Mr_Bilbo Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Hei! For en tid tilbake kjøpte jeg en HTC 730S til min kone, den var jo så kjekk med Wlan og det hele... Problemet er bare at vi greier ikke å koble den til internett via WLAN, WIFI er aktivert i comm. manager, men hver gang vi prøver å starte IE får vi beskjed om at det er noe galt med GPRS innstillingene (sikkert fordi kontantkortet er tomt) Skjønner ikke helt hvorfor vi får den beskjeden all den tid man er koblet et WLAN, det virker rett og slett som om telefonen bare vil koble seg til via GPRS og ingenting annet. Håper det er noen som vet hva jeg snakker om og hvordan man løser problemet... Lenke til kommentar
Achelous Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 telefonen vil alltid foretrekke WiFI først.. blir telefonen koblet til nettverket da? gå inn på settings å se om du har signal o.l. om du slår på wifi.. så vil det komme spørsmål om å koble til nettverk så for som telefonen finner det.. skjer dette ? Lenke til kommentar
TheScirocco Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Det er selvfølgelig en forutsetning at du i tillegg til å slå på WLAN også kobler deg til et nettverk. Du ser en hel ring rundt wlansymbolet når du er tilkoblet. Vær obs på at du kan være tilkoblet uten å få tilgang til nett dersom nettverket du kobler deg til har macadresse-sperring. Sjekk først at du virkelig er tilkoblet og ikke bare har wlan slått på! De aller fleste seriøse forhandlere vil kunne hjelpe deg på nett og vise deg skritt for skritt dersom du er usikker! Lenke til kommentar
Mr_Bilbo Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 (endret) Stemmer det, jeg har en hel ring rundt wlan symbolet, og når jeg sjekker innstillingene så viser den at jeg har signal og at jeg er koblet til. Under connection status vises både MAC og IP adressen. Sjekket med routeren også, telefonen er listet opp under tilkoblede klienter, akkurat som de andre maskinene... Endret 8. april 2008 av Mr_Bilbo Lenke til kommentar
laoman Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Har samme problem. Laptopen min, podens PSP, konas E65, og en slektnings N95 kobler på wlanet uten problemer, men ikke min S730. Telefonen er koblet på nett med wlan symbol og jeg kan se den wia webgrensesnittet på routeren. Likevel er det ikke mulig å surfe med telefonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå