Gå til innhold

Trenger analyse av kosthold + tips


Anbefalte innlegg

Tenkte det kunne være interessant å få litt analyse av mitt kosthold :)

 

Frokost:

Frokost er fra 07,40 - 08,00

• Alltid 2 knepbrødskiver med Lerum blåbærsyltetøy (så på pakka, den har 44gr sukker pr 100gr, dette er nok vil jeg tro..?)

• 1-2 glass Q-melk Hmelk

 

Lunch:

Dette kan variere utover skoledagen fra 10-13

• 2 "rundstykker" (de man kjøper billig hos rema) med skinke, ost og grillkrydder

• Eple og, eller appelsin

 

Middag:

Er som regel middag ved 17-tiden

Dette varierer svært, men er ofte noe med poteter/ris, gulrøtter og brokkoli.

Hovedmiddag kan bestå av: kjøttkaker, middagspølser, koteletter, kylling, sånn rar vietnamesisk filetfisk, blomkålsuppe, tomatsuppe/pannekaker, hamburger, pizza, nachos, lasagne, indrefilet

 

Kvelds:

Etter trening engang, alt fra 20-22

• Yumyum, toast eller "go'morgen blåbær"

 

 

Det er forsåvidt det jeg pleier å spise. Men pleier også å spise en del dritt, men det forekommer igrunn bare på torsdag, fredag og lørdag, kan bestå av:

• Melkesjokolade (vil tippe 70gram)

• Pottis + dip (50gram kanskje. tipper villt kjenner jeg)

• COLA! (Drikker aldri 0.5Litere, men 2-3Liter cola i uken går det nok)

 

 

Kan tenke meg jeg drikker 1,5L vann om jeg ikke trener, 0,8L mer om jeg trener

Drikker også 2-3Dl kaffe hver dag, 2 brune sukkerbiter trengs!

 

 

Trening:

Prøver å trene 3 ganger i uken, består av:

• Jogge/sykle i ~20minutter, som oftest høyt tempo, til halve t-skjorta er svett :)

• Styrke: mage, rygg, armer, bryst

• Badstue og dampbad (20minutter)

 

Ikke uvanlig at jeg er på trimmen totalt 1,5-2timer hver gang

 

 

Meg:

Høyde: 161cm

Vekt: 60kg (har gått opp rundt 10kg siden jeg startet å trene for et år siden)

Fett%: 13,1

Forbrenner ~1500kcal hver dag, hvis jeg ikke gjør noe, er fra sånn kroppskomposisjonstest jeg har tatt en del ganger

 

Målet mitt er å få bort magen som jeg dessverre har. Er på ingen måte tykk, men den irriterer meg hardt. Det virker ikke som om det er så mye fett i den, er mest oppblåst :S

Skal fikse bilde om noen ønsker det

 

Så, hva burde jeg fikse på?

 

EDIT. typo

Endret av Lil-H
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal drikke melk, så burde du drikke Skummet- eller Lett melk.

I stedet for å kjøpe ferdige rundtstykker på Rema, kanskje du kan bake noen grove på søndag eller noe, så har du noen dager fremover. Eller steke en kyllingfilet og ha med på skolen. Blande den oppi fullkorns pasta og spise et av rundstykkene ved siden av.

Du kan jo også prøve deg med egg på knekkebrødet? Da får du i deg proteiner om morningen ;)

 

Et eksempel på skolemat:

 

Pitabrød fylles med for eksempel:

Kokt egg i båter

kalkunskinke

paprika

mais

og eventuelt dressing.

 

For å gå ned i vekt så må man ha et kcal underskudd, da er det nok lurt å roe ned med Cola og sjokolade.

Lag deg heller en salat med eller uten frukt.

 

Du kan jo lese litt på iform ;)

 

Foresten: Trener du ikke beina?

Endret av stizzen
Lenke til kommentar

Her har jeg fått mange fine tilbakemeldinger! Akkurat tilbake fra trening, er litt forkjølet så var ikke fullt tempo idag. Men, ~30minutter på mølla klarte jeg alikevel. Dette er forøvrig noe jeg skal prøve mer på. Få litt av fokuset bort ifra vekter, og mer over på kondis/forbrenning. Har også vurdert å gå turer de andre dagene jeg ikke trener.

 

Jeg pleier ikke trene bein med vekter, jeg tenkte det går greit om jeg bare gjør det i oppvarming/kondis? Kanksje noe jeg burde tenke på!

Det med 1500kcal skal visst være hvis jeg sover en hel dag eller noe slik, skulle gjerne forbrent litt mer. Har hørt kaffe hjelper på forbrenningen, siden det inneholder koffein, og muligens det å drikke kaldt vann kan øke forbrenningen, for da må visstnok kroppen varme det opp...?

 

Jeg vet jeg er raus på colaen, så må virkelig prøve å kutte ut der, det var mye værre før though, da kunne jeg lett drikke 20-30L i måneden :D Føler dette ikke er noe jeg burde skryte av.

Å kutte ut Hmelken er totalt uaktuelt, jeg vet den ikke akkurat er slankest, men på den andre siden er den fader meg best også.

 

Glemte visst å legge til at jeg spiser ca 4-5egg i løpet av en uke også, jeg drikker sjelden alkohol, en gang hver andre måned tenker jeg.

Lage grove rundstykker er noe jeg absolutt burde tenke på, i tillegg til at de smaker bedre, antar jeg det er mye mer fiber og andre næringsrike stoffer som jeg ikke kan navnet på.

Pitabrød er heller ingen dum idé, men når man begynner å spise pasta og slikt på boks da syns jeg en har tatt det en smule langt. Jeg har sånne rare oppfatninger, I know. Alt kan uansett testes ut!

 

Potetgull kan med fordel byttes til popcorn, men sjokolade og cola er to ting som står mitt hjerte nært!

 

Takk for innspill, og kom gjerne med fler!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...