Seko Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 (endret) Nå sliter jeg... Starter opp pc`n, desktoppen funker fint og jeg får åpnet et program ( f.eks Iexplorer ), så forsvinner desktop-bildet slik at jeg sitter uten noe annet en Iexplorer-bildet. Jeg hører at maskinen jobber fælt, men den eneste muligheten jeg har for og få åpnet programmer er via "Windows task manager" Det hører med til historien at jeg fikk problemer allerede i går ved oppstarten, fikk da opp melding på skjermen at " Trend chipawayvirus " hadde funnet et virus...men jeg har ikke klart og lokalisere dette viruset eller funnet noe løsning på dette problemet.. Endret 8. april 2008 av Seko Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Så om jeg har forstått dette riktig stenger explorer.exe seg når du åpner opp iexplore.exe? Lenke til kommentar
Seko Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 Jeg trenger ikke åpne hverken Iexplorer eller noe annet program, etter oppstart ser jeg desktopen 30-40 sekunder, så forsvinner den for så å komme tilbake igjen. Dette gjentar seg hele tiden..det virker som om explore.exe restarter hele tiden ? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 (endret) Jeg trenger ikke åpne hverken Iexplorer eller noe annet program, etter oppstart ser jeg desktopen 30-40 sekunder, så forsvinner den for så å komme tilbake igjen. Dette gjentar seg hele tiden..det virker som om explore.exe restarter hele tiden ? Skjer akkurat det samme i sikkermodus? Restarter explorer.exe seg etter den har blitt avsluttet? Den kan være at den møter på en feil som dr.watson ikke klarer å fange og explorer.exe avsluttes automatisk uten noen form for feilmelding. Ellers bør du sjekke ut forumet for Antivirusprogrammer og datasikkerhet for videre råd om å fjerne virus. Endret 8. april 2008 av fenderebest Lenke til kommentar
Seko Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 Skjer det samme i sikkermodus ja.. Lenke til kommentar
CapitalSheep Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Jeg har akkurat samme problem. Vet ikke hva jeg skal gjøre med det... Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Og om du prøver å starte explorer.exe manuelt via oppgavebehandleren så skjer det ingenting? Du kan enten velge mellom å feilsøke problemet manuelt selv med Windbg eller sjekke maskinen for virus. (Som sagt tips for dette finner du i Antivirusprogrammer og datasikkerhets forumet) Lenke til kommentar
Seko Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 Og om du prøver å starte explorer.exe manuelt via oppgavebehandleren så skjer det ingenting? Jo, explorer.exe starter, for så og forsvinne for så å starte igjen.. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 (endret) Vel mitt råd er generelt å bruke Windbg til å starte explorer.exe og se hvorfor explorer.exe slår seg av. (En liten generell guide for hvordan man kan bruke det finner du over.) Windbg er et avansert program så om du ikke har rimelig god oversikt over hvordan Windows fungerer bør du generelt sett få noen andre til å gå gjennom HJT logger osv. Endret 8. april 2008 av fenderebest Lenke til kommentar
CapitalSheep Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Har du noen gang byttet ram i pcen eller noe slikt? Hvis det er til felle kan det hende at rammen er ødelagt. Jeg fikk samme problem da jeg byttet ram til noe en venn av meg hadde. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 (endret) Logg hadde vært greit og se her. Last ned HijackThis legg i egen mappe på skrivebordet. Start programmet og velg "Trykk scan og save log" . Loggfilen kopierer du og limer inn i posten din. Helst med skjult tekst [1skjul] logg her [1/skjul] fjern 1 for skjult tekst. Endret 18. april 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå