snorrenilsen Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Har nå gitar og forsterker, men jeg vil ha noen effekter å leke med! Så da tenkte jeg at istedenfor å kjøpe masse dyre effektpedaler kunne det være lurt med en multieffektpedal.. Noen som kan anbefale meg en? Jeg spiller og kommer til å spille mye forskjellig, i hovedsak blues/rock, type Hendrix, Taste, SRV o.l. Gitaren jeg har er en Fender Deluxe USA Stratocaster SSS, og forsterkeren er en Fender Princeton Chorus. Jeg er relativt nybegynner, spilt omrendt siden skolestart, gått på et kurs og går nå til lærer og spiller omtrendt hele tiden. Av ting jeg krever av brettet er at den skal ha en Wah Wah effekt. Pluss alle andre "standardeffelter" som multieffektpedalene har, grunnen til at jeg nevner wahwah spessifikt er at jeg har sett mange som ikke har det.. Ellers er det jo fint om lydeffektene ikke høres bæsj ut også. Sånn at dere er informert skal jeg også skaffe meg en halvakustisk en etter hvert, da blir det sikkert en epiphone til rundt 5k. Maksprisen på multieffektpedalen (merk: MAKSPRIS. fint om den koster under, men maks er maks..) 2000kr På forhånd takk for hjelpen. Og skal ikke kjøpe brukt. Lenke til kommentar
snorrenilsen Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 Er Zoom G1X et godt valg, til under tusenlappen? Ser ut som den har fått gode anmeldelser på ultimate-guitar.. Jeg kommer til å bruke (leke med) wah-effekten en del, så fint om den fungerer ordentlig ihvertfall. Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Er det dødsens nødvendig at det er multieffekt? Når du har spilt en stund finner du ut at multieffekt ikke alltid er det rette... Siden du spiller blues, som Hendrix og Stevie Ray Vaughan, vil jeg anbefale Ibanez Tubescreamer eller Fulltone OCD, pluss Vox eller JD wah. Trenger du chorus liker jeg selv Electro Harmonix godt. Men det første jeg vil anbefale deg, er å skru forsterkerlyd! Når du blir kjent med ampen din, er det ikke noe problem å få godlyden uten all verdens pedaler. Selvsagt kan man ikke skru seg til wah, chorus, phaser ol, men man kan jo skru seg fram til en feit SRV-vreng! Lenke til kommentar
snorrenilsen Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 Forsterkeren har innebygd chorus og reverb, der jeg har på litt reverb (ca kvart runde fra 0) og chorus har jeg ikke brukt noe særlig. Den har innebygd overdrive effekt også, har aldri likt overdrive effekten så veldig godt, synes den blir litt "gjørmete" hører nesten ikke hva jeg spiller, selv på lave nivåer hvis du skjønner.. har også lest på anmeldelser av ampen at overdriven ikke er noe å skryte av. Grunnen til at jeg vil ha en multieffekt er at 1. det er billig 2. jeg får leke med masse lyder, prøve meg fram osv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå