iNtensimilla Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Hei! Fikk i går satt sammen pcen min, og jeg har etter det hatt problemer med en del ting. Jeg kjører Windows XP x64 for å få utnytte 4GB. Hadde problemer med å få installer ATI Catalys Control Center, men det har jeg fått ordnet nå. Nå sliter jeg med å få 1000MHz på rammen, og jeg sliter med å koble til internett. RAMMEN: Første gangen jeg skrudde på pcen, skrudde den seg av, på, av så på igjen. Da sto det "Failed attempt to overclock" eller noe sånt. Men den hadde tydeligvis ordnet seg selv, inni BIOS sto det at CPU var på 3GHz mens ram var på 800MHz, dette ignorerte jeg da. Etter å ha installert windows ferdig osv skulle jeg gå inn i BIOS igjen for å justere opp rammen til 1000MHz som den skal være på. Valgte 1:1.5/1000MHz, savet og restartet, men da fikk jeg samme feilen som første gangen jeg skrudde på pcen. Tydeligvis er det hovedkortet som sier nei til 1000MHz. Men på MSI sine hjemmesider står det at hovedkortet skal støtte 1066MHz(med "OC" i parantes). Er det noen som vet hva jeg kan gjøre for at hovedkortet mitt skal støtte 1000MHz? NETTVERKSKORTET: Jeg har installert driveren til nettverkskortet, men hver gang jeg skrur på pcen så vil den ikke koble til nettverket. Det står "Tilkoblet", men jeg får ikke respons fra nettet. Så prøvere jeg "Repair", men da kommer det at den ikke greier å koble til. Så må jeg deaktivere tilkoblingen, så aktivere igjen(noen ganger flere ganger) for at den til slutt står som "Tilkoblet" og da fungerer plutselig internettet! Any clues? På forrhånd, takk for hjelpen! Eirik_FS Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 (endret) Har du lastet ned nettverksdrivere via windows update,eller manuelt lastet de ned fra MSI hjemmesiden? Endret 10. april 2008 av lucky666 Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Har du lastet ned nettverksdrivere via windows update,eller manuelt lastet de ned fra MSI hjemmesiden? De fra MSI hjemmesiden var jo i masse rare filer, var ikke noe install pack. Prøvde fra Windows Update, men det fungerte ikke. Fikk det til slutt til med cden Var vel bare noe som gikk galt første gangen. Nå er det bare RAMMEN jeg lurer på.. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 (endret) Du har satt minnetimings og spenning manuelt i bios?Satt brikkene i grønn og oransje slot? Cpu kjører på standardfrekvens? Økt litt spenning til NB? Endret 10. april 2008 av lucky666 Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Du har satt minnetimings og spenning manuelt i bios?Satt brikkene i grønn og oransje slot? Cpu kjører på standardfrekvens? Økt litt spenning til NB? Har begge brikkene i enten oransj eller grønn, husker ikke helt Ingenting er justert på enda, prøvde å sette rammen til 1000MHz, men fikk OC failure beskjed fra BIOS. Kanskje jeg må øke spenning til rammen for at jeg skal kunne sette på 1000MHz? Har ikke økt spenning til NB nei.. Kan du gi meg en guide på hvordan jeg skal gå frem for å gjøre dette? Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 prøv å sette en brikke i oransj slot, og en i grønn slot. mener brukehåndboka sier at du bør ha det slik. Lenke til kommentar
Spectryx Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Samma feilmeldingen får jeg i ny og ne når jeg starter pc'en, og jeg har ikke endret noe i bios. Jeg kan bare starte pc'en på nytt så funker det fint, så tror dette er en feil som ligger i bios, jeg skal hvertfall flashe min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå