Gå til innhold

BK: To stykk landskapsfoto (HDR)

Anbefalte innlegg

Var ute en tur i dag i håp om å fange solnedgangen, men sola gikk selvfølgelig ned bak fjellene langt uten for mitt rekkevidde. Fikk uansett noen bilder fra den lokale innsjøen og drikkevannskilden min, Gjersjøen. Vet ikke helt hva jeg synes om de selv. Liker komposisjonen, men et eller annet jeg ikke helt klarer å sette fingeren på som gjør at jeg ikke er helt fornøyd med disse bildene. Hva synes du? :)

post-108702-1207687954_thumb.jpg

post-108702-1207687962_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bildet til høyre ser helt vilt ut. Akkurat som den øverste halvdelen er skarp, mens den nederste har fått smake kamerabevegelse. Veldig ekkelt å se på.

:!: :!: Man blir litt dizzy ja.... Likte best det til venstre, men du har vel gjort mye i etterkant med det??

RandiA

Lenke til kommentar
Bildet til høyre ser helt vilt ut. Akkurat som den øverste halvdelen er skarp, mens den nederste har fått smake kamerabevegelse. Veldig ekkelt å se på.

:!: :!: Man blir litt dizzy ja.... Likte best det til venstre, men du har vel gjort mye i etterkant med det??

RandiA

HDR-bilder fordrer at man gjør mye med de. Sette sammen, flere ulike dynamiske omfang, tonemappe og så etterbehandle normalt.

HDR - How to make one and why

Lenke til kommentar
HDR-bilder fordrer at man gjør mye med de. Sette sammen, flere ulike dynamiske omfang, tonemappe og så etterbehandle normalt
Men det er viktig at det blir en balansegang, så det ikke virker for kunstig synes jeg.....det blir kanskje lett til at man overstiger den grensen?

RandiA

Lenke til kommentar
HDR-bilder fordrer at man gjør mye med de. Sette sammen, flere ulike dynamiske omfang, tonemappe og så etterbehandle normalt
Men det er viktig at det blir en balansegang, så det ikke virker for kunstig synes jeg.....det blir kanskje lett til at man overstiger den grensen?

RandiA

VELDIG lett, spesielt med snarveiprogrammene som Photomatix.

Her er mitt HDR sett

Noe bra, noe ok, noe dårlig - men sånn er det vanligvis :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...