Tuppen80 Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 På søndag var jeg helt sikker på at jeg var gravid..I løpet av helga ble 4 graviditetstester med en gang positive og indikerte sterk at jeg var gravid. Fikk legetime på mandag og leverte urinprøve der..denne viste seg å være negativ(!), der de snakket noe om urinflora på laben?? Noen som har opplevd det samme?? Kan det være fordi urinprøven var 4 timer gammel? Har ikke fått mensen..ventet den for halvannen uke siden og brystene er ømme..Går enda 14 dager til jeg får svar på blodprøvene jeg leverte inn og har ikke legetime før 21/4 Blir helt dårlig når jeg ikke vet hva som skjer..og vi hadde begynt å glede oss veldig Noen som har noe erfaring med dette?? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Hei. Disse graviditetstestene kan levere "falsk positiv". Men at fire tester ga positiv utslag, setter dette et spørsmål for "falsk negativ" til labtesten (Legetesten). Men siden dette er ikke noe spørsmål om frykt for et svangerskap, så mener jeg at du kan rugge litt mer på spenningen. Hvis det ikke funket, kan du alltid prøve igjen. Jeg ønsker deg Lykketil! Og håper at du blir gravid. Vaio Lenke til kommentar
Tuppen80 Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Hei. Disse graviditetstestene kan levere "falsk positiv". Men at fire tester ga positiv utslag, setter dette et spørsmål for "falsk negativ" til labtesten (Legetesten). Men siden dette er ikke noe spørsmål om frykt for et svangerskap, så mener jeg at du kan rugge litt mer på spenningen. Hvis det ikke funket, kan du alltid prøve igjen. Jeg ønsker deg Lykketil! Og håper at du blir gravid. Vaio Hei! Takk for svaret:) Jo, du har vel rett i at det bare er å smøre seg med tålmodighet..men må si det er spennende:) Jo, vi har satt legetesten i tvil, men så mange positive tester hjemme..men man stoler så veldig på at legen/de på laben har rett, selv om det skjer at de tar feil:) Får bare vente å se! Takk for det, håper på en arving Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 (endret) De graviditetstestene du tok, var det av samme merke, eller var det fire forskjellige typer? En ikke-gravid kvinne har vanligvis 0-2,5 mIU/mL hCG i blodet (alt mellom 0-5 er normalt og regnes som negativt).Det finnes to typer graviditetstester; kvalitative og kvantitative. Kvalitative måler OM det finnes noe hCG i urinen/blodet eller ikke, og kvantitative måler HVOR MYE hCG det er. Urintester er i all hovedsak kvalitative, og blodprøver som tas av hCG kan være kvalitative, men er som regel kvantitative. Det viktigste å huske er at når det befruktede, festede egget skiller ut hCG, så kommer det i blodet først. Nyrene siler så blodet og skiller ut hCG'et i urinen, så det går en dag eller to før det "når" urinen. Det går samme "løype" når det synker; det "forsvinner" først bort fra blodet og sist fra urinen, siden nyrene på en måte "renser" blodet for hCG og sender det ut med urinen. Med andre ord, man har fremdeles litt hCG igjen i urinen selv om den har forsvunnet fra blodet. Det er derfor fullt ut mulig for en urin-graviditetstest å slå positivt ut for så å bli etterfulgt av en negativ blodprøve, simpelthen fordi den bittelille mengden hCG egget rakk å skille ut var akkurat nok til å slå ut på en urintest og samtidig rekke å forsvinne fra blodstrømmen innen blodprøven blir tatt. Endret 10. april 2008 av eskhyo Lenke til kommentar
Tuppen80 Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 De graviditetstestene du tok, var det av samme merke, eller var det fire forskjellige typer? En ikke-gravid kvinne har vanligvis 0-2,5 mIU/mL hCG i blodet (alt mellom 0-5 er normalt og regnes som negativt).Det finnes to typer graviditetstester; kvalitative og kvantitative. Kvalitative måler OM det finnes noe hCG i urinen/blodet eller ikke, og kvantitative måler HVOR MYE hCG det er. Urintester er i all hovedsak kvalitative, og blodprøver som tas av hCG kan være kvalitative, men er som regel kvantitative. Det viktigste å huske er at når det befruktede, festede egget skiller ut hCG, så kommer det i blodet først. Nyrene siler så blodet og skiller ut hCG'et i urinen, så det går en dag eller to før det "når" urinen. Det går samme "løype" når det synker; det "forsvinner" først