Winne Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Heii jeg er 14 år og i dag bærte jeg en stor stein som veide ca 100 kg er det bra for ryggen eller er det ikke bra fikk ikke noe vondt i ryggen da jeg gjorde det jeg veier ca:74 kg MEN ER DET BRA FOR RYGGEN Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Kommer ann på hvordan du bærer den. Hvis du har vondt i ryggen nå så er det ikke bra for ryggen nei. Nå tviler jeg litt på at du bærte en stein på 100 kg da . Lenke til kommentar
Winne Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 Kommer ann på hvordan du bærer den. Hvis du har vondt i ryggen nå så er det ikke bra for ryggen nei. Nå tviler jeg litt på at du bærte en stein på 100 kg da . Jeg bærte den ikke sånn jeg bærte den opp så dyttet den over renne ingen andre på skolen greide det så jeg er vist strek jeg og det er sant Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 gratulerer da. kos deg videre. Vær dog litt forsiktig med hvor mye du løfter. Det er ikke gøy å gå med vondt i ryggen lenge, tro meg. Tok en 70 kg tv-uplink ned fra taket og ned en del etasjer og fikk vondt i ryggen etter det så man bør være forsiktig Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 løfter du på feil måte kan 100kg skade ryggen din. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Et par innlegg forsvant. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Du har sannsynligvis vært heldig og ikke skadet ryggen din, men du bør ikke drive med dette til hverdags uten å ha et godt grunnlag, dvs. En godt trent rygg som kan tåle slike belastninger. Jeg har selv drevet litt med strongman-øvelser for noen år siden, det er kjempe gøy og anbelfales! Lenke til kommentar
ilstang Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 løfter du på feil måte kan 100kg skade ryggen din. Løfter du feil kan 10Kg skade ryggen. Lenke til kommentar
lobfredd Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Kommer ann på hvordan du bærer den. Hvis du har vondt i ryggen nå så er det ikke bra for ryggen nei. Nå tviler jeg litt på at du bærte en stein på 100 kg da . Jeg bærte den ikke sånn jeg bærte den opp så dyttet den over renne ingen andre på skolen greide det så jeg er vist strek jeg og det er sant Du var ikke den eneste på Skolen da! Jeg bærte den også! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 løfter du på feil måte kan 100kg skade ryggen din. Løfter du feil kan 10Kg skade ryggen. Da løfter du med jævlig, jævlig dårlig teknikk. Lenke til kommentar
varmit Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Ja, men har en følelse av at jo eldre man blir jo lettere er det å skade ryggen. Fikk da aldri vont i ryggen om jeg tok i når jeg var 10 år. Har selv lastet en del sementsekker på 25 kg som sommerjobb, dog ganske høyt opp. Da fikk vi en liten "opplæring" i hvordan å løfte først. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Belastningsskader kan du selvfølgelig få av å løfte feil selv med ekstremt små vekter (eller bare kroppsvekt), men du skader deg ikke av å løfte 10 kg feil én gang. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Belastningsskader kan du selvfølgelig få av å løfte feil selv med ekstremt små vekter (eller bare kroppsvekt), men du skader deg ikke av å løfte 10 kg feil én gang. Det er farlig å påstå noe sånt. Er man uheldig så er det klart man kan skade seg ved løft på 10 kg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå