Gå til innhold

luringer på brukthandel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234

Hvis du har ekte navn, adresse og tlf er det vel ingen stor sak? Hvis diplomati (...) ikke fungerer, ta saken videre til politiet. (I alle fall: true med det!) Si også fra om personen til ansvarlige for bruktmarkedet.

Men husk i fremtiden å ikke betal på forskudd uten videre, det finnes bedre og tryggere løsninger.

//sindre

Lenke til kommentar

med mindre du har noe solid mail el. lignende bevis på at kjøpet har blitt gjennomført sliter du noe veldig med å få tilbake pengene.....

Er ikke noe problem for han å si at du har eventuelt fått pc'en osv....

var på info (advokat) seminar for bedrifter... steike kor lett det er å lure folk på den måten.... :grumpy:

(dakkar liten :yes: )

Lenke til kommentar

Har alt på e-mail, mer enn nok å gå til rettsak eller sende saddams eller

bush sine menn på han :evil: !

De aller fleste er ærlige og hjelpsomme på bruktmarkeder,

har bare gode erfaringer hittils men man skal passe seg for noen få.

Lets keep it that way !

E.K

Lenke til kommentar

Gjorde tilsvarande tabbe i fjor haust. Betalte for ein telefon som aldri dukka opp. Saka vart anmeldt og ein mnd etter var mannen varetektsfengsla, no(4mnd etter) har han fått fengselsstraff og erstatinigskrav å handtere. Så du bør absolutt ta kontakt med politiet!

Lenke til kommentar
Har også opplevd dette :evil:

Trua med politianmeldelse og saken løste seg.

Lærte at jeg ALDRI mer skal forhåndsbetale.

Be heller om å sende i oppkrav!

forhåndsbetaling er ikke så ille, det er bare surt når du møter en "kjeltring" selv har jeg kjøpte masse og solgt masse med forhåndsbetaling. til og med solgt pc for 13000 med forhåndsbetaling, gikk helt fint det.

Lenke til kommentar

jeg selger aldri i oppkrav, gidder ikke hive bort penger på useriøse kjøpere, jeg kontakter kjøper pr. telefon, avtaler forskuddsbetaling og så sender jeg.

Har aldri hatt problemer med dette. Oppkrav gi 100 kr. tilleggspris og da er ikke deler så billige å kjøpe likevel.

Lenke til kommentar

forhåndsbetaling er ikke så ille, det er bare surt når du møter en "kjeltring" selv har jeg kjøpte masse og solgt masse med forhåndsbetaling. til og med solgt pc for 13000 med forhåndsbetaling, gikk helt fint det.

Da har du vært heldig :yes:

Lenke til kommentar

Da har du vært heldig :yes:

tja, de fleste dyre tingene har jeg selv solgt. men kjøper allti små ting med forskudd selv.

Lenke til kommentar
1. lag et bål  

2. hent fyren

3. brenn han slik at han ikke lurer andre

tror jeg har litt bush blod i årene mine :yes:

FEIL! Du ringer en gjeng med leiesoldater. Betaler dem (dyrere men akk for et eksempel du setter) Send dem til addressen Også kan de jo ha det litt gøy med han...

Lenke til kommentar

har handla en del på qxl , forskuddsalg og forskuddskjøp, har som regel vært heldig.

En tommelfinger regel er:

Virker kjøpet for godt til å være sant, så er det som regel det. Kan også lønne seg å sjekke litt opp rundt vedkommende.. søk etter navnet hans på google, sjekk tlf katalogen for mobilnummer / navnet. Grav litt.. kjenner du noen med tilgang til folkeregisterert (ulovlig da, men kan jo spørre om de kan sjekke)..

Har hatt en uheldig handel.. sendet 2 128mb ram brikker i posten.. de kom aldri frem, kjøper var snill og sa jeg ikke trengte tilbakebetale pengene han hadde forskuddsbetalt, men jeg gikk med på å betale tilbake og skyldte på slemme folk i posten. Jeg fikk da tilbake halvparten av pengene jeg hadde tilbakebetalt igjen slik at vi delte på dette tapet, utrolig snilt av kjøper.

Lenke til kommentar
har handla en del på qxl , forskuddsalg og forskuddskjøp, har som regel vært heldig.

En tommelfinger regel er:

Virker kjøpet for godt til å være sant, så er det som regel det. Kan også lønne seg å sjekke litt opp rundt vedkommende.. søk etter navnet hans på google, sjekk tlf katalogen for mobilnummer / navnet. Grav litt.. kjenner du noen med tilgang til folkeregisterert (ulovlig da, men kan jo spørre om de kan sjekke)..  

Har hatt en uheldig handel.. sendet 2 128mb ram brikker i posten.. de kom aldri frem, kjøper var snill og sa jeg ikke trengte tilbakebetale pengene han hadde forskuddsbetalt, men jeg gikk med på å betale tilbake og skyldte på slemme folk i posten. Jeg fikk da tilbake halvparten av pengene jeg hadde tilbakebetalt igjen slik at vi delte på dette tapet, utrolig snilt av kjøper.

WOW! desken du denne var super! Grave litt er ikke umulig men at dere delte på tapet var jo :smile: :smile: :smile: :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...