Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL - Forbruksmåler

Anbefalte innlegg

Telenor ADSL har innført en grense på 1GB nedlasting pr/mnd.

Dvs ca 33MB/dag.

Idag lastet jeg ned et program på 3253kB og har ellers bare surfet - lest aviser, vært innom nettsteder.

Allikevel viser forbruksmåleren at jeg har brukt 3,2% eller 32MB nedlasting til nå.

Dette er jo spinnvillt.

Noen som har erfaring med denne måleren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er jo spinnvillt.  

Nei, dette er helt normalt. Du har jo surfet på internett, og når man surfer laster man også ned. Tenk på bildene på de sidene du har vært på. Det er nok de som utgjør mye av den bruken som du står oppført med. Så det er ikke noen grunn til å klage. Forbruksmåleren gjør som telenor sier: den måler all data som blir lastet ned til deg. Den bryr seg ikke om hvor mye du laster opp.

Lenke til kommentar
Dette er jo spinnvillt.  

Nei, dette er helt normalt. Du har jo surfet på internett, og når man surfer laster man også ned. Tenk på bildene på de sidene du har vært på. Det er nok de som utgjør mye av den bruken som du står oppført med. Så det er ikke noen grunn til å klage. Forbruksmåleren gjør som telenor sier: den måler all data som blir lastet ned til deg. Den bryr seg ikke om hvor mye du laster opp.

Jeg forstår selvsagt at nedlasting av en side måles, men en hjemmeside er ikke mange kB. Mens jeg skriver innlegget, lagrer jeg Aftenpostens forside i Mine Dokumenter, og ser i utforskeren at den er på 156KB inkl. bilder.

Lenke til kommentar
Telenor ADSL har innført en grense på 1GB nedlasting pr/mnd.

Dvs ca 33MB/dag.

Med fare for og spørre dumt, hvorfor valgte du en slik ADSL-løsning når den ikke engang er billig eller særlig bra for de fleste?

Endel reklameinfiserte nettaviser er helt enorme, den 1G vil fordufte fort som fy.

Hvis du ikke har bindingstid ville jeg ha valgt en annen ADSL-løsning.

Lenke til kommentar
Mens jeg skriver innlegget, lagrer jeg Aftenpostens forside i Mine Dokumenter, og ser i utforskeren at den er på 156KB inkl. bilder.

Jeg bruker opera, og gikk nettopp inn på aftenposten.no (prøv gjerne selv)

Da får du se hvor mye som blir lastet ned, og siden er på ca 450 kb. Det er helt normal størrelse for slike sider.

Lenke til kommentar
Her hvor jeg bor, har man ikke alternativer foreløpig.

De lykkes desverre med reklamen TN+ ja.....

Du kan garantert få Bluecom, Tiscali + mange andre leverandører, muligens Tele2 ADSL også, denne løgnen de greier og selge til folk om at det ikke er alternativer til Telenor ADSL er utrolig seiglivet.

Lenke til kommentar
Her hvor jeg bor, har man ikke alternativer foreløpig.

Det jeg sier med mitt innlegg er at forbruksmåleren synes ikke å stå i forhold med den surfingen jeg har foretatt.

Feil! Kan du få Telenor adsl kan du også få Tele2, Tiscali og Bluecom, med bedre priser og FRI nedlasting! Skjønner meg ikke på folk som velger Telenor! :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...