simenl0707 Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Hei Skal på ferie med dama til sommeren, men vi vet ikke helt hvor vi skal reise enda! Vi tenker å dra et sted som ikke er av type fylla/ungdoms sted (Sunny Beach, Magaluf, etc ). Har lyst å prøve noe annet enn de typiske reisemålene i europa (Hellas, Spania, Tyrkia, Kreta etc), gjerne ut av Europa! Hittil har vi diskutert Egypt og Tunisia, men har hørt det kan bli så varmt der i juli at det ikke er verdt det! Prismessig så må vi prøve å holde oss under 7-8000 for fly og hotell noen som har noen erfaringer/anbefalinger de har lyst å dele med meg? Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 (endret) Heisann. Regner med du mener 7-8000,- NOK per person? Da blir det gjerne fort litt dyrere når man vil reise ut av Europa. Men uansett, har jo et par tips. Fiji, Hawaii, Maldivene, Thailand (Phuket), New Zealand. Kanskje dere har lyst til å reise til Sør-Amerika? Costa Rica, Brasil eller Puerto Rico. Eller USA? California, Florida. Så er det jo alltid noe å forbeholde seg om noe i det landet man skal til, kulturforskjeller, religion, staten generelt og hvordan standarden i turistområdet er. F.eks. Maldivene som er et ikke-vestlig nasjon med islam som religion, da er alkohol og klær noe å tenke på. Vanligvis er dette ingen problem når det gjelder turiststedene i Maldivene. Det samme gjelder Tyrkia, men nå er Tyrkia stadig i utvikling med tanke på kultur og stat, planlegger EU-medlemskap og vestlig innflytelse er mer og mer akseptert. Noe å ha i tankene, i allefall. God kveld! Endret 8. april 2008 av Onyx Lenke til kommentar
MindB Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 (endret) F.eks. Maldivene som er et ikke-vestlig nasjon med islam som religion, da er alkohol og klær noe å tenke på. Vanligvis er dette ingen problem når det gjelder turiststedene i Maldivene. Dette trenger du ikke å tenke på når du overnatter ved de forskjellige hotellene. Alkohol serveres og tolereres der. KR 7-8000 pr. pers. eller for begge to? Endret 8. april 2008 av MindB Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Men uansett, har jo et par tips. Fiji, Hawaii, Maldivene, Thailand (Phuket), New Zealand. Kanskje dere har lyst til å reise til Sør-Amerika? Costa Rica, Brasil eller Puerto Rico. Ingen av disse passer vel når det er sommer i Norge? Og til 7-8k er det vel heller ikke gode forslag. Nei, kos dere heller i Europa om sommeren og finn dere for eksempel en hyggelig øy i Hellas! Lenke til kommentar
simenl0707 Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 mener selvfølgelig 7-8000 per person, men la oss si en maks grense på 10 000 per person da, bør jo kunne komme seg ut av europa for den prisen! Hawaii blir vel strengt tatt litt dyrt, bare flybillettene ligger jo på 25 000 pr pers! Har tenkt litt på Miami, Cape Town og Dubai, men blir kanskje i det dyreste laget, noen som har vært der? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Har tenkt litt på Miami, Cape Town og Dubai, men blir kanskje i det dyreste laget, noen som har vært der? Her er det igjen helbom på sesong: -Til Miami drar man når det er kaldt i Norge. Når det er sommer her er det 35+ og høy luftfuktighet der. -Til Cape Town drar man når det er kaldt i Norge. Når vi har sommer her er det vinter der og 15 grader. -Til Dubai drar man når det er kaldt i norge. Når det er sommer kan man forvente 45+ der. Lenke til kommentar
simenl0707 Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 Har tenkt litt på Miami, Cape Town og Dubai, men blir kanskje i det dyreste laget, noen som har vært der? Her er det igjen helbom på sesong: -Til Miami drar man når det er kaldt i Norge. Når det er sommer her er det 35+ og høy luftfuktighet der. -Til Cape Town drar man når det er kaldt i Norge. Når vi har sommer her er det vinter der og 15 grader. -Til Dubai drar man når det er kaldt i norge. Når det er sommer kan man forvente 45+ der. Hehe, ser den men er bare det at sommeren er den eneste tiden det ikke går så hektisk for seg, og dermed blir det litt vanskeligere å få til andre tider på året, akkurat sånn situasjonen er nå! angående Egypt/Tunisa, så har jeg lest/hørt av folk som har vært der at det rett og slett er FOR varmt der i juni/juli, og hele ferien ble bare under en parasoll med konstant inntak av væske... Hvis dette er tilfellet så er det jo utelukket, men ser utrolig deilig ut der på bilder ihvertfall! Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 (endret) Joda, var sist i Egypt i nå november og det kan absolutt anbefales, men ikke når det er sommer og som varmest. Endret 8. april 2008 av robertaas Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Det er flere steder i Karribien du kommer 2 uker med hotell til under eller rundt 10k både til Trinidad, Margarita, Cuba og den Dominikanske republikken. Absolutt mulig å overleve der når det er sommer. Det kan komme billigere restplasser etterhvert, men ikke regn med under 7k. Lenke til kommentar
