Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

hva kan det være (kjønnsykdom etc.)

Gjest Guest_Freddy_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Freddy_*

Hei folkens!

Jeg hadde ubeskyttet sex med ei jente for 2 md tilbake og kjente allerede dagen etter at noe ikke føltes helt riktig. Jeg fikk ca 1 uke seinere tatt en blodprøve som indikerte null og niks og ca 3 uker senere pisseprøve + vattpinne prøve som heller ikke indikerte noen ting. Symptomene har vært en litt brennende følelse som har vart ca 1-2 dager av gangen for detter å ha blitt borte i opptil 2-3 uker før det har kommet tilbake igjen, men som regel kun for bare 1-2 dager. Når det har kommet har jeg også sett at penishode har fått noen rødaktige merker, men ikke noe som har sett videre drastisk ut a la infeksjon el lingende. Det har heller aldri vært ubehagelig å pisse. Jeg skal bestille ennå en legetime men siden jeg er lei av å ikke få noe svar på hva det kan være pluss at det er lenge med venting før jeg får ny time er jeg nysgjerrig på om det er noen som vet hva dette kanskje kan være. Jeg har hørt at det ikke nødvendigvis må være en kjønnssykdom men kanskje en annen type smitte som kan komme ved seksuell kontakt.

Håper på tilbakemeldinger og takker på forhånd for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gonoree svir vel når man pisser. Evt. kan det være clamydia eller en annen urinveiskatarr (men dette burde vises på en vattpinne-test).

Jeg ville anbefalt deg å ta turen til legen, ungdomsklinikk, Olafia eller lignende for å snakke med de og ta en test til. Bor du i Oslo vil det kanskje ikke være så dumt å ta en tur til f.eks Olafia, som har SOS som "spesialfelt".

http://www.olafia.no/

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Freddy_*

Takk for respons!

Jeg befinner meg i australia og her er ikke systemet like effektivt som i norge dessverre, men tror nok også at det du nevner burde slått ut på testen ja (gonorre tror jeg også ville generelt vært smertefullt). tenker få en legetime til men siden ventetida er lang var det fristende å prøve finne ut hva det kan være først. hørt det kan være bare sopp eller bakterieflora også, som vil forsvinne etterhvert uansett ;).

Lenke til kommentar
hørt det kan være bare sopp eller bakterieflora også, som vil forsvinne etterhvert uansett ;).

Det er godt mulig. Bruker du sterk såpe når du vasker deg i underlivet? Dette kan også nemlig føre til en ubalanse den naturlige bakteriefloraen som igjen fører til rød hud/prikker osv.

Lenke til kommentar

Hmm ja hørt om det med såpa, men har ikke brukt noen andre såper i det siste (og vasker egentlig mest med vann uansett), er ganske sikker på at det er noe som ble overført siden det kom så strategisk tidsmessig (allerede dagen etter vi hadde sex), men antar at det ikke er noe veldig alvorlig siden jeg ikke har store plager av det og det ble avkreftet klamydia. Ville bare prøve å finne ut nøyaktig hva før jeg får en ny legetime.

takk for tips folkens!

Lenke til kommentar

Får håpe du finner ut av det, har sliti med noe lignende selv en stund nå. Testet negativt på klamydia og den mycoplasma tingen så er ikke noe av de 2. Mulig noe med urinblæra siden det er der smerten er.

Hvis du finner ut av det så må du gjerne fortelle det.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Freddy_*
Får håpe du finner ut av det, har sliti med noe lignende selv en stund nå. Testet negativt på klamydia og den mycoplasma tingen så er ikke noe av de 2. Mulig noe med urinblæra siden det er der smerten er.

Hvis du finner ut av det så må du gjerne fortelle det.

hmmm, ja da vet du hvor frustrerende det er :S. ja mycoplasma må man gjerne spørre etter for å få testet har jeg hørt, men for min del sa de at absolutt alt ble testet gjennom de urin og vattpinne så skulle ikke være det hos meg heller. Siden du har smerter i urinblæra bør du kanskje snakke med en vanlig lege (hvis ikke du allerede har gjort det da) istedet for de pleierne som vanligvis bare vet om kjønnssykdommer. Skal selvfølgelig si fra når jeg vet, ,men vil fortsatt ta en stund :(!

Lenke til kommentar

Har vært hos legen et par ganger allerede, 1x klamydia test og 1x mycoplasma test. Var hos legen et par måneder tilbake, men fant ikke noe ut da heller. Skulle komme tilbake hvis det fortsatt pågikk, noe det da gjør.

Er ikke noe som er så fryktelig plagsomt, er heller som du sier, noe som du gjerne vil finne ut hva er for noe...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Guest_Freddy_*
Har vært hos legen et par ganger allerede, 1x klamydia test og 1x mycoplasma test. Var hos legen et par måneder tilbake, men fant ikke noe ut da heller. Skulle komme tilbake hvis det fortsatt pågikk, noe det da gjør.

Er ikke noe som er så fryktelig plagsomt, er heller som du sier, noe som du gjerne vil finne ut hva er for noe...

Etter 4 md fikk jeg omsider en medisin som kalles doxycycline. Den er til for å drepe bakterier som ikke immunforsvaret klarer å hamle opp med selv og har ikke merket noe mer etter at jeg fikk dette av legen så håper dette var problemløseren, som kanskje er det samme tilfelle for deg! Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...