AlltidRett Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Lurte litt på dette,siden jeg er innleid som russebilsjåfør. Bilen er en gammel transit som ser ut som en toyota hiac/VW caravelle. De jeg skal være sjåfør for sa det ikke er servo på den. Men om det egentlig skal være det aner de ikke. Så jeg lurte bare på om det er en alvorlig feil som MÅ rettes om bilen skal kjøres med, eller om det ikke gjør noe at servoen har slutta å virke. For alt jeg vet så skal det ikke være servo på den bilen heller, men syntes det var litt rart. Den er jo litt stor og tung, så kan jo være litt dritt å lukeparkere med den i såfall.. Lenke til kommentar
eab Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 En kjapp titt i motorrommet viser jo om det skal være servo eller ei. eller se på tannstanga (hvis den er såpass nymotens at den har det). Lenke til kommentar
AlltidRett Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 Om jeg kunne tatt en titt på bilen hadde jeg nok funnet ut av det, men den står på andre sida av landet sjø. Og de russeungene vet knapt hva et ratt er, så hjelper ikke å prøve å forklare noe til dem Lenke til kommentar
SteffenMA Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Er det ikke slik med servo at den "rykker" i rattet når det er helt over når man starter bilen? Er jo en måte å finne ut om det er servo eller ikke. Lenke til kommentar
AlltidRett Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 Ingen som faktisk leser hva jeg lurer på? Er ingen tvil om at det IKKE er servo på bilen nå/at den ikke virker i det hele tatt. Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Det er ikke uvanlig at slike gamle store biler ikke har servo. Dersom dette er konstant er det neppe noe stort problem å kjøre bilen, ville dog vært litt betenkt dersom bilen var utstyrt med servostyring og denne var ute av funksjon. To grunner til dette: Biler med servostyring har gjerne mindre ratt, og det kan bli fryktelig tungt i lave hastigheter, pluss at det blir litt jobb å gjete bilen hvis servostyringen plutselig kommer og går. Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Jeg kjørte Opel Omega uten servo i seks år. Det gikk helt fint, uten at jeg er spesielt kraftig. Den hadde en del større ratt en min nåværende bil. I tillegg mener jeg at utvekslingen var lavere (flere omdreininger fra ende til ende). Begge deler hjalp naturligvis på dreiekraften. I fart større enn 10 km/h merker man ingen forskjell. Lenke til kommentar
AlltidRett Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 Ah. Når du nevner det så har jeg fått se ett bilde av bilen, og la merke til at rattet var ganske stort. Så da er det kanskje ikke servo på den da. Glad jeg er stor og sterk siden jeg skal kjøre det makkverket i 3 uker! Skjønner ikke hvorfor de ikke kunne kjøpe starcraft >< ! Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Kjøre bil uten servo er ikke noe problem. (Gitt at bilen ikke har servo i det hele tatt) Du venner deg raskt til å la bilen trille litt når du svinger for å gjøre det lettere. Dette er forsåvidt lurt på biler med servo da det er mer skånsomt på dekkene. Lenke til kommentar
AlltidRett Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 (endret) Ja klart det. Men det skåner jo dekkene like mye uansett om det er servo eller ikke da Kan forresten nevne at jeg i noen dager eide en Chevrolet Suburban der servoen tidvis slutta å virke. Den slutta alltid å virke i lav fart, på steder type parkeringsplass. DET var TUNGT. edit: Stryk den øverste setningen der. Må lære meg å lese litt nøyere hva andre folk skriver. Endret 8. april 2008 av AlltidRett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå