever PHP5 og MySQLi. Versjon 0.1: Scaffold.zip Versjon 0.2 (nyeste): Scaffold_0.2.zip Endret 6. juni 2008 av Ultraskarp Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 Ultraskarp -- Supert! Tusen takk, dette skal jeg teste ut snarest og rapportere tilbake om Lenke til kommentar
Dryper Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Ultraskarp -- Supert! Tusen takk, dette skal jeg teste ut snarest og rapportere tilbake om er det mulig å få vite hva dette er for no ? Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 (endret) Et verktøy for å enkelt kunne endre innholdet i en tabell. Fikk blod på tann og har viderutviklet den ytterligere. Har lagt til radio-buttons for enum-felter, lagt til en JS date-picker til datetime-felter, kommentert koden bedre, samt litt endringer i kodebasen og template-filene. (legger ut på forumet snart) Hyggelig om du rapporterer om eventuelle bugs, loathsome. Endret 6. juni 2008 av Ultraskarp Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 6. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2008 Hehe, flottings Blitt litt lite tid i det siste, men sier i fra så snart jeg har fått testet det. Takker igjen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå