Gå til innhold

Wii-lignende kontroll til Xbox 360 under utvikling


kilik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror du faktisk burde spille litt Wii før du utaler deg mer. Det er sant at i spill basert på minigames er det enkle kontrollere som i hovedsak går ut på å "peive" rundt med Wiimoten, men i spill som Zelda, Metroid Prime og Mario Galaxy er beveglsesensoren utnyttet på en måte som hever hele opplevelsen av spillene. I Metroid gir siktinga med Wiimoten seg selv som et stort pluss, men også små ting som å måtte kaste nunchucken framover når du skal bruke en slags krok er med på å gjøre at du lever deg enda mer inn i spillet.

 

En annen ting jeg liker med Wii kontrolleren er at jeg slipper å ha hendene omtrent foldet i fanget. Liker å ha litt luft mellom hendene mens jeg spiller og nå syns jeg vanlige gamepads er litt rare å holde i.

Endret av Ant1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ryktes at MS skal annonsere kontrollen kl. 18. Fra NeoGAF:

 

* Lips : I really don't know too much about what it is going to be. I suspect that it is going to be a voice communication device and possible voice recognition in games.

Update: Or it might be a microphone for a singing game like Rockband, Karaoke Revolution and Singstar. I do know that Lips is a separate accessory project from the "Newton" wand.

 

* Newton : Newton is the Wiimote clone flying mouse that is going to bring the waggle willies to the Xbox.

 

* Radon iv : We don't know to much about it but I suspect that it is a cost cutting engineering revision to the Xbox wireless controller. So there might be a price cut coming for the wireless game pad once this is out. The "iv" part sounds like a cost cutting revision.

Lenke til kommentar

Haha, kontrolleren er jo klin lik Wii sin... Men det hadde vært artig da, FPS spill hadde blitt mye bedre med noe sånt. Tommelspakene som vi bruker på kontrollene i dag, er jo ganske tungvinte og lite appelerende til nye "gamere".

Lenke til kommentar

Håper at de med dette åpner for flere plattform-spill til HaXboxen.

Holder på å drukne i alle FPS titlene.

 

Og jeg er mer enn nok komfortabel med min vanlige 360 kontroll synes den passer fint, men med det sagt så har jeg ikke spilt så mye wii, får se hvordan konseptet blir videre.

Endret av NiXx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...