Gå til innhold

Zalman 9500 - montering?

Cy_19

Anbefalte innlegg

Kjapt spm; må man ta ut hovedkortet for å få montert denne cpu-kjøleren? :hmm:

Har nettopp skrudd sammen ei ny maskin fra scratch, montert skjermkort og dratt kabler til den store gullmedaljen... nå gjennstod bare å få satt på denne vifta...

Men jeg tror faen meg hele dritten må røskes opp igjen, for å få satt på underplata til vifta... backplate support...??

Hovedkortet er et ABIT IP35 PRO

Endret av Cy_19
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for gode tips og forslag! :thumbup:

Nå er hovedkortet ute, og backplate supporten satt på. Så får vi håpe at det blir bra...

Grunnen til at ikke vifta var montert tidligere, er at dette er en ny maskin som kom i deler, har bare gått og venta på at E8400 bulk'en skulle komme.

Den kom aldri, men fikk som mange andre her tilbud om cpu'en uten kjøler for en drøy uke siden.

Kunne aldri drømme om at man måtte ut med hovedkortet for å få montert cpu-vifta, men det burde kanskje ringe ei bjelle når man ser størrelsen på den... :D

En annen sak, skal vifta monteres i den retningen som på dette bildet?

Dvs, viftebladene mot minnebrikkene?

742933644_b70fad3d06.jpg

Endret av Cy_19
Lenke til kommentar

Jeg har min slik, da vifta blåser luften rett ut av kabinettet (har en vifte til som henger like ved og som også blåser ut :)

(har 9700, men så og si samme kjøler)

edit: Kom på det med minnebrikkene, jeg monterte min feil vei (med vifta ned mot skjermkort etc) første gangen jeg monterte den.

Endret av Mompen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...