Cy_19 Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 (endret) Kjapt spm; må man ta ut hovedkortet for å få montert denne cpu-kjøleren? Har nettopp skrudd sammen ei ny maskin fra scratch, montert skjermkort og dratt kabler til den store gullmedaljen... nå gjennstod bare å få satt på denne vifta... Men jeg tror faen meg hele dritten må røskes opp igjen, for å få satt på underplata til vifta... backplate support...?? Hovedkortet er et ABIT IP35 PRO Endret 8. april 2008 av Cy_19 Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Jepp, måtte gjøre det med min, har samme vifte og hovedkort Festet blir på en måte slik: /O\ <- Vifte *---* - Festeplate i topp ---------------- Hovedkort *---* - Festeplate i bunn. (skruer mellom * på topp og bunn* Lenke til kommentar
Cy_19 Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 Ok, takk for kjapt svar! Huff..., det blir en jobb. Har brukt Timer (og da mener jeg Timer med stor T) på å få satt opp alt sammen, hadde bare å sette på vifta og skru igjen kabinettet... Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Trenger jo ikke demontere absolutt alt, slik som ram kan jo evt sitte på, og de fleste kabler er sikker allerede lagt opp Lenke til kommentar
CrazyEagle Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 CPU og vifte er jo det man bør installere først Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Kjøleren er så diger at jeg sleit nesten med å få på rambrikkene Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Rart, jeg har Zalman 9700 og jeg hadde ingen større problemer med å montere min, utenom at det var litt vanskelig å treffe i skruehullet da det var litt trangt.. Men godt med plass rundt rammen.. Lenke til kommentar
Cy_19 Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Takk for gode tips og forslag! Nå er hovedkortet ute, og backplate supporten satt på. Så får vi håpe at det blir bra... Grunnen til at ikke vifta var montert tidligere, er at dette er en ny maskin som kom i deler, har bare gått og venta på at E8400 bulk'en skulle komme. Den kom aldri, men fikk som mange andre her tilbud om cpu'en uten kjøler for en drøy uke siden. Kunne aldri drømme om at man måtte ut med hovedkortet for å få montert cpu-vifta, men det burde kanskje ringe ei bjelle når man ser størrelsen på den... En annen sak, skal vifta monteres i den retningen som på dette bildet? Dvs, viftebladene mot minnebrikkene? Endret 9. april 2008 av Cy_19 Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Jeg har min slik, da vifta blåser luften rett ut av kabinettet (har en vifte til som henger like ved og som også blåser ut (har 9700, men så og si samme kjøler) edit: Kom på det med minnebrikkene, jeg monterte min feil vei (med vifta ned mot skjermkort etc) første gangen jeg monterte den. Endret 9. april 2008 av Mompen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå