Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny Ford Focus Titanium - Er dette en OK pris?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal kjøpe meg en ny bil. Jeg har aldri hatt egen bil før, men har råd og behov for det nå. MEN jeg har omtrent ikke peiling i det hele tatt så jeg sliter litt i biljungelen...

Selv jeg helt sikkert kan spare en del på det så har jeg ikke lyst å bruke så ekstremt mye tid og krefter på å lete. Jeg har testet noen Ford Focus 2008-modeller som jeg likte ganske godt. Trend-utgaven var ok, men kanskje litt kjedelig.

Fikk dette tilbudet på en 2008 Titianium-utgave.

Ford Focus Titanium 1,6 Tdci 109hk Dpf 5-dørs

Metallic lakk "Panther Black"

Midtkonsoll med strømkontakt

Sony radio/cd-skifter med 8 høytalere

2-veis el førersete

Reservenøkkel med fjernkontroll

El innfellbare sidespeil med innstegsbelysning

Parkeringsensor bak

Mini reservehjul

Bi-xenon hovedlys

Handsfree-system med bluetooth

Cruisecontrol

Dekktrykksvarsel

Vinterdekk på 16" alufelger

Takstativ og kajakkholdere

298.000,-

Litt mer enn jeg hadde tenkt å bruke, men ikke så lett å være fornuftig. Ikke alt ekstrautstyret jeg føler jeg har behov for heller.

Setter pris på innspill

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bygde denne bilen på Ford sine hjemmesider, og kom frem til 290.000, men det var uten cruise control og takstativ/kajakkholder (fant ikke dette på ekstrautstyrslisten). Dette var riktignok 5-dørs kombi, vet ikke om du skal ha det eller stasjonsvogn. Stasjonsvogn ligger litt høyere i pris. Alt i alt tror jeg nok prisen du har fått er relativt standard listepris.

Uansett vil jeg anbefale deg å gjøre som Sluquet sier. Sjekk litt rundt. Kan være noen tusenlapper å spare der.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte ny Focus m tilsvarende motor i Trend for 239.000 ink reg i fjor. Synes 60.000 mer for alufelger vinter, cruisekontroll, xenon, blank frontlist og litt til er i meste laget.

Bilen er forøvrog god. Kjører bra. Ikke en eneste feil. 1.6 Tdi holder imidlertid ikke til så mye mer enn en-to personer i bilen. Egner seg ikke til feriekjøring

Har du vurdert å gå ned på utstyr og opp på motor ?

Lenke til kommentar

Jeg så på den bilen for litt siden. Hadde tenkt å kjøpe 90-hesteren. I følge selgeren var denne motoren helt lik 109hesteren. Ved å omprogrammere så fikk man mellom 115 og 120hk, du sparer noen tusen der. Prisen ble ca. 175 000 med bluetooth, xenon, siktpakke, 18", bakspoiler, sota ruter, metallic.

Lenke til kommentar

Takker for innspillene så langt! :)

Ang. motor VS utstyr så er jeg ikke så ekstremt opptatt av å ha den råeste motoren, har lyst på noe som går bra og ser ok ut. Det blir stort sett bare jeg som skal bruke den alene så jeg tror denne burde holde i massevis, kunne sikkert vurdert 90 hk også... Tror også det blir mest aktuelt å handle hos en lokal forhandler (Møre og Romsdal)

Sjekket hos en annen lokal forhandler og de hadde denne inne:

Ford Focus TITANIUM 1.6 TDCi 5 dørs 109 hk M5

Alumniumsfelger, 17" 24 eikers (D2YB7)

Bluetooth og stemmestyring (ikke usb/ipod - tilgjengelig med radio/CD 6000)

Cruise kontroll, over lærratt

Låser, reservenøkkel innfellbar

Metallic lakk

Radio/CD Sony m/6 CD over radio/CD Sony

Seter, 4-veis manuell justering av passasjersetet

Seter, 6-veis el regulering av førersetet

TitaniumX pakke, Delskinn, Bi-Xenon frontlykter og LED baklykter,

blå- og mørktonede ruter

Komplette vinterhjul på alu.felg 16"

Lastestativ med kajakkholdere

Til 298.000,-

Kanskje et litt bedre tilbud?

Men sånn når jeg skal tenke fornuftig så hadde jeg sikkert klart meg med en Trend-utgave og spart 60000,-.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...