NgZ Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 (endret) Er det noen som har tips til sunn snacks? Jeg skal prøve å kutte drastisk i sukkerinntaket mitt, som slik det ligger an nå, peker mot kommende diabetes med mindre jeg har ufortjent mye flaks. - boks med ananas - knaskegulrøtter - Peanøtter utan feitt og salt (dei med skal ja). <- nøtter er vel fortsatt ganske fete. - gulrøter eller hovudkol i tynne halvlange skjever eller strimlar. Bruk gjerne dip til! <- begynner å bli arbeid med det, men sikkert et greit tips. - Bær (f.eks. frosne bringebær og bjørnebær.) - Frukt og grønnsaker generelt - stenfrie druer - epler i biter med kanel - fersk ananas prøver jeg å bruke som erstatning for sjokolade o.l. for tiden, men en boks ananas egner seg ikke spesielt godt til å småspise. Kom gjerne med flere forslag så skal jeg legge de til listen. Krav -skal inneholde lite (tilsatt) sukker -skal ikke måtte lages (for da er det så mye lettere å ta seg en sjokoladebit...) Endret 9. april 2008 av NgZ Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 (endret) - Peanøtter utan feitt og salt (dei med skal ja). - Du kan skjere opp gulrøter eller hovudkol i tynne halvlange skjever eller strimlar. Bruk gjerne dip til! - Alt av frukt og grønsaker generelt. - Bær Eg et ofte frosne bringebær og bjørnebær. Endret 8. april 2008 av Kalvegodt Lenke til kommentar
toazty Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 alt av frukt ja.. druer , klementiner, epler, fersk ananas , kjøp deg sukkerfri sjokolade, ikke at det er så mye bedre, men er bedre enn vanslig med tanke på fedme og diabetes Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Det beste er vel å venne seg av med å ete so mykje søtsaker - uansett om det er ekte sukker i eller ei. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Ordentlig ananas, som du kutter opp der og da, er veldig godt. Grønne, stenfrie druer er også deilig. Oppkutta epler med litt kanel på syns mine søsken at er kjempegodt. Selv er jeg allergisk, men det er godt. Uansett bør du kjøpe en eplekutter, som skjærer i båter og tar ut midten. Koster vel en 40 NOK på butikken. Du kan jo prøve deg på tørket frukt også. Det syns jeg er konge. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Utrolig mye man kan lage, men jeg setter opp noen alternativer her. Fruktspyd- Forskjellig typer oppkuttet frukt på spyd (Som et grillspyd) Grønnsaker med dipp- Trenger vel ikke si mer om den saken Smoothies- Masse fine oppskrifter her på forumet Fruktvann- Fra før av er vi vant til lime og sitron i vannet sammen med isbiter, men du kan også prøve å tilsette andre typer frukt og grønnsaker i vannet. Hva med appelsin, jordbær, blåbær, solbær, rips, Mynte eller sitronmellisse? Hva med å gjøre det litt ekstra festlig når du skal servere drikke med isbiter? Prøv å fryse inn biter av sitron, lime eller bær. Du kan også tilsette konditorfarge så isbitene blir fargerike. Fant en del oppskrifter her Fruktfest Endret 9. april 2008 av Loveless Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Hugs på at det er tips til "småspising" han skal ha. Reknar ikkje med at han er ute etter so veldig avanserte ting... Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 Hugs på at det er tips til "småspising" han skal ha. Reknar ikkje med at han er ute etter so veldig avanserte ting...Det stemmer. Egentlig gjør det ikke noe om det tar litt tid å lage, dersom det er noe man kan småspise utover dagen. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Valnøtter er godt. En kopp te kan hjelpe mot søtsug. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå