Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvor høyt kan jeg overklokke pc-en min?Hw i tråden.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med å forklare litt bedre? Du har to skruehull over og under cpuen, mens denne også krever to over og under? Gir ikke noe mening slik jeg leste den. jeg hadde tidligere 9393 socket, og vet hvordan den ser ut, og den kjøleren der skal passe.

Lenke til kommentar

På min gamle 939 rigg så var det fire hull som var plassert diagonalt for hverandre rundt cpuen. De var plassert som en X rundt cpuen, altså et hull litt utenom hvert hjørne av cpu socketen. Jeg skjønner fremdeles ikke hva du skal frem til, men hvis du står rett foran og ser rikitg vei på cpuen, så var det to hull til høre og to hull til venstre for cpu socketen. Nå har jeg ikke noen formening om hva som er over/under i din mening, og det kan hende over/under er en annen plass en jeg ser for meg.

Sammen med pu kjøleren skal det følge med masse forskjellige festebraketter som på en eller annen måte skal passe med din socket. Du holder ikke kjøleren 90 grader feil slik at festene ikke stemmer da?

Lenke til kommentar

Snodig hovedkort du hadde da, jeg hadde i alle fall ikke slik på mitt 939 kort. Har aldri sett et 939 kort med slik festeanordning før. Du får ikke jukset det til på en måte da? Ta et feste og borre hull på midten slik at det passer over hullene for eksempel?

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Kan ikke huske å ha sett en slik festeannordning selv heller, men stemmer faktisk at det er sånn på dette kortet:

board_fullsize.jpg

AnandTech - A8R32-MVP Review

Har sett litt rundt på nettet, og ser at noen kjølere kommer med festeannordning for begge typer feste (2 skruer/4 skruer). Tror jeg ville bedt om å få returnere den kjøleren siden den ikke passa, og funnet en som i alle fall hadde rett festeannordning.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Utrolig!

Relativt erfarne folk her som ikke klarer å se/skjønne at trådstarter har S939 og prøver å feste sin nye Thermalright kjøler med festebrakett for AM2-socket!

Har dere alle glemt hvordan S939 ser ut? :) (ramme med to festeskruer i to hull i hk, med klips for å feste kjøler. Am2 har ramme med 4 skruer/hull i hk).

Jeg tviler litt på at det ikke følger med alt av nødvendig festemateriell for alle sockets, men når det er sagt har jo Themalright en del modeller kun for en socket (og at man må kjøpe fester for andre sockets som "ekstrautstyr" der det er mulig).

Kan se ut som det utifra manual som Fluesopp linker til.

@Trådstarter:

Stikk ned til Netshop og få tak i en annen kjøler. Det kan se ut som om din variant kun er for S775 og AM2.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...