bort fra blodet og sist fra urinen, siden nyrene på en måte "renser" blodet for hCG og sender det ut med urinen. Med andre ord, man har fremdeles litt hCG igjen i urinen selv om den har forsvunnet fra blodet. Det er derfor fullt ut mulig for en urin-graviditetstest å slå positivt ut for så å bli etterfulgt av en negativ blodprøve, simpelthen fordi den bittelille mengden hCG egget rakk å skille ut var akkurat nok til å slå ut på en urintest og samtidig rekke å forsvinne fra blodstrømmen innen blodprøven blir tatt. Hei! Det var 2 forskjellige typer, samtidig som de var bygd opp forskjellig..En med batteri blant annet med digitalt svar, mens de andre hadde de strekene som kommer fram. Det gikk så fort til svaret kom og fargene var så klare, så det var egentlig ikke noen tvil..helt til jeg dro til legen:) Det som også var, at jeg brukte ikke bare morgenurinen (der hcg-en er mest konsentrert), men også på ettermiddag og kveld, der urinen var mere utvannet, med samme klare svar..merkelig Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Hva med å ta en test hjemme idag? Lenke til kommentar
Tuppen80 Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 Hva med å ta en test hjemme idag? Tok en test i dag, jeg..og den ble positiv med en gang :!: Streken ble knallblå Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Hva med å ta en test hjemme idag? Tok en test i dag, jeg..og den ble positiv med en gang :!: Streken ble knallblå Gratulerer så masse!! Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Da er det kanskje en liten skapning inni deg nå... Lenke til kommentar
Tuppen80 Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 Hva med å ta en test hjemme idag? Tok en test i dag, jeg..og den ble positiv med en gang :!: Streken ble knallblå Gratulerer så masse!! Takk Gjenstår bare å få det bekreftet hos legen, men det må jo bare stemme Da er det kanskje en liten skapning inni deg nå... Håper det, og at alt er vel med den Gjenstår å få det bekreftet hos legen, men det må jo bare stemme Lenke til kommentar
Tuppen80 Skrevet 17. april 2008 Forfatter Del Skrevet 17. april 2008 Koselig!Lykke til!! Takk for det :!: Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Hvordan har det gått?? Lenke til kommentar
Tuppen80 Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 Hvordan har det gått?? Er nok gravid ja 9 uker på vei omtrent! Det som har skjedd, var at de sa feil til meg på helsesenteret..det var visst noe annet som var negativt, så det har vært mye undring disse ukene pga det Men nå vet vi, og det er godt Lenke til kommentar
dr0m Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Wow. Gratulerer! Jeg vil også ha Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) De graviditetstestene du tok, var det av samme merke, eller var det fire forskjellige typer? En ikke-gravid kvinne har vanligvis 0-2,5 mIU/mL hCG i blodet (alt mellom 0-5 er normalt og regnes som negativt).Det finnes to typer graviditetstester; kvalitative og kvantitative. Kvalitative måler OM det finnes noe hCG i urinen/blodet eller ikke, og kvantitative måler HVOR MYE hCG det er. Urintester er i all hovedsak kvalitative, og blodprøver som tas av hCG kan være kvalitative, men er som regel kvantitative. Det viktigste å huske er at når det befruktede, festede egget skiller ut hCG, så kommer det i blodet først. Nyrene siler så blodet og skiller ut hCG'et i urinen, så det går en dag eller to før det "når" urinen. Det går samme "løype" når det synker; det "forsvinner" først bort fra blodet og sist fra urinen, siden nyrene på en måte "renser" blodet for hCG og sender det ut med urinen. Med andre ord, man har fremdeles litt hCG igjen i urinen selv om den har forsvunnet fra blodet. Det er derfor fullt ut mulig for en urin-graviditetstest å slå positivt ut for så å bli etterfulgt av en negativ blodprøve, simpelthen fordi den bittelille mengden hCG egget rakk å skille ut var akkurat nok til å slå ut på en urintest og samtidig rekke å forsvinne fra blodstrømmen innen blodprøven blir tatt. Jeg fant ut at dagens graviditestest preparater har en fastsatt sensitivitets nivå. Derfor er det mindre sannsynlig de gir utslag til falsk-positiv. Endret 3. mai 2008 av Vaio Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå