kilik Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 (endret) Xbox 360 Version Of Wii Remote Has Been In Development Since Summer, Source Exclusively Tells MTV News Har vært under utvikling siden i fjor sommer: "If everything goes according to plan, Microsoft's response to Nintendo's Wii will appear before the end of the year, a developer who has been briefed on the project told MTV News. The Xbox 360 manufacturer has been working on its own version of the motion-controlled Wii remote since last summer, the developer said. The project has been in active development at Microsoft since last August, the source said. Rare, the Microsoft-owned studio behind Xbox 360's launch first-person shooter "Perfect Dark Zero" and the upcoming installment of the "Banjo-Kazooie" franchise, has been tasked with creating a unified interface and look for the controller. Rare has had trouble hitting its deadlines, according to the source. MTV News' source maintained that development kits for Microsoft's new controller have been distributed to certain developers. If the project comes to fruition, and when Microsoft will actually reveal its plans, remain to be seen. Skisse Endret 8. april 2008 av kilik Lenke til kommentar
teletubbiekid Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Er det snakk om et samarbeid mellom Nintendo og Microsoft, eller er det bare Microsoft som stjeler konseptet deres? Uansett; høres spennende ut. Får bare håpe det ikke kommer en storm med halvhjertede "wii" spill til 360. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 Selvsagt ikke noe samarbeid. Dette blir nok så likt Wii som mulig uten at de blir saksøkt av Nintendo. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Er ikkje ein Wii-kontroll då. Er ein Xbox-kontroll som tilfeldigvis er designa veldig likt som Wii-kontrollen. Lenke til kommentar
bluejudas Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Ser rundt om kring på nettet at folk er sure fordi dette er en kopi... Hvem lagde den første hånd kontrolleren/joysticken/tastaturet osv ? Alle andre er jo plagiater og bør jo hånes som kopier...hehe... vel poenget er at dette blir kult... enkelt å greit... Hvem bryr som om at det ligner. Hvis M$ lanserer dette så kommer nok Sony etter. Og det kommer selvsagt samtidig spill som er beregnet for denne kontrolleren... meget familievennlig... :-) Håper utstyr som dette blir standard på alle konsoller i fremtiden :-) Lenke til kommentar
Captain Junkrat Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Oh no.. Det er ukult da! Lenke til kommentar
Asmodeus Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Nei... Ikke som standard - vær så snill De 2 typene kontrollere har ulike bruksområder, og med en gang en Wiimote eller noe liknende leveres som standard så har man også satt "standarden" for hvilken type spill som egner seg best for det konsollet. Wiimote er genial for familiespill og det er også genialt at det finnes et familiekonsoll hvor dette ER standard. Det som derimot ikke hadde vært genialt er om alle spillekonsoller prøvde å være helt like. Vi (i allefall jeg) trenger valgmuligheter/variasjon i utvalget, og jeg foretrekker vanligvis de spillene som i første rekke egner seg for håndkontroller av gamletypen. Men som et ekstra tilbehør til Xbox360 ønsker jeg det velkommen. Endret 9. april 2008 av Asmodeus Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 egentli det samme for meg om dette komemr til Xbox 360. så lenge man har valg om vilken kontroll man vill bruke så går dette helt greit for meg. syns ikkje så mye om slik bevegelses sensor kontroller. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Dette kunne vært løsningen på alle mine fps med gamepad-problemer. Hater å sikte med gamepad. Det går jo greit, men jeg blir jo totalt eid i multiplayer. Jeg mangler rett og slett den treningen andre har. Derimot ville en Wii-style kontroll kunne være langt mer effektiv for min del når det kommer til fps og andre skytespill. Partyspill ville selvfølgelig også bli bedre. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Ohhh... Kan jeg sikte på skjermen med 360s fete grafikk? Det hørtes fett ut Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 hva pøkk skal vi med det på 360 Lenke til kommentar
valori Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 hva pøkk skal vi med det på 360 Om 3-4 år har vi ikke noe valg. Alle maskiner kommer til å ha wii lignende kontroll skit. Lenke til kommentar
Morten_H Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 da tror eg eg drite i spilingå, med mindre den blir mye bedre. ka ska med egentlig med noe sånt? og kommer det til å skape ein fårdel på multiplayer? Lenke til kommentar
Laland Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Så lenge det er mulig å bruke den vanlige gamepaden i Banjo Threeie er jeg fornøyd. Når jeg spiller Banjo Kazooie/Tooie med en emulator blir det så fryktelig mye bedre enn hva N64 kontrollen klarte. Hvis "Wii60"kontrollen fungerer greit er den intet annet enn velkommen for min del. - Sålenge det ikke er noen spill (killer-titler) som påkrever den. (Hvor fett hadde det ikke vært med motorsag-tilbehør når GeOW 2 kommer? Lenke til kommentar
TaWret Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Har hatt en wii, og den måten man spilte på var svært skuffende. Var jo en slager på vors, og helt i starten av spillingen. Men jeg gikk så fort lei. Og den er svært begrenset. Om det kommer noe slikt til neste xbox så håper jeg de har kommet mange steg videre innen slik styring. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Det kan bli veldig tøft på FPS... Lenke til kommentar
husgutt Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Har hatt en wii, og den måten man spilte på var svært skuffende. Var jo en slager på vors, og helt i starten av spillingen. Men jeg gikk så fort lei. Og den er svært begrenset. Om det kommer noe slikt til neste xbox så håper jeg de har kommet mange steg videre innen slik styring. Da har du spilt feil spill... Lenke til kommentar
Morten_H Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 har jo spilt tenis og slikt med ein sånn kontroll, og til det funka den jo fint. men til Cod multi vet eg ikkje heilt? Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 (endret) Med Wii mote og Chucknut. Hardcore FSP gaming! You sprint with jogging the controllers! You aim with the WiiMote. You stab with the Chucknut. HAHA! Konge det har vært da...! Endret 18. april 2008 av Deimos87 Lenke til kommentar
Essem Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 You sprint with jogging the controllers! Spurte ved å simulere løpebevegelse med kontrollerne? Eller riste/dytte litt på dem? Hørtes uansett slitsomt ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå