dan83 Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 hei I hvilke situasjoner burde man bruke linsedekslet/hetta? Hvis jeg har forstått rett, så er det kun nødvendig når man tar bilder ute mens det er sol!? takker for alle svar:) Lenke til kommentar
Patrol_33 Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Jeg bruker det bestandig, som beskytelse og så ser du ut som en seriøs fotograf. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Man kan oppleve strølys fra et stort antall forskjellige lyskilder. Så det kan være lurt å ha på solblenderen mest mulig. Hvorfor ikke, hvis det allikevel er med? Og når det ikke er i bruk, kan det skrus motsatt vei, så tar det ikke mye ekstra plass i fotobag'en heller Selve linsedekselet er det direkte dumt å ha på når man tar bilder... da blir det ganske mørke bilder Men ha det alltid på når du ikke tar bilder. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Det er lettere å svare på når du ikke skal bruke solblenderen: Når kamera ligger i bag-en. Lenke til kommentar
Jamm Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Det er lettere å svare på når du ikke skal bruke solblenderen: Når kamera ligger i bag-en. Solblenderen har også en beskyttende effekt i bag-en, ergo - brukes alltid. Lenke til kommentar
Patrol_33 Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Solblender er et must hvis du har hunder og/eller sambo Det er ikke alt som blir reint når hunden vasker det. Og får å ikke nenve fingrene til min sambo, ho er ekspert til å ta på den fremste linsa på objektivet. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Solblenderen har jeg alltid på, både for å beskytte mot lys og mot andre ting (fingre, grener osv). Dermed slipper man også å kjøpe totalt bortkastede UV-filtre. Jeg bruker aldri objektivdekslene, rett og slett for kronglete. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå