The Hoff Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Heisann, Benyttet meg for en tid tilbake et tilbud fra en reklame på vg.no. "Gratis vareprøve - barberhøvel" elns. var annonsen. Jeg bestilte, men stusset litt da jeg fikk en regning på 40,- med barberhøvelen, for porto. Greit nok, jeg ga faen og betalte. Men i dag så presterte rakkerne å sende meg 8 nye barberblader med en regning på 200,-, kan jeg ringe de og be de ryke og reise? Butikken det dreier seg om er www.efi.no Takker for svar. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Ring dem og si at du aldri har tegnet noe abonnement eller inngått noen avtale med dem og at de kan komme og hente barberbladene sine etter å ha avtalt tidspunkt med deg. Gi også beskjed om at øvrige forsendelser fra EFI vil bli betraktet som en gave til deg! Det kan også være greit å sende dem en skriftlig "oppsigelse" via post eller fax (eller scannet som vedlegg til email), så har du noe å henvise til dersom de ikke gir seg så lett. En telefonsamtale er ikke like håndfast, liksom. (Lurer på om jeg ikke har noen barberblader liggende innerst i et skap jeg også ..) Lenke til kommentar
Panter Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Benyttet meg for en tid tilbake et tilbud fra en reklame på vg.no. "Gratis vareprøve - barberhøvel" elns. var annonsen. Du må lese det som står der da. Seriøst, tror du noen gir deg noe "gratis" uten å forvente noe tilbake? De skriver til og med tydelig hva tilbudet går ut på. Er ikke mulig engang å skylde på liten skrift eller svindel, denne får du ta på egen kappe. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Disse gratisprøvene pleier å ha en klauseul når du bestiller at om ikke du avbestiller neste sending så gjøres det om til et abo. Tror nok du må belage deg på å betale den regninga. Sørg for å si opp abo så fort som mulig og skriftlig så du slipper ytterlige utgifter. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Er det ikke pr deff negativt salg? Lenke til kommentar
lain Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Jeg hoppet selv på dette, men leste hva som sto, så avbestilte etter å ha testet høvelen. Bare gå inn på efi sin hjemmeside, velg at du ønsker å avbestille, skriv inn kundenummer og info og du vil ikke få flere forsendelser. Blir for dumt å klage over noe som er så godt informert om når du bestiller prøven. Står ganske klart forklart at du må dekke porto på prøven og vil etter kort tid motta en ny pakke med flere blad og skum om du ikke avbestiller. Greit at det er mange tvilsomme bedrifter som bruker tvilsomme salgsmetoder, men vil ikke påstå at efi er en av dem, få som har gitt så mye info i klartekst om hva man får, hva man må betale, og hva man skal gjøre for å ikke få flere pakker. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Greit at det er mange tvilsomme bedrifter som bruker tvilsomme salgsmetoder, men vil ikke påstå at efi er en av dem, få som har gitt så mye info i klartekst om hva man får, hva man må betale, og hva man skal gjøre for å ikke få flere pakker.Enig i den, jeg bestilte faktisk nettopp en vareprøve. Jeg regner med det blir en avbestilling, men synes jo ikke prisene deres var ille. Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Jeg ble forbannet her en dag jeg også! Plutselig lå det barberhøvl og blader i posten. Sendte mail om at jeg aldri hadde bestilt noe derfra. Sa at saken var meldt til Forbrukerombudet Fikk mail tilbake om at jeg ikke trengte å sende retur , og at regningen var slettet Får håpe det holder seg slik nå Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Jeg ble forbannet her en dag jeg også! Plutselig lå det barberhøvl og blader i posten. Practical joke? Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Jeg har hatt det i bakhodet heletiden , siden jeg gikk ganske lenge med rufsete skjegg Men tingen er nå uansett at JEG ikke har bestilt det, og at jeg har rettigheter Lenke til kommentar
Raste Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 (endret) Efi, ja Dem har en klausul! Du får en lapp med barberhøvelen eller produktet og der står det en kode osv, den koden må du taste inn på den nettsiden som står der. Da vil du automatisk ikke bli abn. Står klart og tydelig at du må avbestille innen 14 dager. Dette er din feil, og du har ikke noen rettigheter (?) før du har fått neste pakke. Når du får din neste pakke og betaler den så kan du gledelig melde deg ut Endret 25. april 2008 av Raste Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 Jeez, hva med å bidra med noe nytt til debatten? Saken er uansett ute av verden. Jeg ringte de, fikk prate med en dame og fortalte høflig at jeg ikke var interessert. Mer skulle ikke til. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Jeg ville bare gi min erfaring, hvis det er lov? Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 Jeg ville bare gi min erfaring, hvis det er lov? Joa, selvsagt er det lov - men totalt uinteressant for meg når ca det samme er skrevet opp til flere ganger. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Beklager, men jeg så ikke alle innleggene før jeg skrev dessverre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå