superfant Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Lurte på om det er mulig at jeg o 4 kamerater spleiser på en 2 mbit SDSL linje og at allle da kan spille samtidig i samme spill på internett? Går dette? Det er jo bare en IP ut til internett.. Kan jeg få SDSL når det står at sentralen vår vil bli oppgradert for ADSL den 28 mars? Lenke til kommentar
hda Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Det funker fint. hett tips (P2P et. al): OpenBSD -> altq Lenke til kommentar
superfant Skrevet 1. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2003 Går det fint ann at vi spiller på samme server også? Lenke til kommentar
Pop Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Du mener vel shdsl? Dvs samme hastighet opp som ned. Dette skal funke fint for deg og 3-4 andre kompiser som spiller. De fleste dsl-leverandørene har ganske høye hastigheter for shdsl, så du vil ikke få noen problemer med flere spillere. Enten dere kjører en server selv, eller alle spiller på andre servere samtidig. Kan jeg spørre hvilken leverandør du har? (Jeg jobber nemlig i en av dem som leverer i Norge.) -P- Lenke til kommentar
Tim Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Spiller det noen rolle hvem som leverer Internettet hans? Selv om du jobber der, hva er poenget at han sier det? Lenke til kommentar
superfant Skrevet 1. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2003 Jeg har ingen SHDSL leverandør enda, men tenkte å velge Nexgentel siden de har mye lavere innstallasjonsavgift. Mente ikke at jeg lurte på om jeg hadde nok båndbredde, men om det vil fungere at flere joiner en utenlandsk server når alle vi har den samme ipen. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Jeg har ingen SHDSL leverandør enda, men tenkte å velge Nexgentel siden de har mye lavere innstallasjonsavgift. Mente ikke at jeg lurte på om jeg hadde nok båndbredde, men om det vil fungere at flere joiner en utenlandsk server når alle vi har den samme ipen. 28 Mars lignet veldig på Telenor sin utbygging, hvis det er det kan du ikke få NGT med mindre de har byggd ut sentralen. Lenke til kommentar
superfant Skrevet 1. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2003 er du sikker på det? Nabo sentralen min har hatt mulighet for ADSL i et år og de kan ha SDSLADSL fra blecom,nextgentel,tiscali telenor OSV Trudde nextgentel leide linje fra telenor jeg? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 er du sikker på det? Nabo sentralen min har hatt mulighet for ADSL i et år og de kan ha SDSLADSL fra blecom,nextgentel,tiscali telenor OSVTrudde nextgentel leide linje fra telenor jeg? NGT monterer sitt eget utstyr i sentralen og leier kun selve linja mens Bluecom, Tiscali, Tele2 og Telenor ADSL leier linjer _og_ ADSL-utstyr fra Telenor Networks så det er ingen sammenheng mellom NGT og utbyggingen til Telenor Networks. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Trudde nextgentel leide linje fra telenor jeg? De leier siste delen av telefonlinjen din. De har egne sentraler og er egentlig uavhengig av Telenor. Lenke til kommentar
superfant Skrevet 1. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2003 Men siden bluecom leier båndbredde av telenor kan jeg kanskje få SDSL fra bluecom når de oppgradere til ADSL på sentralen min nå? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Men siden bluecom leier båndbredde av telenor kan jeg kanskje få SDSL fra bluecom når de oppgradere til ADSL på sentralen min nå? Telenor Networks/Jara vil tilby SHDSL igjenom sitt nett men om Bluecom eller andre ønsker og tilby dette til privatmarkedet er det ingen som vet. Svjv er det 1 mars som er startdatoen for dette tilbudet. Lenke til kommentar
hda Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Går det fint ann at vi spiller på samme server også? Det går fint det også. Anbefaler at dere skaffer dere en p100 (dere har sikkert en liggende uansett) eller lignende som ruter/firewall istedet for en billig bredbåndsruter. Lenke til kommentar
Prog_Kick Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Pop: Hvorfor lurte du på det ? Kan du skaffe oss billigere kanskje ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå