Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bifil kjæreste - Irrasjonelt

Gjest Guest_Eon_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Eon_*

Jeg sitter med noen tanker. Jeg fikk en bombe rett i fanget, som jeg dessverre ikke helt vet hvordan jeg skal takle. Kjæresten min (som er jente vel å merke) sa nylig at hun var bifil. Det var så absurd at det skulle komme opp. Hun er veldig feminin, vakker osv ... Ja, jeg vet mine fordommer om en stereotyp homofil/bifil blendet meg for sannheten. Det innrømmer jeg. Men det er så rart, du går igjennom hele livet og følger den sosiale aksepterte normen om at det er helt naturlig og greit, men når det kommer så tett inn på deg vaskes disse tankene vekk og får deg til å tenke på noe helt annet.

Jeg ble usikker og redd. Jeg sa at jeg var stolt av at hun turte å komme ut med en så stor hemmelighet (som i utgangspunktet ikke bør være det) osv... Men jeg vet ikke hva jeg føler. Dette er jenta jeg skulle være sammen med hele livet mitt, få barn med, Volvo, hus og hund med. Hva skal jeg gjøre nå? Fordøye og akseptere sannheten? Det er tungt. Det er rart, men egentlig ikke avskrekkende. Det er derfor det blir så vanskelig, fordi det er følelsmessig føkkings umulig å forholde seg til situasjonen på en rasjonell måte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slapp av, hun er vel glad i deg, dessuten fortalte hun deg noe som hun hadde holdt strengt hemmelig fra andre, fordi hun stoler på deg. Du kan ikke annet enn å respektere dette er jeg redd. Hvis du ikke klarer det så kan forholdet ryke etter hvert, Volvo'n kan du hvertfall glemme da.

Lenke til kommentar
Hvilken forskjell utgjør det at hun er bifil? :)

Over hodet ingen. :) Var du redd for at hun skulle ha seg med en annen mann før du fikk vite dette? Nei, akkurat. Det er ingenting negative side med dette i det hele tatt. (Mer positive, eh? ;))

Dessuten så har jeg en liten teori om at alle jenter egentlig er bifil :grin: Og damen min er helt enig ....

Endret av loathsome
Lenke til kommentar

I realiteten burde dette spille ingen rolle. Hun er glad i deg og tro mot deg. Om hun så skulle være utro så burde det teknisk sett spille ingen rolle om dette er med en gutt eller jente. Er forsatt utroskap og du burde vise henne døren.

Men jeg kan jo skjønne at du plutselig nå vil ikke bare se litt ekstra etter når hun prater med gutter, men også når hun prater med venniner. Det hadde jeg også gjort, menneskelig natur antar jeg. Men dette vil dempes når du blir litt mer vandt til denne siden av henne.

Som du sier så er dette jente du vil tilbringe resten av livet med. Da kan du ikke la en slik ting ødelegge. Det at hun har åpnet seg for deg på den måten, og valgt å være sammen med deg sier det meste. Deg hun vil ha, bifil eller ikke.

Lenke til kommentar

Jeg leste en eller annen artikkel hvor det stod at alle mennesker i utgangspunktet er bifile, men de aller fleste av oss drar såpass mye mot den heterofile delen at vi ikke merker noe til dragningen mot den andre siden.

Har selv hatt en kjæreste som var bifil, dvs. at hun for mange år siden hadde en jentekjærste og sier selv at hun er bifil, eller som hun sier "det er gutter jeg liker og vil ha men jeg er fascinert av jenter".

Synes ikke du skal tenke så mye på dette jeg, er jo ikke akkurat som at hun kommer til å forlate deg for en jente, hun er jo fortsatt kjæresten din. Dersom du hadde sagt til din kjæreste at du er bifil så betyr ikke det automagisk at du er interessert i noen andre?

Har egentlig bare en ting å si: skjerp deg, dette er ikke farlig i det hele tatt(, og hvis du er litt kinky så er det vel kanskje ikke umulig å få til en trekant med din kjæreste og en annen jente ;P )

Lenke til kommentar

Er bifil kvinne selv, og har samboer. Jeg fortalte han ganske tidlig i forholdet om legningen min, så han tok det greit. Jeg kan ikke forestille meg hvorfor legningen min skulle være et problem, slik som trådstarter mener det. Jeg er trofast mot typen min og finner ingen andre før det er brudd. Når jeg mener med bifil så er det følelsesmessig, og ikke bare seksuelt. Men trofastheten er og blir et prinsipp.

Det jeg reagerer på er all praten om sjanse for trekant pga legningen. Da jeg var sammen med eksen prøvde han seg på dette, å spørre meg om jeg kan være med på et trekant. Jeg syns det var egoistisk av ham å utnytte at jeg har denne legningen jeg har. Merk at han ikke spurte engang om hva jeg føler om en trekant først en gang. Han bare gikk rett på sak og spurte om jeg kunne være med. Mitt syn på ham gikk ikke den positive veien for å si det sånn. Derfor er han eks i dag.

Når jeg elsker en mann/kvinne så ønsker jeg at personen bare deler det intime med meg. Ikke alle bifile ønsker trekant når de er i et forhold. Å bare anta at vi digger trekant helt uten videre blir feil. At folk har forventninger til trekant i dét de finner en bifil partner er egoistisk og respektløst syns jeg.

Lenke til kommentar

Enig. Det har ikke noe å si. Det om en er hetrofil eller bifil forteller jo bare om det er menn eller kvinner en mann eller kvinne liker. Ikke nødvendigvis noe om hvor mange man kunne tenkt seg å ha sex med samtidig.

Som gutt synes jeg "naturligvis" at trekant høres spennende ut, men jeg føler ikke at det ville vært rett.

Det seksuelle er mellom meg og partneren min, det er for mye følelser involvert(I hvert fall fra min side). Følelser jeg kun vil dele med min kjære. :)

Lenke til kommentar

Ikke noe problem med bifile jenter, de er like trofaste som heterofile etter mine erfaringer. Og er heller ikke noen automatisk større sjangse for at de liker trekant. Men jenta jeg leker meg med nå er bifil og liker trekant (og mer) and I dont mind ;)

Lenke til kommentar

Det er jo ingen her som sier at det automatisk blir trekant, er vel mer litt ironisk ment. Men det er jo lettere og overtale en bifil person til å bli med på trekant da h*n tenner på begge "lag".

Sex kan handle om følelser, mens andre ganger bare nytelse. Og jeg tror alle som har hatt trekant vil si at det kun handler om nytelse, for det er jo digg og hengi seg helt til kroppene og bare nyte sexen til det fulleste ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...