Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Slappere og større mage etter 200 sit-ups, eller er det komplekser?

Gjest Lasse_14

Anbefalte innlegg

Gjest Lasse_14

jeg vet ikke hvor denne passer inn hen, så jeg bare skriver på "helse"

når jeg har bekreftet svar og har lest over svarene kan moderator bare slette tråden, for den er ikke så viktig.

men til poenget:

jeg er relativt tynn, Litt utovermage. men nå, 3 timer etter treningen som bestod av armtrening, 2 og en halv time fotball, og 200 situps, ser det ut som magen..har blitt litt større

kan hende det er komplekser, men det ser ut til at magen henger litt mer, ikke mye, men en litt merkbar forskjell..

er dette "normalt" etter 200 situps?

ekstra informasjon kan være at jeg var utpeist i magen og lårhalsene etter disse situpsene

Endret av Skagen
Lite beskrivende emnetittel.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil ikke merke så mye til treningen rett etterpå, du må la det gå litt tid. Tren konsistent, feks. tre ganger i uka. Etterhvert vil du merke forskjell skal du se =) Forøvrig kan du søke litt på google når det gjelder å trenge riktig for å oppnå forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Gjest Lasse_14
Du trener nesten garantert om feil om du tar 200 situps. Og desuten så er det normalt det du sier ja, bryst blir større etter du har trent det osv.

da var det problemet utav verden, for ja, magen er veldig anspent..

kan se magemusklene..la forresten just nu, merke til at de er ekstra anspent, så jeg overreagerer nok bare, som jeg gjør til vanlig:)

Lenke til kommentar
Gjest Lasse_14
Du trener nesten garantert om feil om du tar 200 situps. Og desuten så er det normalt det du sier ja, bryst blir større etter du har trent det osv.

kunne du forresten omformulere første del av innlegget ditt? forstod ikke så mye av det

Lenke til kommentar
Han har vel aldri sagt han tar 200 sit-ups i én øvelse? Går jo ann å ta 25 sit-ups med 8 repetisjoner, det blir jo 200 tilsammen...

Magemusklene skal trenes på samme måte som alle andre muskler og krever restitusjon og hvile. Å trene 200 situps virker for meg helt bortkastet. Kjør 3x15 om du vil, om dette er for enkelt, så legger du bare en vekt bak hodet. Da skal jeg love deg det ikke er så lett lengre :)

Lenke til kommentar
Han har vel aldri sagt han tar 200 sit-ups i én øvelse? Går jo ann å ta 25 sit-ups med 8 repetisjoner, det blir jo 200 tilsammen...

Magemusklene skal trenes på samme måte som alle andre muskler og krever restitusjon og hvile. Å trene 200 situps virker for meg helt bortkastet. Kjør 3x15 om du vil, om dette er for enkelt, så legger du bare en vekt bak hodet. Da skal jeg love deg det ikke er så lett lengre :)

Jeg er vel forsåvidt også enig i at man heller burde gjøre færre reps og tyngre belastning, men den restitusjonen du snakker om er jo bare hvilen _etter_ endt økt som burde være på 24 timer. Man kan trene så mye man vil én dag, så lenge man venter et døgn før man gjør det samme igjen.

Tips: Hold alltid rectus abdominus-musklene stramme (six-pakken), altså ikke slapp av ved å legge deg på ryggen etter hver forover-fleksjon av musklene. Gå opp og ned som vanlig, men vær aldri helt nær gulvet med øvre del av ryggen, om du forstår. Det gjør raskt ting mye tyngre.

Endret av w3p
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...