snaisen21 Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Noen som har peiling og erfaring med denne type bil? noen tips til bra verksted i bergensområdet? noen som vet hvordan eg kan finne ut hvor bilen sist var eu godkjent? har undersøkt men fikk kun et 4 sifret nr som eg må sjekke hos statens vegvesen. bremsene henger, er dette omfattende arbeid? og har en reduksjonsventil som sitter fast. noen som kan fortelle om dette? noen tips til å fikse dører stritter i mot å bli lukket ? har prøvd gris. oljen lekker i filteret og topplokket. hva vil det si? takker for svar. Lenke til kommentar
rufs Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Det verkstedet som tok eukontroll skal skrive under med stempel på eu kontroll seddelen som du har i bilen, det er vel slik at en skal ta med seg den lappen som bevis på at bilen er eu godkjent. Slik jeg har fått hørt det i alle fall, se på den du. Du kan spørre på peugeot klubben om de andre problemene. Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 EU-godkjenning er registrert sentralt og man har ingen plikt til å ta vare på kvitteringen eller annet bevis, så det er slett ikke sannsynlig at denne seddelen ligger i bilen. NÅR bilen sist ble kontrollert kan man forøvrig finne her: https://svvgw.vegvesen.no/http://timeplan.v.../tidspunkt.aspx Lenke til kommentar
snaisen21 Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 jeg kjøpte bilen etter den ble eu godkjent og har dessverre ikke passet på å få med lappen. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Det er vel bremsene forran som henger på her? tenker jeg- er jo tromler bak. Isåfall så er det ikke værre enn å skru ut klosser og klaven- deretter pusse annleggsflatene til klossen- sjekke at det er litt klaring og at de glir fint. Smør med kobberfett/bremsepasta på alle annleggsflatene til klossen- men selvfølgelig ikke inn på skiva! Monter sammen og det skal være bra Reduksjonsventil? Har du noe mer informasjon? Er det en stasjonsvogn kan dette være lasteavhengigventilen som sitter fast- vanlig problem på de bilene. Som regel bare å bruke WD 40(MASSE)og smøre ivei- samtidig som du jokker den fram og tilbake. Dører som stritter imot er nok løsningen en ny dørstopper. Lekker olje av filter?- Sjekk pakningen, eventuelt om det er skrudd til skikkelig. Toppdeksel?- Altså toppakning som er gåen da? Lenke til kommentar
snaisen21 Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 det som står på lappen som bør utbedres er :bremsevirkning bak. bremsene ligger på :høyre side og helt rett som du tenkte...lasteavhengig reduksjonsventil. den sitter fast og med oljen er det :utvendig tilstand motor:oljelekkasje ved topplokk. oljelekkasje ved filter. Takk for svar forresten. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 det som står på lappen som bør utbedres er :bremsevirkning bak. bremsene ligger på :høyre sideog helt rett som du tenkte...lasteavhengig reduksjonsventil. den sitter fast og med oljen er det :utvendig tilstand motor:oljelekkasje ved topplokk. oljelekkasje ved filter. Takk for svar forresten. Ja, svar på lasteavhengig ventil og bremser fikk du. Anngående den oljelekkasjen, så er det nok ny toppakning som må til. Og det koster for mange kroner om det er på verksted det skal gjøres. Lenke til kommentar
rufs Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 (endret) Kan da være greit å ta en motorvask og se hvor oljen kommer fra om en er usikker. Viss det bare er topp/kamaksel-dekselpakning så slipper du nok billigere unna enn om det er toppakninga som er gåen. Endret 10. april 2008 av rufs Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Kan da være greit å ta en motorvask og se hvor oljen kommer fra om en er usikker. Viss det bare er topp/kamaksel-dekselpakning så slipper du nok billigere unna enn om det er toppakninga som er gåen. Ja, et godt forslag. Selv har jeg 2 bmw, begge med topDEKSELpakning, altså ikke toppakning, som måtte byttes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå