Gå til innhold

hardisken funker ikke??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har sjølv ein IBM Deskstar 45GB IDE 7200RPM med sammeproblem, den lager berre ein skrapelyd isteden for å registrere seg i oppstart og starte opp.

Må også kjøre den på ata33 da den derre hang på ata66 ved lesing.

Har sendt ein tilbake den nye var nett lik.

Det eg må gjere for å få den til å bli detekta er å nippe ut ide kabel (med power av) og prøve igjen eller å lirke litt med den, då komer den tilsutt og virker frå 1 dag til 1 måned.

Lenke til kommentar

Problemet ditt er at biosen din ikke støtter stor nok HD.

Hadde samme problem, men jeg har Western Digital HD, å da var det bare å kjøre et program som heter "Lifesaver" som manipulerer biosen. Vet ikke om det programmet virker på IBM HD men jeg er ganske sikker på at IBM eller hovedkort produsenten har et program som løser ditt problem. Sjekk hjemmesidene deres!

Hvis du ikke har nyeste bios-verson kan det jo også hende det finnes en nyere verson som støtter større HD. Men vær forsiktig når du oppdaterer/flasher bios så du ikke tar liv av den.

[ Denne Melding var redigert av: Sliver på 2002-01-11 07:13 ]

Lenke til kommentar

Hadde samme problem med WD sine disker - men på BIOS jeg VET at støtter store disker.

Det koster deg en 50-lapp å finne ut følgende:

Om du har 40 pins kabel (den gamle typen), klipp bane 1 - den med rød strek.

Om du har 80 pins kabel (den nye typen, ATA100), klipp bane 1 & 2 - den med rød strek, pluss neste.

Har ikke sjekket hva de pinnene gjør, men det funket.

Mange WD brukere som har rapportert det samme problemet, og det er løsningen som fungerer for de - samt meg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...