simenl0707 Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 skal sjekke opp de stedene og se om jeg finner noe interessant! takk for hjelpen! Har du forresten noen spesifikke anbefalinger når det gjelder Europa? Du nevnte Hellas, noen spesielle steder som du vet om som er spesielt bra? Hva med Malta, det ser jo ganske deilig ut! Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Det er mange bra steder å dra. Hva liker dere egentlig? Lenke til kommentar
simenl0707 Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 Gode strender er veldig viktig, og gjerne litt rolige familievennelige omgivelser! Lenke til kommentar
simenl0707 Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Strender med god plass, vil ikke ligge som sild i tønne heller.. Hengekøye i strandkanten frister. ja noe i den duren, hjelp oss litt da robert Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 (endret) Masse plass, familievennlig og rolig, hengekøye ved en perfekt strand med korallrev å snorkle på? Høres veldig ut som Botaira Resort på Yasawa nord i Fiji. Beskrivelsen passer også på en possada jeg var på på Boca de Uchire nord i Venezuela, men der er det ikkeno snorkling. Steder i Karibien som det er enklere å reise til har jeg allerede foreslått og restplasser dit kan komme snart. Og det er mange andre her som kan komme med forslag. Kanskje ikke midt i blinken, men Kroatia er billig og det skal visst være gode strender i sør. Har bare vært i nord og ble ikke helt overbevist av strandkvaliteten, men skal prøve meg lengere sør senere. I Hellas likte jeg Kalymnos som er en veldig rolig og laidack øy. Pass på at man som oftest flyr til Kos og tar båt over dit. Kos var en nedtur etter kalymnos. På fastlandet likte jeg Kiparissa som var en nydelig rolig by, mens kalamata som ikke er for langt unna var et forferdelig turiststed. Igjen er det mange her som har reist mye mer i Hellas enn hva jeg har. Endret 11. april 2008 av robertaas Lenke til kommentar
simenl0707 Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 Tusen takk for hjelpen! skal gjøre litt research på de stedene du nevner, og se om det kan være noe for oss! Lenke til kommentar
simenl0707 Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 Forresten har et inntrykk av at du reiser en del Robert, høres ut som du har vært over land og strand! Lenke til kommentar
Mester_B Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Men uansett, har jo et par tips. Fiji, Hawaii, Maldivene, Thailand (Phuket), New Zealand. Kanskje dere har lyst til å reise til Sør-Amerika? Costa Rica, Brasil eller Puerto Rico. Ingen av disse passer vel når det er sommer i Norge? Og til 7-8k er det vel heller ikke gode forslag. Nei, kos dere heller i Europa om sommeren og finn dere for eksempel en hyggelig øy i Hellas! Både Fiji, Hawaii, deler av Brasil og Puerto Rico(med unntak av orkaner) er jo fine land å dra til når det er varmt også her hjemme. Bortsett fra det er jeg enig i at Europa er et bra feriemål i sommerferien. Kan anbefale Bali. Skal tilbake for andre gang i sommer. Fantastiske strender, nydelig natur, rikt dyreliv og masse å se. Noen steder er blitt overfylt av turister, med starbucks og macdonalds og det som hører med, men det er fortsatt mange steder igjen hvor man kan oppleve det litt mer "ekte" bali. Veldig bra å surfe der også. Lenke til kommentar
simenl0707 Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 I Hellas likte jeg Kalymnos som er en veldig rolig og laidack øy. Pass på at man som oftest flyr til Kos og tar båt over dit. Kos var en nedtur etter kalymnos. På fastlandet likte jeg Kiparissa som var en nydelig rolig by, mens kalamata som ikke er for langt unna var et forferdelig turiststed. Igjen er det mange her som har reist mye mer i Hellas enn hva jeg har. Hva tror du om Parga i Hellas? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå